Partij van de Dieren hoopt op afblazen van vuurwerkshow Hoograven ( Utrecht )

Jorn89

VWC lid
Partij van de Dieren hoopt op afblazen van vuurwerkshow Hoograven

UTRECHT - De Partij voor de Dieren roept de wijkvereniging van de Utrechtse wijk Hoograven op om de vuurwerkshow op Koningsdag te annuleren. De partij maakt zich zorgen over de vogels die op dit moment broeden. Ook vinden de dierenliefhebbers de locatie naast de vogelopvang ongelukkig.

De wijkvereniging hoeft voor de pijlen geen vergunning aan te vragen, omdat het om minder dan 2000 kilo gaat. Toch maakt de Partij van de Dieren zich grote zorgen, omdat het nog altijd om flinke knallen gaat.

"Daarnaast", zo schrijft de partij, "is vuurwerk slecht voor het milieu én zijn huisdieren, maar ook veel mensen er bang voor. Het plezier dat een klein aantal mensen beleeft aan uw vuurwerkshow weegt niet op tegen het leed van dieren en mensen die de dupe worden van dit vuurwerk."

De Partij voor de Dieren hoopt dat de wijkvereniging een alternatief vindt voor het vuurwerk.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/146...t-op-afblazen-van-vuurwerkshow-hoograven.html

--
Mijn haren gingen weer eens rechtovereind staan na het lezen van het artikel.

Laatst bewerkt:
"Daarnaast", zo schrijft dinoroel "is vuurwerk leuk voor een hele grote groep mensen. De angst dat een klein aantal mensen beleeft aan uw vuurwerkshow weegt niet op tegen het genot van deze groep die met het afblazen de dupe wordt van dit gezeur."

Als alle leden van die partij nu hun auto's weg doen scheelt dat ook weer voor het millieu, wat een azzijnzeikers zijn het toch pfffff

Wat een gezeik toch steeds weer.
Afgelopen fallas, heb ik naar een mascleta staan kijken warbij een hond al kwispelend op het balkon mee stond te genieten. Dit verbaasde me enorm daar de knallen van een mascleta niet bepaald zacht zijn. Nu zijn de honden vast wat gewend in Valencia, maar dit wijst er maar weer eens op dat de PVDD zich vreselijk aanstelt.

Maar het hele verhaal klopt van geen kant....er dient altijd een vergunning aangevraagd te worden, ongeacht het aantal kilo's...

Maar het hele verhaal klopt van geen kant....er dient altijd een vergunning aangevraagd te worden, ongeacht het aantal kilo's...

Onder de 200 kilo kan een melding voldoende zijn.
In het artikel staat 2000, ik denk dat het om 200 gaat.

Back
Bovenaan