Planning verkoopdagen

Torrr

VWC lid
In 2012 zullen de laatste drie dagen van het jaar weer bekend staan als de officiële verkoopdagen van vuurwerk. Het begint op vrijdag 28 december, officieel mag er vanaf 07.00 in de ochtend vuurwerk verkocht worden. De tweede dag is zaterdag 29 december. Daarna hebben we een rustdag en vervolgens is het oudjaarsdag, maandag 31 december. Voor iedereen de dag waar we naartoe leven.

Hoe deel jij deze dag in? Maak jij hier een planning voor, of laat je het allemaal op je af komen op de dag zelf ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal heb ik een strakke planning vanwege de te bezoeken winkels. Dat zal dit jaar wederom wel zo zijn. Sowieso een kartonnetje ophalen bij Fritsie in Rijswijk. Maar verder nog geen idee van het hoe en wat. Die invulling komt later dus nog dit jaar. Het scheelt dat de 30e op een zondag valt. Die ene dag rust komt lekker uit. Dan kan ik de andere twee dagen lekker op jacht gaan en winkels struinen zonder het gevoel van tijdsdruk dat ik alles nog klaar moet maken.

Kortom: ik zie het nog wel!

Vorig jaar was ik a'nl ziekelijk bezig rond deze tijd maar ga het dit jaar op m'n gemakje doen. Vorig jaar kon ik door mijn werk lekker vroeg bij de intratuin staan om even te kijken en een paar potjes te halen om vervolgens door te gaan naar een andere winkel. smiddags naar de 2 winkels waar ik wel besteld had.
Ik denk dat ik nu bij 1 winkel bestel en de rest overal los haal

Mijn planning tot nu toe.
28 december eind van de middag naar herman de haan te genemuiden
daarna moet ik pas tussen 18.00 en 19.00 bij goedkoper vuurwerk zijn.
word weer een flinke rit vanuit zaandam, maar daar heb ik het voor over.
dan de 29e een extra dagje om door te lonten heerlijk en alles op mijn gemak, om de projecten zo goed mogelijk te laten verlopen.
voor deze tijd zal ik al beginnen met het maken van de belgische blokken.
deze zullen dus al klaar staan met de verkoop dagen.
en voor de rest zal ik bij verschillende winkels nog wat kleine dingen halen.

grtzz

Mijn planning voor de verkoop dagen zullen er ongeveer zo uit gaan zien.

28-12-2012
05:00 Opstaan,douchen,aankleden hapje eten en naar de winkel.
06:00 Deur open en kan de gekheid weer van start gaan.
17:00 Even naar huis.
20:00 Naar de winkel om de bunkers op orde te maken en opnieuw in te ruimen.
22:00 Bestellingen door geven aan importeurs.
23:00 naar huis om te pitten.

29-12-2012
17:00 Even naar huis.
20:00 Naar de winkel om de bunkers op orde te maken en opnieuw in te ruimen.
22:00 Bestellingen door geven aan importeurs.
23:00 naar huis om te pitten.

30-12-2012
Verpakken van de voorbestellingen.

31-12-2012
10:00 Buiten wat afsteken voor de winkel.
12:00 Naar huis om voorbereidingen te treffen,Stoken en een beetje rust te nemen van al het werk.
16:00 Even een kijkje bij de winkel hoe het verloopt.
18:00 Beetje stoken van wat grotere cakes tot 22:00
00:00 Helemaal los,Totale chaos.......

Bij mij is het echt elk jaar hetzelfde.

September: Pa zegt dat die me niet brengt. December: Hij brengt me ineens dus wel.
Hopen dat dat dit jaar weer zo is, want dan is deze planning in ieder geval zeker.

De eerste verkoopdag.

Eerst naar Frans Mulder (Haastrecht), dan naar Streefland (Haastrecht), dan naar Goudvuur (Gouda) en tot slot dus weer naar huis. Alles sorteren/fotograferen. Vervolgens zorgen dat alles klaar staat om afgestoken te worden.

De 2de en derde verkoopdag doe ik in feite verder niks. Gewoon alleen wachten.

En op de laatste verkoopdag (dit jaar dus de 4de, vorig jaar de 3de). Ga ik nog even langs de lokale dealer (Profile Hoogeveen) om daar nog wat (stiekem) extra's te halen.

