Partij levensgevaarlijk illegaal vuurwerk gevonden in woning Hengelo

ylke

VWC lid
In een woning in Hengelo heeft de politie vanavond ruim 15 kilo vuurwerk aangetroffen. Dat meldt de politie.

Het gaat om illegaal vuurwerk. De politie spreekt van een levensgevaarlijke situatie. Er is één verdachte aangehouden. Hoe de politie de partij vuurwerk op het spoor is gekomen, is niet bekend. In verband met het onderzoek wil de politie nog niet zeggen waar het vuurwerk is gevonden.

Bron

Alles is relatief. Ik denk dat het veel uitmaakt waar je woont en wie de verslaggeving doet. In een gemeente zou men spreken over een "kleine hoeveelheid vuurwerk", terwijl weer in een andere gemeente wordt gesproken over "aanzienlijk hoeveelheid levensgevaarlijk vuurwerk". Dat 15 kilo niets voorstelt weten wij wel, maar een leek leest daar overheen. Tja.. de media is er alleen nog maar voor zichzelf en niet meer om op een objectieve manier nieuws te verslaan.

Als je op de link drukt zie je dat het om knallers gaat zoals nitraten. Niets bijzonders dus.

Dit zijn in mijn ogen van die zinloze acties. 15kg is namelijk niets... Als het om partijen van 100kg+ dan vind ik het een ander verhaal.

Lijkt wel popcorn ........kunnen we de grote vissen niet vangen dan maar op jacht naar de guppies bahbah.

Als je op de link drukt zie je dat het om knallers gaat zoals nitraten. Niets bijzonders dus.

Dit zijn in mijn ogen van die zinloze acties. 15kg is namelijk niets... Als het om partijen van 100kg+ dan vind ik het een ander verhaal.

Als de link klopt....de media plaatst vaak lukraak foto's ter sensatie... :p

Heel Hengelo liep gevaar. Het kon wel een tweede Enschede zijn. Je kunt hier een compleet dorp mee opblazen. Levensgevaarlijke vuurwerkbommen die absoluut niet in de handen van consumenten thuis horen. Heeft de kracht van een handgranaat. Nitraatbommen. Vuurwerkbommen. Kan het hoofd van je lichaam rukken. Hiermee kun je een huis opblazen. Levensgevaarlijke situatie, je wilt niet weten wat er had kunnen gebeuren. Superbommen. IS doet inkopen in Hengelo. Nitraatbommen gebruikt in Syrië.

En uiteindelijk is het allemaal de schuld van de asielzoekers!

Back
Bovenaan