Partij illegaal vuurwerk in beslag genomen bij tiener

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
CyC9HMHXUAE07YH.jpg

De politie heeft vandaag in Rotterdam-Spangen een partij zwaar illegaal vuurwerk afgepakt van een 14-jarige. De knallers, 73 Cobra's, werden na een tip gevonden in een schuur.

Levensgevaarlijk, noemt de politie het vuurwerk dat bij de tiener werd gevonden. ,,Wees gewaarschuwd, dit is niet zomaar vuurwerk. Voor u het weet, zit u bij de eerste hulp. De slogan luidt niet voor niks: je bent een rund als je met vuurwerk stunt.''

Bron

Nou dat sterkt mij nog meer in mijn mening, hij denkt oh fout resulteert in knuffel dus doe ik het weer met 15 16 17 etc.zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ja en toen wij 14 waren liepen we met klappertjes uit België rond, totdat die regels in België aangescherpt werden door druk van de de Nederlandse overheid. Ze hebben hun eigen glazen in gegooid want dat verbod op supervlinders e.d. in België is het beginpunt geweest van waarop men naar polen ging, daardoor lopen die kids nu rond met cobras, delova ranas en salutes.

Och waar gaan de leden van dit forum heen?? Voorheen was dit vuurwerk nog gewoon bespreekbaar en was iedereen nog relaxed tegen elkaar. Nu VWC de keuze heeft gemaakt prof vuurwerk van dit caliber im de ban te doen is iedereen die tegen is ineens wakker geworden en voelen zij zichzelf verplicht continue argumenten als traditieverpesters, misbruikers en hier zijn papieren voor nodig blah blah blah waar waren jullie toen dit nog gewoon bespreekbaar was? Echt zielig gedrag echt laag echt laag

Ik was 13 toen ik mijm eerste shells schoot cobra's en eXplods afstak. Niks slopen
Gewoon volle gas stoken volgens alle info die ik via dit forum had... Resumé prof vuurwerk kan prima door een consument worden afgestoken. Ik ben het levende bewijs. Daarnaast is wat wij hier illegaal vuurwerk noemen, ik noem het liever proffesioneel dan illegaal maargoed, ook in het buitenland tot china aan toe gewoon voor de consument beschikbaar... Ik heb een keer een proffesionele show mee gebouwd zonder enige papieren etc als het dan zo gevaarlijk is blah blah blah waarom liet dat bedrijf mij dan met shells tot 12" aan toe salutes tot 3,5 kilo flash per stuk rond sjouwen en de mortieren in zakken? En quickfuse knippen met eem schaar statische electriciteit verhaal buiten beschouwing gelaten

Och waar gaan de leden van dit forum heen?? Voorheen was dit vuurwerk nog gewoon bespreekbaar en was iedereen nog relaxed tegen elkaar. Nu VWC de keuze heeft gemaakt prof vuurwerk van dit caliber im de ban te doen is iedereen die tegen is ineens wakker geworden en voelen zij zichzelf verplicht continue argumenten als traditieverpesters, misbruikers en hier zijn papieren voor nodig blah blah blah waar waren jullie toen dit nog gewoon bespreekbaar was? Echt zielig gedrag echt laag echt laag

Ik was 13 toen ik mijm eerste shells schoot cobra's en eXplods afstak. Niks slopen
Gewoon volle gas stoken volgens alle info die ik via dit forum had... Resumé prof vuurwerk kan prima door een consument worden afgestoken. Ik ben het levende bewijs. Daarnaast is wat wij hier illegaal vuurwerk noemen, ik noem het liever proffesioneel dan illegaal maargoed, ook in het buitenland tot china aan toe gewoon voor de consument beschikbaar... Ik heb een keer een proffesionele show mee gebouwd zonder enige papieren etc als het dan zo gevaarlijk is blah blah blah waarom liet dat bedrijf mij dan met shells tot 12" aan toe salutes tot 3,5 kilo flash per stuk rond sjouwen en de mortieren in zakken? En quickfuse knippen met eem schaar statische electriciteit verhaal buiten beschouwing gelaten

Misschien omdat men de gevaren onderschat.
Tis niet voor niks voor de profs.
Profs schieten niet in een gemiddelde straat en besparen niet op de middelen om het vuurwerk te onsteken.
Daarbij is de afstand vaak een probleem en wij Nederlanders gaan altijd over grens en zoeken het op.
Een voorbeeld de boetes en dan qia snelheid en het is gewoon dom.

Ja en toen wij 14 waren liepen we met klappertjes uit België rond, totdat die regels in België aangescherpt werden door druk van de de Nederlandse overheid. Ze hebben hun eigen glazen in gegooid want dat verbod op supervlinders e.d. in België is het beginpunt geweest van waarop men naar polen ging, daardoor lopen die kids nu rond met cobras, delova ranas en salutes.
Ik ben het zo met je eens... waar de jeugd nu mee loopt is niet leuk meer. Voornamelijk hoe ze er mee omgaan...

Klinkt erg stoer...
Ben altijd fel tegen die zware troep geweest, en niet omdat de regels ineens zijn aangescherpt.

Dat jij het wel goed doet is meer een uitzondering,
Dat spul is simpelweg niet voor particulier gebruik in Nederland.
Prima dat jij met die bende rond loopt, maar besef wel dat het vooral de harde dreunen zijn waarom men het verbod wilt hebben

Hier ook 14jarigen met C6...compleet gestoord. En juist die pubertjes zijn hen die vroegtijdig afsteken en voor overlast zorgen en de vw traditie onder vuur leggen. Veel harder straffen dus. En dat excuus van "ik deed het dus het kan" alhier slaat natuurlijk als een pikkie op een tompouce.

Hier ook 14jarigen met C6...compleet gestoord. En juist die pubertjes zijn hen die vroegtijdig afsteken en voor overlast zorgen en de vw traditie onder vuur leggen. Veel harder straffen dus. En dat excuus van "ik deed het dus het kan" alhier slaat natuurlijk als een pikkie op een tompouce.

Of als een kip op een duikplank.

Snelheidslimieten gelden ook niet voor mij want ik heb een supergoed reactievermogen en kan super goed autorijden.

Ik leef nog steeds, dus kijk maar dat het goed gaat. Wat overdreven zeg, die maximumsnelheden in Nederland, echt afgrijselijk.

Dit soort vuurwerk hoort gewoon niet zomaar beschikbaar te zijn voor consumenten, en al helemaal niet voor 14 jarigen.

Back
Bovenaan