Pleidooi professioneel vuurwerk

magnolia

VWC lid
GroenLinks Leiden wil dat burgemeester Lenferink zich gaat inzetten voor het burgerinitiatief voor een verbod op afsteken van vuurwerk door particulieren.

Alhoewel oud en nieuw dit jaar relatief rustig was, is vuurwerk steeds meer een wapen voor onruststokers. Uit onderzoek blijkt dat veel mensen de dagen rond oud en nieuw door het vuurwerk nauwelijks meer de deur uit durven.

Ook is de luchtkwaliteit rond oud en nieuw vaak zo slecht dat het ongezond is. GroenLinks Leiden vraagt de burgemeester om te lobbyen voor het afsteken van vuurwerk door professionals

http://hollandcentraal.nl/nieuws/4160/GrL:Pleidooi-professioneel-vuurwerk

Dit is toch niet te geloven. Wordt het verbod landelijk afgekeurt denkt men het lokaal nog even voor iedereen te kunnen verstieren.

Apart he, en dan te bedenken dat ze prof. shows willen waarbij nog meer schadelijke materialen in het vuurwerk zitten dan het consumentenvuurwerk van nu... :bonk:
Onwetend, kansloos en zelfzuchtig.

Ze bedoelenen met professionele shows, shows die door professionals geschoten worden en niet shows met prof vuurwerk. Oftewel met oudjaardavond een kermisvuurwerkje van 1500 euro, waar geen hond op af komt, zodat de gemeentes hun geld daar ook niet meer insteken, waardoor ze over 2 jaar hun zin hebben.:angry:

Kijk maar eens naar het oudejaarsvuurwerk in Veenedaal...........totaal 50mensen die waren komen kijken....

Ik wordt GVD schijtziek van groenlinks!!
Nu willen ze een vuurwerkverbod voor consumenten, wat niet zal lukken, maar dat even terzijde. Wat is het volgende? Stel dat het lukt, dan zal het me niks verwonderen dat ze het nog willen dat er helemaal geen vuurwerk meer in Nederland wordt afgeschoten, ook niet door profs. En wat daarna? Het helemaal uitbannen uit de wereld tenslotte??
Laat groenlinks maar van de aardbodem verdwijnen, dan kunnen we tenminste weer normaal leven, want ik krijg de indruk dat het allemaal een stelletje dictators zijn met hun achterlijke verboden. En hadden we zo'n 64 jaar terug ook niet een dergelijke dictator? Daar lijkt groenlinks, en dan met name arno en david, ook heel sterk op. Gelukkig is die dictator van 64 jaar terug van de aardbodem verdwenen, nu arno en david nog.....

Back
Bovenaan