Partij voor de Dieren vraagt extra maatregelen tegen vuurwerk in vogelgriepgebied

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
BIDDINGHUIZEN - De Partij voor de Dieren in Flevoland heeft vragen gesteld over carbid en vuurwerk in de omgeving van het gebied waar vogelgriep is uitgebroken. De partij vindt dat moet worden voorkomen dat watervogels in dit gebied worden verstoord.

,,Natuurlijk gunnen wij iedereen de mogelijkheid om zijn of haar traditie te vieren en het nieuwe jaar in te luiden, maar niet ten koste van dier en natuur’’, zegt fractievoorzitter Leonie Vestering van de Partij voor de Dieren Flevoland.

Hetzelfde effect
De jacht is landelijk aan banden gelegd omdat het vogels kan verstoren en daardoor vogelgriep kan verspreiden. De Partij voor de Dieren denkt dat vuurwerk en carbid hetzelfde effect kunnen hebben.
De fractie vraagt Gedeputeerde Staten: ,,Bent u het met ons eens dat gemeenten extra risico nemen besmetting vogelgriep te veroorzaken door geen vuurwerkvrije zones langs de kusten in te stellen?’’

Bron

Op zich hebben ze een punt, vogelgriep is op dit moment een serieus probleem en wil men zo min mogelijk verspreiding van deze vogels. Ik kan hier wel inkomen.
Zeker goed om hier duidelijke afspraken over te maken.

,,Natuurlijk gunnen wij iedereen de mogelijkheid om zijn of haar traditie te vieren en het nieuwe jaar in te luiden, maar niet ten koste van dier en natuur’’,

Wauw! Wat ontzettend schappelijk van ze zeg! Ik zal er in mee gaan, en mijn cakes netjes in de woonkamer afsteken. Met de raampjes dicht uiteraard, anders schiet het alsnog niets op.:bonk:

Back
Bovenaan