Poes Humpie schrikt zich letterlijk dood door vuurwerk

killerdome

VWC lid
ZANDVOORT - Janneke en haar man zaten afgelopen vrijdagavond in de tuin van hun woning aan de Lorentzstraat, toen ze werden opgeschrikt door harde knallen. ,,We zagen eerst siervuurwerk, maar er waren later ook knallen. Die waren echt ontzettend luid, normaal klinkt vuurwerk niet zo. Humpie lag naast mij. Dat deed hij eigenlijk altijd, want hij was een echt gezelschapsdier. Door de knallen raakte Humpie compleet in paniek en is hij de tuin uitgespurt. Normaal ging hij nooit weg.’’

Ze hoopt dat mensen die meer weten, zich melden. ,,Ik ben er kapot van. Ik mis hem echt.''

bron

Vooropgesteld dat ik dit natuurlijk heel erg vind voor deze mensen, begrijp ik niet helemaal wat nu precies de status van Humpie is. In de kop staat niet ondubbelzinnig dat Humpie dood is. In de tekst staat echter alleen dat deze poes in paniek de tuin uitgerend is. Ze staat met een foto van Humpie in de hand en hoopt dat mensen die meer weten zich melden. Meer weten over de verblijfplaats van Humpie of over de onverlaat die vuurwerk heeft afgestoken nabij de tuin van deze poes? Vaag toch?

Tenslotte baal ik ervan dat we tegenwoordig al in augustus dergelijke imago-onvriendelijke berichten in de media zien opduiken. De feiten doen er dan niet eens toe, want de schade wordt met het eerste bericht al aangericht.

Cameo

Laatst bewerkt:
Letterlijk doodgeschrokken zal wel niet dan... Erg vaag artikel en een beetje jammer. Als er in de buurt een blikseminslag was geweest dan had hij ook het hazenpad gekozen...

Het vuurwerk zelf kan er in ieder geval vrij weinig aan doen, dus hoe fout kan een titel zijn?

Die kat is wel dood lees onderstaande stukje

,,We hebben de dierenambulance gebeld en zochten overal. De volgende dag belde de overbuurman. Hij had Humpie onder een struik gevonden.’’ Volgens Janneke is de kat zich waarschijnlijk doodgeschrokken. Ze hoopt dat mensen die meer weten, zich melden. ,,Ik ben er kapot van. Ik mis hem echt.''

Klopt, ik lees het op andere blogs nu ook.
Dan klopt de titel wel, maar is de betreffende journalist gewoon bijzonder slordig. Evengoed zielig voor het beestje. :sad:

hardstikke zielig dat de poes is overleden maar het is weer een lekkere overdreven Telegraaf kop. Het beestje zal ongetwijfeld zijn geschrokken maar zit er niet ook een stukje ouderdom bij? Wie weet is het op zijn vlucht wel aangereden?

Ook ik vind het een wat vreemd en niet goed uitgewerkt stukje. Maar in augustus in een woonwijk zwaar knalvuurwerk afsteken (als ik het artikel op dit punt wel mag geloven), daar heb ik mijn twijfels bij. Een sierpotje op een verjaardag in de tuin is leuk, maar houd ook wat rekening met anderen. Als je dat zware knalvuurwerk graag afsteekt, doe het met oudjaar of als je het echt niet kan laten ga naar een afgelegen weiland of iets dergelijks. Als wij als liefhebber rekening houden met niet liefhebbers zullen de meeste ook rekening houden met ons. En dan ga ik ervan uit dat iemand die in augustus aan dit spul weet te komen een liefhebber is.

Ach het is wel zielig voor het beestje.Maar als je dan kijkt dat er per jaar in het verkeer 5 a 10 miljoen dieren worden doodgereden hoor je niks over.Of dat er door windmolens 50 duizend vogels sneuvelen en dat is dan zogenaamd groen.Maar zodra ze in de media het woord vuurwerk horen is het in eens interessant beetje jammer.

Heel toevallig dat ik in de vakantie in een tijdschrift een artikel heb gelezen over je letterlijk doodschrikken, dat is gewoon mogelijk doordat je hartritme van het ene moment op het andere moment zo'n grote druk aanmoet kunnen wat dan niet lukt met alle gevolgen van dien.

Maar dat is verder niet heel relevant met dit artikel.

Herinner me nog een 60jarige die een hartaanval kreeg bij 't bungeejumpen; overload adrenaline. Ja hoor, 't is zeker mogelijk.

Back
Bovenaan