Pijpbom ontschadelijk gemaakt.

Bom in voortuin onschadelijk gemaakt

KERKRADE - De Explosieven Opruimingsdienst heeft dinsdagmiddag een geïmproviseerde bom ontmanteld die in een voortuin in Kerkrade lag. Een bewoner van het appartementencomplex aan de Nieuwstraat had de handgemaakte en met kruit geladen pijpbom maandagavond in de tuin zien liggen en de politie ingeschakeld.

De politie liet dinsdag weten geen idee te hebben wie het explosief heeft gemaakt, en waarom het daar lag. Ook is onduidelijk waarom de bom niet ontploft is. De politie houdt een buurtonderzoek.

bron

Levensgevaarlijk die dingen! Heb zelf een aantal van die pijpbommen meegemaakt. De scherven zaten zo'n 1-3cm diep in de blokken hout die eromheen lagen :bonk:

allemensen, waar gaat dat heen met zijn allen.
stelletje sukkels verpest het voor vele anderen. Erg jammer.
greetzz

Door het incident met de flitspaal zit de media er nu boven op. Ze zullen de komende tijd extra goed zoeken naar nieuws over vuurwerk en/of explosies.
Zie het net als aardbevingen en vulkaanuitbarstingen. Die komen ook veel vaker voor dan dat ze het nieuws halen. Zodra er 1 zwaardere is zijn er opeens 5 kleinere in 3 maanden, waar we normaal niks over horen. Zo werkt de media..
Dit jaar zullen we dus vast extra veel irritante berichtgeving over vuurwerk tegen komen.

Dat kruit haal je van een sterretje, maar kan ook op andere manieren te krijgen zijn.
Sterretje is fop en schetsvuurwerk.

voor het eerst eens een goede zaak die ze verrichten.
Die dingen hebben 1x nut gehad voor mij, maar ik laat ze voor altijd liggen.

Missien moeten we dit soort berichten maar niet meer plaatsen. Ik wordt er namelijk moedelloos van. Dit heeft helemaal niks meer met vuurwerk te maken. Het is te gek voor woorden dat er mensen blijven die deze dingen blijven maken. Als het mis gaat kunnen de gevolgen erg groot zijn, en worden wij als vuurwerkliefhebbers er toch weer op aan gekeken...

zucht... :mad:

Er worden de laatste tijd wel vaker topics gepost waarvan ik denk, wat heeft dit met vuurwerk te maken??!

Pijpbommen, zelfgemaakte explosieven enz. Misschien een idee om dit soort topics te verbieden op vuurwerkcrew?
Het heeft niks met vuurwerk te maken, en het maakt mij en vele hier alleen maar depressief.
Overigens niks tegen jou hoor Danny, maar het heeft gewoon niks met vuurwerk te maken.

Ik begrijp best dat media berichten niet altijd positief over vuurwerk kunnen zijn. Maar selfmade heeft naar mijn mening niks met vuurwerk te maken maar met explosieven. Het word immers niet verkocht onder de norm vuurwerk. Maar zelf in elkaar geflanst.
Dat de media er de naam vuurwerk aan geeft moeten ze helemaal zelf weten. Maar dat is het niet.

Eigenlijk vind ik wel dat we dit soort berichten moeten plaatsen. Hierdoor blijft de nuance juist goed zichtbaar tussen vuurwerk, zelfmaak en non vuurwerk.

Ja van opgeblazen berichten vol foutieve informatie word ik ook niet vrolijk, maar de berichten negeren alsof ze niet bestaan vind ik geen goede reactie. Hiermee ontneem je de discussie, het verschaffen van informatie en de mogelijkheid om nuances aan te brengen en de mogelijkheid om anderen te laten zien dat wij vuurwerkliefhebbers afstand nemen van dergelijke berichten en zelfs actief mee denken/werken om veiligheid te verbeteren. Bij andere problemen steek je je kop toch ook niet in het zand om te houden dat ze vanzelf wel een keer ophouden?

Het leven bevat niet alleen maar goed nieuws, maar ook mindere berichten. Juist het weglaten van dergelijke berichten laat ons vuurwerkliefhebbers naief lijken. Alsof wij deze signalen vanuit de maatschappij niet opvangen en er vrolijk verder gestookt wordt zonder dat wij ons om maatschappelijke problemen bekommeren als het in elkaar flansen van pijpbommen en vandalisme.

