Partij voor de Dieren wil vuurwerkverbod

moontan

VWC lid
Partij voor de Dieren wil vuurwerkverbod

Leiden - 17 december 2010 -
Een algeheel verbod op het kopen en verkopen van vuurwerk. Dat ziet Dick de Vos van de Partij voor de Dieren het allerliefste. Als dat niet kan wil hij in elk geval dat Leiden de verkoop van vuurwerk scherp in de gaten houdt en streng optreedt tegen illegaal vuurwerk en vuurwerk dat te vroeg wordt verkocht. Ook het voortijdig afsteken van vuurwerk is voor de PvdD uit den boze. Niet alleen (huis)dieren, maar ook bijvoorbeeld verstandelijk gehandicapten staan doodsangsten uit door al het geknal. "Staakt het vuren," luidt daarom de hartekreet van De Vos die ook wijst op de milieuvervuiling en de problemen voor astma-patiënten die vuurwerk veroorzaakt. "80% Van de bevolking koopt helemaal geen vuurwerk, het is dus een kleine groep die het letterlijk voor de rest verknalt." De Vos kan wel leven met een van gemeentewege afgestoken siervuurwerk ter vervanging van de particuliere verkoop.

Burgemeester Lenferink kon de PvdD deels tegemoetkomen. Met het strenge toezicht zit het wel goed, zo beloofde hij. Voor een verbod moet De Vos zich maar tot de Tweede Kamer wenden. De Partij van de Dieren hoopt dat mensen dit jaar geen vuurwerk kopen en het aldus bespaarde geld overmaken op giro 20.21.22 van de Brandwonden Stichting.

http://www.sleutelstad.nl/nieuws/archief/2010/12/partij-voor-de-dieren-wil-vuurwerkverbod

En ik wil dat partij van de dieren gewoon lekker hun mond dicht houdt.

Weer hetzelfde liedje, met dezelfde onzin. Wordt er een beetje moe van...

"Staakt het vuren," luidt daarom de hartekreet van De Vos die ook wijst op de milieuvervuiling en de problemen voor astma-patiënten die vuurwerk veroorzaakt. "80% Van de bevolking koopt helemaal geen vuurwerk, het is dus een kleine groep die het letterlijk voor de rest verknalt."
Denk eerder dat 20% geen vuurwerk koopt. De PvdD verzint z'n "feiten" ter plekke volgens mij, zonder enige onderbouwing. Zo zijn er meer geweest in het verleden... Stichting Staakt het Vuren iemand??

De Partij van de Dieren hoopt dat mensen dit jaar geen vuurwerk kopen en het aldus bespaarde geld overmaken op giro 20.21.22 van de Brandwonden Stichting.
Ja sorry, maar denk dat ik ZELF wel uitmaak waar ik mijn zuurverdiende centen aan uitgeef. Ik vind de Brandwonden Stichting een geweldig initiatief, laat daar geen misverstand over bestaan, maar geen politieke partij gaat bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef. Als ze de Brandwonden Stichting willen sponsoren, dan storten ze zelf maar de helft van hun salaris, ze verdienen immers meer als ik :angry:

Laatst bewerkt:
toen ze maar oordoppen in en gaan ze in de schuil kelder zitten !?
laat ons die ene dag van jaar ff knallen ? wij gaan tog ook niet zeuren over dierengeschijt.
wij bepalen wel waar we geld aan uitgefen! geen vuurwerk gaan wel naar belgie
geen vuurwerk in belgie naar duitsland niks in duitsland naar polen etc.:):angry:

Mhh, ja, dit soort mensen veroorzaken juist dat dieren overal bang voor worden:S

Vuurwerk gaat nooit verboden worden! Anders kunnen we net zo goed sportwagens verbieden.

jongens ik liep na de bakker en stapte in een honden drol! O mijn god mag ik nu een partij op richten die ervoor zorgt dat die beesten niet op de stoep schijten? Want vw is 1 dag in het jaar dus we hebben er 365 en wat is dus 1 dag? Maar dat geschijt gaat wel 365 dagen per jaar door...

Niet, want harde feiten zijn er niet..
Zij proberen mensen op te fokken, sommige trappen daarin en gaan daar in mee.

Een meerderheid kunnen ze toch niet krijgen met die zielige 2 zetels van hun!
Dit is dus echt een partij waar ik nooit van mijn leven op zal stemmen.

ze kunnen zich dan beter richten op een strooi verbod ( wat al helemaal dom is, dat levert dan veel te gevaarlijke situaties op )
mijn hond piept nu elke keer als we aan het wandelen zijn door dat zout
en vuurwerk kun je dieren op trainen
man zeur toch niet zo

Vind het iedere keer weer jammer om deze berichten te lezen.
Elk jaar is het weer raak.
Het begint zo in september en gaat door tot februari.
Deze mensen slaan echt totaal door:bonk:

Laatst bewerkt:
Dit lijkt wel een horror film: zo voorspelbaar... (elk jaar hetzelfde liedje)
Ik vind het ook vervelend dat er dieren, verstandelijk gehandicapten en ouderen bang worden van vuurwerk.
Daarom koop ik alleen maar legaal siervuurwerk.

Ik hoop dat deze "vuurwerkhaters" er mee stoppen, want de feiten slaan eigenlijk helemaal nergens op. (de feiten zijn zelf verzonnen!)

En ik wil dat partij van de dieren gewoon lekker hun mond dicht houdt.

Weer hetzelfde liedje, met dezelfde onzin. Wordt er een beetje moe van...

Nee nog beter, ik wil dat de partij van de dieren zakt tot onder de 0 zetels en dat die partij dan vervolgens niet meer bestaat.
Dan is er weer een achterlijke K-partij minder!
Zijn ze nou godverdomme helemaal van de ratten besnuffeld!!

Back
Bovenaan