En ja dan is het verder wel klaar rondom de verkoop en wordt het genieten.

Mocht me pa me dit jaar niet brengen wordt het wat lastiger qua het vervoer van het vuurwerk. Maar gelukkig heb ik een lief zusje met een goede fietsmand:) We gaan sowieso elk jaar samen, we kopen namelijk samen het vuurwerk. Ongeacht of pa ons brengt/ophaalt of niet.

eerst nog even uitzoeken naar welke winkels ik ga en zodra ik dat weet kijken waar ik eerst heen ga en waar ik daarna heen ga. zoals het er nu uit ziet in ieder geval eerst naar lopik naar goedkoper vuurwerk. daarna denk ik door naar de wat kleinere winkels hier in de buurt.

daarna volgt natuurlijk het mooi neerzetten, kwijlen, foto's maken, foto's delen en dan weer verder kijken. ook al vast bedenken wat ik ga doorlonten en dat al klaar zetten en in de avond beginnen met doorlonten. eventueel de volgende dag ook nog doorlonten als dat nodig is.

de andere dagen doe ik niet zo veel, misschien dat ik nog lang een winkel ga om nog wat meer vuurwerk te halen maar dat weet ik nog niet want ik heb pas 1 bestelling gedaan :p

Ik hoop dat ik vanaf 1 oktober werk heb, zodat ik de week van de kerst en de maandag voor en de woensdag na oud en nieuw vrij kan krijgen (dit i.vm. aantal vrije dagen).

Mocht ik vrij hebben, dan zal ik alle verkoopdagen doorbrengen bij De Staartploeg. Mocht ik de twee dagen na de kerst geen vrij hebben, dan probeer ik alsnog de zaterdag en maandag bij het verkooppunt te werken. Ik hoop uiteraard alle 3 de dagen. Even een praatje maken met de klanten, klanten helpen een keuze te maken en ondertussen even een oliebolletje eten...Heerlijk!

Planning zal denk ik net als vorig jaar zijn:
1e verkoopdag:
06:45 opstaan
07:40 vertrek naar Staartploeg (Dordrecht) op de fiets
07:45 aankomst
18:00 klaar met werken, snel naar huis en douchen + omkleden.
18:30 naar Keesvuurwerk (Papendrecht). Vorig jaar gecombineerd met chinees halen, aangezien wij dat altijd in Papendrecht doen, dat gaat er wel in na een dag hard werken in de kou!
19:30 Thuis en gelijk eten, daarna vuurwerk uitstallen en vroeg gaan slapen.

De andere verkoopdagen zelfde tijden opstaan, mits er een vroege vracht wordt verwacht. Vervolgens werken tot wanneer ze mij nodig hebben. Gelukkig hebben we nu de zondag erbij zodat ik dit jaar ook overdag kan genieten van mn vuurwerk.

Dit jaar waarschijnlijk maar 2 winkels. Herman de Haan en Goedkopervuurwerk. Tenzij Valk nog met een enorm gekke aanbieding komt. Maar stiekem hoop ik het niet, want mijn wishlist is al veeeel te lang.

Mijn planning

28 december:
- 06:30 uur: Opstaan, ontbijten, warme douche.
- 07:30 uur: Duitsland, Aldi, Lidl etc met stookmaat.
- 10:00/11:00 uur: Eerste bestelling ophalen
- 11:30 uur: Tweede bestelling.
- 12:00 uur: Richting huis. Even wat eten. Vuurwerk uitladen.
- 14:00 uur: Derde en laatste bestelling van de dag ophalen.
- 15:00 uur: Naar huis. En alles uitstallen. Wat foto's maken.
- 15:30 uur: Misschien met vriend wat verkooppunten langs en hier en daar wat kopen.
- 17:00 uur: Thuis, eten, tv aan, vwc'en en dagdromen wat verkoopdag twee gaat brengen.
- ??:?? uur: Gaan slapen voor energie voor verkoopdag twee.

