pol over vuurwerk

Ik geloof nooit dat zulk soort polls waarde hebben maar het kan nooit kwaad om te stemmen, wie weet waar het ooit goed voor blijkt geweest te zijn. Dus mijn stem staat.

Ik snap niet waarom de optie 'geen mening' bestaat en waarom er überhaupt op wordt gestemd...

Geeft al een beetje aan hoe helder die mensen daar bij de Stentor zijn. :bonk:

Ik geloof nooit dat zulk soort polls waarde hebben maar het kan nooit kwaad om te stemmen, wie weet waar het ooit goed voor blijkt geweest te zijn. Dus mijn stem staat.

Precies Torr zo dacht ik er ook over,daarom heb ik hem hier neer gezet.:)

Een vuurwerk verbod zal er nooit komen, de staat loopt hierdoor namelijk heel veel btw mis/kwijt.
Anders gezien moeten ze tig,tal winkels uitkopen en importeurs, ik zeg dit loopt niet in de miljoenen maar in de miljarden, dus de opbrengst is min, ten opzichte van de venieling wat voor 99% komt door alcohol gebruik (10 miljoen). Het is erg populair om te zeggen "weg" met vuurwerk!!! door de politiek. Dit zijn van de 1 lines als het even minder zit met je eigen politieke partij!!!

Wil nog even iets toevoegen op het stuk van Toon. fpm. Als we al iets centraal moeten/willen regelen en dat in gemeenten willen hebben/regelen, we wel iets meer deskundigen nodig hebben. de meeste gemeenten hebben meerdere dorpen of steden.
Wat dat betreft kan de hele site bezoekers dan aan het werk...........

Gr Wim

Ik snap niet dat het financiële 'winst' oogmerk er voor de overheid bij wordt gehaald want dat is miniem. Als vuurwerk wegvalt verhogen ze de belasting op het een of ander en ze hebben het er al weer uit. Hetzelfde met de snelheidsverhoging op de snelweg naar 130 km/u.. heel veel mensen zijn daar blij mee, maar er zijn maar weinig mensen die stil staan bij het feit dat je door deze regel meer benzine verbruikt, vaker en sneller moet tanken en dus meer belasting betaald dan wanneer je zuiniger rijd, minder vaak tankt en dus minder betaald. Ik blijf lekker 120 rijden en kom dan maar 5 minuten later aan op een rit van 100 km... Maar goed, we hadden het over een vuurwerkverbod :P

Dit verbod zal er inderdaad niet komen, simpelweg omdat de alternatieven vele malen slechter zijn te handhaven en het slechter gedrag alleen maar in de hand werkt. De mensen in Den Haag snappen ook wel dat het eigenlijk niet anders kan dus vandaar dat initiatieven als TaskForce in de lucht komen om juist de 'bommenmakers' op te pakken.. helemaal mee eens, pak dat tuig maar goed aan!

Het is ook altijd in de zelfde wijken vaak of de jongeren uit de zelfde wijken. Misschien zoiets invoeren als een vuurwerkpas ?

49% voor oneens :) weer staan we voor :d

Ik vind het altijd zo vaag dat het altijd zo close is, mijn gevoel zegt namelijk dat de groep die tegen is veel en veel kleiner moet zijn en dat zulk soort enquete's altijd worden gemanipuleerd.

Wel duidelijke antwoorden, zeker omdat er bij staat dat het een kleine groep kan zijn (wat dus ook zo is).

Back
Bovenaan