Als je je zo op wilt stellen dat je alleen nog maar positief vuurwerk nieuws wilt berichten, dan stel je je net zo bekrompen op als Arno Bonte, David Rietveldt, de politie en de sensatiebeluste media die alleen maar ernstige berichten willen verspreiden om mensen zo louter op de negatieve kanten van vuurwerk te wijzen. En dan ben je dus geen spat beter dan degenen die je verwijt dat ze aan stemming makerij doen!

Eigenlijk vind ik wel dat we dit soort berichten moeten plaatsen. Hierdoor blijft de nuance juist goed zichtbaar tussen vuurwerk, zelfmaak en non vuurwerk.

Ja van opgeblazen berichten vol foutieve informatie word ik ook niet vrolijk, maar de berichten negeren alsof ze niet bestaan vind ik geen goede reactie. Hiermee ontneem je de discussie, het verschaffen van informatie en de mogelijkheid om nuances aan te brengen en de mogelijkheid om anderen te laten zien dat wij vuurwerkliefhebbers afstand nemen van dergelijke berichten en zelfs actief mee denken/werken om veiligheid te verbeteren. Bij andere problemen steek je je kop toch ook niet in het zand om te houden dat ze vanzelf wel een keer ophouden?

Het leven bevat niet alleen maar goed nieuws, maar ook mindere berichten. Juist het weglaten van dergelijke berichten laat ons vuurwerkliefhebbers naief lijken. Alsof wij deze signalen vanuit de maatschappij niet opvangen en er vrolijk verder gestookt wordt zonder dat wij ons om maatschappelijke problemen bekommeren als het in elkaar flansen van pijpbommen en vandalisme.

Als je je zo op wilt stellen dat je alleen nog maar positief vuurwerk nieuws wilt berichten, dan stel je je net zo bekrompen op als Arno Bonte, David Rietveldt, de politie en de sensatiebeluste media die alleen maar ernstige berichten willen verspreiden om mensen zo louter op de negatieve kanten van vuurwerk te wijzen. En dan ben je dus geen spat beter dan degenen die je verwijt dat ze aan stemming makerij doen!

Ik vind dat deze berichten op een ander forum horen en wel meer berichten maar ik heb de regels niet verzonnen.
Maar aandacht vragen op een vuurwerkforum met deze berichten is aandacht krijgen.Het gaat al niet goed met het vuurwerk.Het word duurder,hogere veliheidseisen etc.
Er komen hier ook kinderen en die kopieren alles.
En als laatste vind het heel stom om explosieven met vuurwerk te gaan vergelijken.Dat de media het verschil niet altijd weet oke maar wij freaks weten het verschil wel!

mischien moeten ze hier alleen topics toestaan die te maken hebben met europees consumenten vuurwerk,met eventueel topics over pijlenrekken of doorlonten.maar niet meer over wat vind je mooi op tv wat doe je op vakantie etc en al helemaal niet over zelfbouw bommen en info hoe kom je aan kruit ook de domme knutselaar leest mee

Ik vind dat deze berichten op een ander forum horen en wel meer berichten maar ik heb de regels niet verzonnen.
Maar aandacht vragen op een vuurwerkforum met deze berichten is aandacht krijgen.Het gaat al niet goed met het vuurwerk.Het word duurder,hogere veliheidseisen etc.
Er komen hier ook kinderen en die kopieren alles.
En als laatste vind het heel stom om explosieven met vuurwerk te gaan vergelijken.Dat de media het verschil niet altijd weet oke maar wij freaks weten het verschil wel!

Ik denk persoonlijk dat deze berichten zeker op een vuurwerkforum horen.
Het word vaak gemaakt van vuurwerk. Daarbij komt dat we op dit forum dit soort acties over het algemeen sterk veroordelen. En dat kunnen mensen ook lezen. Dus ja, aandacht krijgt het dan zeker, maar men kan ook zien dat we dit soort dingen niet pikken.
Verder vind ik dat we samen ook moeten kijken of je dit kunt voorkomen. Weet je van mensen die hiermee bezig zijn, spreek ze erop aan. Klinkt misschien idealistisch, maargoed een beter milieu etc...
Dus als in de media dingen uitvergroot worden, is het goed om hier de zaken soms weer even te verkleinen. Tot waar het werkelijk om gaat.
Het gaat hier niet zozeer om vuurwerk, als wel dat mensen hun verantwoordelijkheid niet kennen/nemen en dingen van anderen kapot maken en mensen in gevaar brengen. En dat mag wat mij betreft zeer streng veroordeeld worden.
greetzz

Back
Bovenaan