29 december:
10:00 uur: Opstaan, douchen, eten etc.
11:00 uur: Naar het vuurwerk lopen en denken: "We kunnen bijna los!"
12:00 uur: Stookmaat komt hierheen en andersom. Collecties bekijken. Na een uur gepraat te hebben over de collecties, labels, veranderingen en meer. Tijd voor iets anders.
13:00 uur: Fiets pakken. Rondje buurt. Bij iedere knal die kant op kijken of er iets te zien is.
13:15 uur: Aankomst bij winkel 1 van deze dag. Wat kleins kopen. En zo goed het wel even door. :p
??:?? uur: Opwarmen met chocomel? En zelf gemaakte worstenbroodjes.
??:?? uur: De eerste projecten maken!
18:00 uur: Avondeten en terug denken aan de dag van ervoor en afgelopen dag.
20:00 uur: Heel wat foto's uploaden en op Vuurwerkcrew plaatsen.
??:?? uur: Slapen.

30 december:
- Officieel geen echte verkoopdag.
- Gehele dag projecten maken.
- Voorbereiden op De Dag Der Dagen 31 december.
- Alles klaarleggen.
- Vuurwerkcrew bijkijken iedereen alvast een mooie dag wensen.
- Verdelen Ochtend, Middag, Avond en Nacht.
- De laatste puntjes op de I misschien wel twee ï.
- Twee wekkers zetten voor het geval dat. (Meestal te vroeg wakker haha)
- Slapen (Wat niet lukt)

31 december De Dag Der Dagen:
- Stoken.
- Stoken.
- Stoken.
- Heel misschien iets kopen.

Laatst bewerkt:
het weekend van de verkoop dagen gaan natuurlijk alsvolgt

28december:

- 04:00uur de wekker gaat balen dat die nooit slaapt
- 05:15uur op naar mn werk en een dagje gewoon werken.(dr na effe potje halen voor de lol)
- 17:00uur gordijn open zetten en lekker naar buiten kijken naar het spektakel kat en muis
- 20:00uur me vriendin aanwezig en kruipten tegen me aan en in slaap valt na 11kinderen in toom te houden
- 23:00uur naar bed met een flinke porsie van hoe zou het morgen verlopen

29december.

- 09:00uur opstaan alle toeters en bellen zullen af gaan +auto alarm(automatisch alarm)
- 10:00uur eten,douchen,en dan?
- 10:37uur bij de vuurwerkshop aangekomen met een berg zenuwen in me lichaam.
- 11:00uur vertrokken met een kofferbak vol vuurwerk wat altijd meer word dan normaal.
- 12:00uur boodschappen uitladen en uitstallen
- 13:00uur pits stop mac donalds
- 14:00uur alles binnen halen in huis kortom naar de supermarkt om de boel daar leeg te plunderen
- 17:00uur koken eten.
- --:-- beetje vuurwerk afsteken natuurlijk whaha eigen terrein moet ik het zelf weten toch
- 23:00uur slapen tot de volgende middag:P zondag uitslaap dag

30december is weer zo dag tot frustratie :frusty: en geen ene zooi doen

31december.

- 04:00uur de wekker gaat af en slaapt alleen overdag
- 05:00uur iedereen slaapt en ik werken
- 12:00uur alles of niets zo snel mogelijk naar huis volop die 350 paardjes laten werken
- 13:00uur volop stoken bij terug komst van werk effe de buurt geak maken.
- 14:00uur douchen stook pleziertje voorbij.
- 15:00uur even nog naar de dealer stiekem en zorgen dat vrouw lief onder de douche staat zo dat ik,
kan zeggen "lieverd ik ga even pakje boter halen" zo terug!
- 15:40 snel gereden en wat los vuurwerk bij gehaald lekker die verslaving op snuiven buiten,
en natuurlijk zorgen dat ik een pakje boter op zak heb.
- 16:00uur gewoon omdat ik met zn 2 ben gewoon een duur stuk vlees bereiden en eten klaar maken.
- 17:00uur lekker maaltje eten uit buiken en genieten van het mooie uitzicht.
- 18:00uur uurtje slapen.
- 19:00uur wakker worden douchen en de boel op tafel zetten stoken tussen door enzo en de toppers aan zetten.
- 20:00uur even een grove cake afsteken en die meter pakket van me maatje voor niks.
- 21:00uur over op tv na al dat gekwijl en gedoe van de floppers.
- 23:00uur volle spanning met een berg adrenaline op de bank de vrouw vast houden.
- 00:00uur alle deuren open zetten me meisje een DIKKE zoen geven EN DAN knallen

happy new year people!!

Back
Bovenaan