• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Pirat K0203

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Pirat
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: Tristar
Aantal per verpakking: 100 stuks
Kartoninhoud 50/100
Effectomschrijving: Knal
Aantal grammen: 1,7 gram PTS
Richtprijs: 5,00

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken G. Smeets voor deze informatie.

Bijlagen

• PIRAT.jpg
    PIRAT.jpg
    204,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze knaller ook.
Alleen heb een vraagje:
Als ik hem wil aanstrijken lukt het niet omdat het strijkkopje te ver naar binnen zit. (dat denk ik)
Of hoort dat?

Verder knalt hij echt perfect!
Alleen er zit soms wat verschil in de knal.

Denk eens effe na, natuurlijk worden deze niet in Nederland verkocht. Strijkers zijn in Nederland illegaal, algemeen bekend.

Ik vind deze strijkers slecht. Ik heb 3 "zwarte doos" Pirats vergeleken met 3 pirats van Nico. Van de zwarte doos Pirats weigerde er 1. Tussen de 5 strijkers die het wel deden kon ik geen verschil horen.

Bij dezen neem ik mijn negatieve woorden weer knaller terug. Ik heb er gisteren een paar afgestoken, en op wonderbaarlijke wijze leken ze stukken harder te gaan dan voorheen. Ze gaan duidelijk veel harder dan de pirats van Nico, doet me denken aan hoe de pirats van Nico vroeger waren toen ik ze voor het eerst had. Echt zo'n lage harde krakende knal, heerlijk! Ik ben echt blij dat ik 2 doosjes van deze dingen heb aangeschaft en niet 1.

Foto's:

PIRAT2.jpg

PIRAT.jpg

Laatst bewerkt:
ik vind het wonderbaarlijke strijkers
1,7 gram per stuk
mooi doosje
een te gekke prijs van 5,00,- per doos 100/stks
een waanzinige knal
nooit weigeraars gehad

Artikelnaam: Pirat
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: G. Smeets
Aantal per verpakking: 100 stuks
Kartoninhoud 50/100
Effectomschrijving: Knal
Aantal grammen: 1,7 gram PTS
Richtprijs: 5,00

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken G. Smeets voor deze informatie.

Deze zijn niet van Gsmeets !
Maar van Tristar SD SPRL

Je kan ze ook o.a kopen bij Drutti en Marfa fireworks.

ik vind het wonderbaarlijke strijkers
1,7 gram per stuk
mooi doosje
een te gekke prijs van 5,00,- per doos 100/stks
een waanzinige knal
nooit weigeraars gehad

Dat was bij mij wel anders, ruim de helft van een pakje weigerde... Maar als ze het deden, knalden ze verbazingwekkend hard voor de Pirats van tegenwoordig:D.

Dat was bij mij wel anders, ruim de helft van een pakje weigerde... Maar als ze het deden, knalden ze verbazingwekkend hard voor de Pirats van tegenwoordig:D.

echt waar?! ik vond het super strijkers vergeleken met pirat en pirat super schrok ik toch van deze knal.

voor 5,00 laat ik ze niet liggen en ik verbaas me nog steeds over de 1,7gram

plus punten:
harde knal:applause:
goede vertraging ongeveer 6 á 7 seconden :thumbup:
fantastische prijs
kruit inhoud

min punten:
meestal verzonken strijk kopje
doosje gaat snel kapot in de tas:frusty:

mwa ik vind het tussen de special pirat (bonbridge) na 2008 en de corsair knallen!

de pirat kostte bij drutti nu 4 euro per pakje maar voor 1 euro meer heb je er ook 100 maar dan raiders, die gaan NOG wat harder en ja het was niet mijn bedoeling maar ik heb er een klein boompje mee omgeknald (3 raiders aan elkaar )

wat de strijkkop bij de raider is alles in orde. maar we hebben het hier over de pirat, ik heb um vorig jaar gehad stuk of 10 weigerde en sommige waren flauw. maar voor 4 euro was het wel de moeite waard.

ik had ze vorig jaar en ze bevielen me goed.
ik heb ze meerdere keren vergeleken met de pirat special van oa. Alpeco
en ze waren precies even hard elke keer.

Huh ik heb deze ook gehad en bij mij zaten er andere strijkers in...
Ze waren zwart met een roze kopje?
Het doosje is wel het zelfde.
Waren dat namaak dan?

Zou de topic naam niet [Tristar] Pirat Black Box moeten zijn?
K0203 is gewoon de maat van de strijker, k0203 is hetzelfde als bijv. Match Cracker No.3

K0201 is een ministrijker (vaak 60 per doosje)
K0202 is een mini corsair (vaak 20 per doosje)
K0203 is de "normale" grote. Chooet strijker, budget strijker of welke dan ook. (vaak 100 per doosje)
K0204 is de widowmaker (vaak 12 per doosje)
K0205, heb ik zo snel geen voorbeeld van :p
K0206 is de achtung (vaak 6 per doosje?)
K0207 t/m K0211 ook zo snel geen voorbeelden
K0212 is de Indian Match Thunder

maar ik dwaal een beetje af...

K0203 is gewoon de maat van de strijker, k0203 is hetzelfde als bijv. Match Cracker No.3

K0201 is een ministrijker (vaak 60 per doosje)
K0202 is een mini corsair (vaak 20 per doosje)
K0203 is de "normale" grote. Chooet strijker, budget strijker of welke dan ook. (vaak 100 per doosje)
K0204 is de widowmaker (vaak 12 per doosje)
K0205, heb ik zo snel geen voorbeeld van :p
K0206 is de achtung (vaak 6 per doosje?)
K0207 t/m K0211 ook zo snel geen voorbeelden
K0212 is de Indian Match Thunder

maar ik dwaal een beetje af...

maar je hebt ook nog K0216 en K0218 toch

De naam van dit artikel is gewoon pirat, niet pirat black box. Jij stelt voor de importeur in de titel te noemen, kan, maar waarom zou het formaat er dan niet bij mogen staan?

Omdat het een beetje onlogisch is, het staat er bij geen enkele andere strijker bij, toch?
Ik denk dat het zelfs zo kan zijn, dat iemand dit topic ziet, en denkt dat het over een hele andere strijker gaat. Er zijn zo veel K0203 strijkers met de naam pirat!

Laatst bewerkt:
Er zijn inderdaad veel strijkers die pirat heten, maar je kunt toch niet zomaar effe de naam veranderen omdat dat beter uitkomt. Importeur noemen lijkt me genoeg om onderscheid te maken.

Huh ik heb deze ook gehad en bij mij zaten er andere strijkers in...
Ze waren zwart met een roze kopje?
Het doosje is wel het zelfde.
Waren dat namaak dan?

1.jpg

Deze?

Er zijn dus 2 versies in de omloop!
Deze zwarte strijker met rode kop, en de groene strijker met K0203 tekst en gele kop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan