Pas op met het bewaren van vuurwerk in uw woning

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Tijdens de jaarwisseling wordt geregeld vuurwerk in woningen opgeslagen, zoals in de berging, schuur, kelder of in de woning zelf. Graag wijzen wij u op de risico's van (illegaal) vuurwerk in uw woning.

Vuurwerk vergroot het risico op brand en explosies in uw woning
Wanneer u vuurwerk bezit vergroot dat het risico op brand- en explosiegevaar in uw woning. Dat kan een levensgevaarlijke situatie opleveren voor u en uw buren.

U mag maximaal 25 kilogram consumentenvuurwerk in uw woning opslaan
Het bezitten van grotere hoeveelheden vuurwerk of illegaal vuurwerk is verboden. Als u vuurwerk bezit moet u dit op een veilige plek bewaren die niet voor het publiek toegankelijk is.

Opslaan van vuurwerk in uw woning kan gevolgen hebben voor uw huurcontract
Wanneer er illegaal vuurwerk en/of grote hoeveelheden consumentenvuurwerk in uw woning wordt aangetroffen, kan dit gevolgen voor u hebben. U riskeert een geldboete of in zeer ernstige gevallen een gedragsaanwijzing of beëindiging van het huurcontract.

https://mitros.nl/over-ons/nieuws/nieuwsberichten/pas-op-met-het-bewaren-van-vuurwerk-in-uw-woning/

Weer eens nonsense natuurlijk. Het vergoot helemaal het risico op brand niet, er moet n.l. eerst ergens brand door ontstaan.

Als er bij mij brand uitbreekt heb ik eerder een probleem door houten platen en balken, verfblikken, terpentine etc., etc.

Wanneer u vuurwerk bezit vergroot dat het risico op brand- en explosiegevaar in uw woning. Dat kan een levensgevaarlijke situatie opleveren voor u en uw buren.

Oh jeetje is dat zo, dan zal ik het wel afsteken, wil geen onveilige situaties in huis natuurlijk!

Back
Bovenaan