Overval op Jaco Vuurwerk in Ede op tv

ylke

VWC lid
EDE - Het televisieprogramma Opsporing Verzocht besteedt vanavond aandacht aan de overval op Jaco Vuurwerk in Ede, eind vorig jaar.

De vuurwerkwinkel, aan de Bospoort in Ede, werd op 29 december overvallen door 2 mannen. Ze waren gewapend met een honkbalknuppel en een vuurwapen. Er ontstond een worsteling, waarbij 2 personeelsleden gewond raakten. De overvallers gingen er zonder buit vandoor. Ze zijn nog altijd niet gepakt.

Opsporing Verzocht is om 21.30 uur te zien op Nederland 1.

Bron

Zal vanavond eens kijken als vrouwlief niets hoeft te zien. Hopelijk komen er wat tips binnen zodat de daders alsnog gepakt gaan worden.

Zo vreemd dat dit NU nog op Opsporing Verzocht komt.
Als je ziet dat de politie binnen een x-aantal uren, en in uitzonderlijke gevallen dagen na een incident getuigenverklaringen moet afnemen, omdat anders die mensen teveel hebben kunnen overleggen of simpelweg niet meer exact weten WAT ze gezien hebben. Dan is het vreemd dat dit voorval ruim 6 maanden na dato nog op tv komt.
Mensen hebben nu zoveel dingen "gehoord" dat zij hun eigen verhaal niet meer scherp voor ogen hebben.

De overvallers zijn hoogstwaarschijnlijk bekend met Jaco Vuurwerk uit Ede en zullen denk ik niet uit Almere komen. In Ede e.o. is er al aardig wat aandacht besteed aan deze overval in kranten en andere lokale media.

Het enige nut dat ik zie is dat er toch mensen zijn die wellicht de overvallers herkennen.

Waarom er nog steeds 30pfs 480x320 gefilmd wordt door veel beveilingscamera's is me ook een raadsel. Opslag kost de wereld niet meer, dus plaats iets fatsoenlijk. Scheelt een stuk.

Back
Bovenaan