Pilot met knalsensoren Rotterdam-Ommoord uitgebreid

moontan

VWC lid
Pilot met knalsensoren Rotterdam-Ommoord uitgebreid

De proef met knalsensoren in Rotterdam-Ommoord wordt dit jaar uitgebreid. Dat schrijft het stadsbestuur in een brief aan de gemeenteraad. Zo wordt het gebied groter en is er een speciale app voor handhavers.

Toezichthouders kunnen op de app precies zien waar de kwal is geweest. Verder heeft de leverancier van het systeem de tijd tussen de knal en de melding weten te halveren. Daardoor neemt de pakkans flink toe. Ook kan via het systeem worden gezien wat de zogenaamde ‘afsteekhotspots’ zijn, zodat er gericht gehandhaafd kan worden.

Verder staat in de brief dat het Stadhuisplein en de kades rondom de Erasmusbrug tot vuurwerkvrije zone zijn uitgeroepen. Ook in het gebied rondom het AZC in de Beverwaard mag geen vuurwerk worden afgestoken.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/ro...met-knalsensoren-rotterdam-ommoord-uitgebreid

Nederland is een grap tientallen moorden niet opgelost met ak47's en andere van dat soort wapens, dat niet oplossen, maar wel alles tegen de gewone burger doen.

De evaluaties die ik gezien heb online zijn inderdaad niet echt positief.

Er zijn zes gemeenten geweest die hier mee gewerkt hebben, en de vele duizenden registraties hebben tot 1 heterdaad geleid. Het systeem kost al snel 20.000 euro, of hier de kosten van de extra BOA inzet ondervallen weet ik niet. Waar gemeenten wel positief over zijn is dat ze door het systeem weten waar de meeste overlast is en daar de komende jaren mee aan de gang kunnen. Het direct doorappen naar de BOA's zal de reactie snelheid vergroten, maar ik betwijfel of het voldoende zal zijn. Immers als ze dichtbij genoeg zijn om op tijd te kunnen reageren, konden ze dat ook zonder de sensors.

pfff wat een fucking geldverspilling. Vorig jaar was er één opgepakt dankzij dat systeem, en voorkomen dat er geknald werd deed dit systeem ook niet. Het heeft veel geld gekost en niets opgeleverd, en nu gaan ze dat uitbreiden, typisch Nederland dit! :frusty: Dit is zo raar dat ik er wel een beetje om kan lachen :bye:

Back
Bovenaan