[overzicht] Landelijke winkels met Cat 1. verkoop

Houd er maar rekening mee dat het meeste/ zo niet alle F1 voor december uitverkocht zal zijn.
We er verzekerd van wil zijn voldoende in huis te hebben doet er goed aan niet al te lang te wachten want het vliegt uit de schappen bij de winkels en uit de bunkers va de importeurs wat ik opgevangen heb.

gr
Marchel

Lidl gaat pas 6 december verkopen?

16e zelfs meen ik, Aldi evenzo. Zullen het al in de bunkers hebben, die lui zijn ook niet gek en is niks nieuws voor hun nav het verbod. Dat de vraag bij klanten en winkeliers NL groter is, is wel nieuw en qua import niet op berekend. Dat van Aldi/Lidl is wel op berekend.

Lidl dit jaar nog niet bekend! Zie onderstaande reactie van Lidl:

Hoi Tristen, het is nog niet bekent of en wanneer de Lidl voorwerk gaat verkopen. Als het verkocht wordt komt dit te staan in onze folder. Ik wil je vragen deze goed in de gaten te houden! ^Stephanie

Lidl dit jaar nog niet bekend! Zie onderstaande reactie van Lidl:

Hoi Tristen, het is nog niet bekent of en wanneer de Lidl voorwerk gaat verkopen. Als het verkocht wordt komt dit te staan in onze folder. Ik wil je vragen deze goed in de gaten te houden! ^Stephanie

Dat weten ze nog niet?

Lijkt me raar als verschepen 5 weken kost, los vd productie.

Dat weten ze nog niet?

Lijkt me raar als verschepen 5 weken kost, los vd productie.
Zou het mogelijk zijn de importeurs momenteel liever vuurwerkwinkels bevoorraden om de branche te steunen in plaats van de supermarkten die door corona juist flink hebben verdiend? Lijkt mij namelijk geen rare beredenering en zelfs logisch!

vuurwerkbunker heeft wel een berg leuk cat 1 vuurwerk zeg.

Was nooit zon fan van Cat1, maar dit ziet er wel grappig uit.

Nou, daar sta je dan om 00.00uur.Te triest voor woorden dat we als volwassen mannen kindertroep in moeten slaan!
Ach je moet t zo zien. Lekker cat1 stoken soms iets anders tussendoor. Als de petjes langskomen ben je enkel cat1 aan t stoken ;)

Maar tis alsnog triest dit idd haha

Mag ik iets kwijt op deze zondag ochtend? Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik verbaas me vooral de laatste week over de cat.1 topics....

We zitten hier op een vuurwerk forum en ik begrijp dat daar al het legale onder valt. Ook het cat.1 van de grootwinkel bedrijven. Echter zitten we ook op een forum van liefhebbers. Liefhebbers die ontsteld zijn, boos zijn over het (tijdelijke) verbod op f2 vuurwerk. Maar wat zie ik gebeuren .... de run naar de Lidl de Aldi etc etc voor het cat.1 .... ik vind dat best schrijnend eerlijk gezegd.

Ook dat cat.1 heeft er namelijk toe bijgedragen dat we nu met dit verbod zitten. Die klote landelijke winkels hebben er dus een rol in gespeeld. Daarnaast hebben die ook nog eens geen klagen. Die draaien hun omzet als geen ander. Waarom richten we ons niet op onze eigen vuurwerk leverancier? De winkel die jouw je korting geeft op de f2 spullen en nu nog wat probeert te redden van zijn business met een beetje cat.1. Is het niet een geste om hun te steunen in deze kut tijd? Al is een pak tolletjes twee euro duurder? Wel tientallen euro korting krijgen en als het tegen zit naar de grootgrutter rennen.....

Het is op niemand gericht, maar ik vind het stuitend al die berichten over die Makro’s, Lidl’s, Aldi’s en Big Bazar’s. Gewoon mijn gevoel.

Die winkels hebben het voordeel erg groot te kunnen inkopen tegen bodemprijzen. Dit houdt natuurlijk verband met de uiteindelijke verkoopprijs, die een stuk lager zal zijn als bij je F2 winkel(s). Als ik voor mezelf mag spreken, het is natuurlijk vervelend genoeg om niks te mogen en kunnen verkopen. Wanneer ik naar mijn eigen portemonnee kijk, wandel ik sneller een Aldi/Lidl of Big Bazar naar binnen dan apart naar een F2 winkel te moeten (om)rijden. Die winkels zitten vaak in de buurt van en voor je dagelijkse boodschappen, tevens zijn ze een stuk voordeliger in verkoopprijzen. Win/win zeg maar.

Maar ik geloof niet dat de handelaren zitten te wachten op die paar euro per cat. 1 bestelling of verkoop (vaak 'kinderen' die het kopen, de mensen die het nu halen als vervanger besteden vast geen honderden euro's aan F1), de marges zijn laag volgens mij. Als ik ongelijk heb hoor ik het graag, dan gooi ik er als steun een bestelling tegen aan.

Ik heb dit topic in 2019 aangemaakt om een overzicht te maken waar ze op landelijke schaal cat 1. verkopen. Staat compleet los van het verbod en is ook zeker niet de laatste week begonnen. Denk daarom ook dat jouw post een beter discussiepunt is in een eigen topic dan hier.

Vorig jaar gingen deze periode Gamma, hornbach en boons open. Ben benieuwd! Ook de Makro zal al moeten zijn begonnen met de verkoop!

ik ben benieuwd wat jullie aantreffen :), dan update ik de startpost!

Back
Bovenaan