Simpele google vertaal:
Pinterest
Tagliacozzo - De explosie van vuurwerk bunker bedrijf Paolelli Tagliacozzo, in San Donato, was gewelddadig. Drie mannen zijn dood, vier gewonden maar trok levend uit het puin, men is nog steeds vermist. De zoon van de eigenaar, Sergio Paolelli, kon niet zeggen hoeveel mensen er in de fabriek op het moment van de explosies, maar ten minste acht mensen aan het werk waren. In al waren er drie luide explosies op een afstand van een paar minuten. Een opeenvolgende reeks, maar niet verwoestende. De voorkant van het vuur bereikte de 500 meter met een verbrande oppervlakte van ongeveer een hectare en een half.
Als ze aankomen, teams van brandweerlieden waren niet in staat om direct actie te ondernemen omdat de vaten waren nog indringend, krachtig, de een na de ander. De politie heeft de lucht gesloten voor een cordon sanitaire te maken rond de fabriek gebied, maar ook verschillende brand uitbrak. Op de site nu is de burgemeester van Tagliacozzo, Maurizio Di Marco Testa assitito dat de tweede explosie. De fabriek had twee controlebezoeken leed in 2011 en 2013.
L'Aquila, exploderende vuurwerk fabriek: Schieten van boven
Navigatie voor foto's
4 van 6
Vorige foto Volgende foto
Slideshow
{}
{}
aandeel
De getuigenissen. "Een rel," zei een man die trainen in de sportschool op 500 meter van de fabriek Tagliacozzo. Aanvankelijk twee uitbraken, zei Lele. "We liepen uit de sportschool en kwam de derde explosie die op de grond geworpen." Deze derde explosie, meldde een huisarts van wacht in het ziekenhuis van Tagliacozzo, 2 km, Peter Buzzelli, "heeft een gewelddadige explosie ontstaan." De aarde beefde en huizen voor mijl tot het punt dat hij had gedacht van een aardbeving. Dan is de paddestoel van rook die is verdeeld in twee witte zuilen, geopenbaard aan de tragedie van San Donato. In buurgemeenten sloeg het huidige, vele ramen zijn afgebrokkeld. Het bedrijf werd de voorbereiding van het vuurwerk voor sommige pyrotechnische evenementen gepland.
De burgemeester ter plaatse. "Ik was de eerste om mee te komen met de politie, ik zag en hoorde een knal op de derde plaats, het zag eruit als een aardbeving", zei de burgemeester van Tagliacozzo, Maurizio Di Marco Testa. "Ik realiseerde me dat de vlucht was jumping de fabriek - legde hij uit -. Zich terdege bewust van de eigenaren, nam ik de auto, de telefoon vergeten, en ik ging pas op de plaats." Voor de eerste burger "dit is geen toeval, de scène is die van een tennis bomaanslag. Maar ik heb niet gesproken met leden van de regering of de regio, maar met de prefectuur. Hoe dan ook de redding van de brandweerlieden, politieagenten, politie en bosbouw zijn uitzonderlijk. "
De achtergrond. De explosie deed zich voor in een jaar uit de buurt van Città Sant'Angelo, altijd in Abruzzo, eiste het leven van vijf mensen. Op 25 juli vorig jaar bij Villa Cypress Stad van St. Angelo (Pe), waren er in feite vijf slachtoffers, waaronder Maurizio Berardinucci, de brandweerman van de provinciale commando van Pescara, tussenbeide te redden en stierf drie maanden later in gevolg van verwondingen aan het Gemelli-ziekenhuis in Rome. Zelfs vóór 12 september 2011 in Arpino in vuurwerkfabriek poorten van het stadje in de provincie Frosinone, zes mensen overleden plaats. Op 2 februari van hetzelfde jaar, een vuurwerkfabriek ontplofte in San Giovanni di Ceppaloni doden Roger De Blasio, 32, de zoon van een neef van Sandra Lonardo Mastella.
Kreeg net het trieste nieuws dat deze vuurwerk fabriek ontploft is. Meer info in het Italiaans:
http://www.repubblica.it/cronaca/20..._esplosione-91110953/#gallery-slider=91117913