Overlast vuurwerk in Heerhugowaard minder dan in voorgaande jaren

Torrr

VWC lid
HEERHUGOWAARD - De overlast van vuurwerk in de straten in Heerhugowaard is (tot nu toe) minder dan in andere jaren. Dit blijkt uit de gegevens van het vuurwerkteam van de politie dat sinds 4 oktober actief controleert, vertelt burgemeester Han ter Heegde.

Agenten in burger surveilleren al een aantal weken in de wijken van Heerhugowaard. Dit doen zij in in onopvallende auto's of op de fiets. De plaatsen waar vorig jaar al vroeg (zwaar) vuurwerk werd afgestoken hebben hun speciale aandacht.

Vóór 31 december vuurwerk afsteken mag niet. Burgemeester ter Heegde geeft aan dat het voortijdig afsteken nooit helemaal kan worden voorkomen, maar is blij met de ingrepen van het vuurwerkteam tot nu toe. Al blijft hij voorzichtig omdat de maand december, zeker nog niet is afgelopen.

De burgervader spreekt zijn verontrusting uit over het feit dat het vuurwerk steeds zwaarder lijkt te worden. Zo werd onlangs een twaalfjarige jongen aangehouden die zes nitraatbommen bij zich had. En een 25-jarige Heerhugowaarder werd vorige week door de politie in Hensbroek tijdens een verkeerscontrole bekeurd wegens een grote hoeveelheid illegaal vuurwerk, waaronder 6 cobra's en 100 nitraten, die hij in de kofferbak had liggen.

Bron : http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaa...hugowaard-minder-dan-in-voorgaande-jaren.aspx

Het verbaast me eerlijk gezegd dat de overlast afneemt, naar mijn idee hoor ik veel meer vuurwerk dan voorgaande jaren, en nee, ik ben het niet...

Het verbaast me eerlijk gezegd dat de overlast afneemt, naar mijn idee hoor ik veel meer vuurwerk dan voorgaande jaren, en nee, ik ben het niet...

Crisis, niemand heeft toch meer geld... Wij maken ons druk over dat vuurwerk legaal blijft maar over 3 jaar kan niemand het meer betalen en gaan de zaken vanzelf failliet

Verder vind ik dat ze de burgervader moeten oppakken voor laster. "Nitraatbommen" zijn er tientallen jaren en al jaren ongeveer net zo zwaar

die mening deel ik niet, ik vind juist dat ik veel minder vuurwerk hoor dan voorgaande jaren. Nu af en toe in de verte en knal terwijl dat ook wel anders is geweest

die mening deel ik niet, ik vind juist dat ik veel minder vuurwerk hoor dan voorgaande jaren. Nu af en toe in de verte en knal terwijl dat ook wel anders is geweest

Inderdaad, normaal gesproken was het hier vanaf september bijna dagelijks raak met enkele vette klappen, nu heb ik er in totaal nog geen 10 gehoord.

Over het algemeen genomen is de overlast misschien gedaald, ik weet niet in welke wijk je woont? In de wijk waar ik woon is het zeker niet minder, niet dat ik het erg vind, alleen iets meer siervuurwerk zou wel leuk zijn...

Hier is het ook veel minder geworden merk ik.Vroeger was het veel extremer en hoorde je vanaf begin oktober constant knallen,maar dit jaar is het echt heel erg rustig op een paar knallen of cakes na.

Bewoners Heerhugowaard: 'Wel de nodige overlast van vuurwerk'

Bewoners Heerhugowaard: 'Wel de nodige overlast van vuurwerk'

HEERHUGOWAARD - Terwijl burgemeester Han ter Heegde signalen vanuit het vuurwerkteam van de politie heeft ontvangen dat de overlast van het afsteken van vuurwerk dit jaar tot nu toe minder is dat in voorgaande jaren, blijkt op heerhugowaard.dichtbij.nl dat een aantal inwoners van Heerhugowaard dit anders ervaren.

Meeschrijver Zadania laat op de site weten dat al weken iedere avond in Zuidwijk, Stad van de Zon en Huygenhoek vuurwerk te horen is. 'Echt enorme knallen!' Pixie_dot laat weten dat het in de Heemradenwijk niet alleen 's avonds raak is, maar ook rond half tien in de ochtend op de Cromhoutstraat. 'Vlak daarna fietste er een groep jochies met rugzakken luid lachend weg richting school. De prullenbak bij de gymzaal aan de van Foreeststraat is enkele dagen geleden overdag opgeblazen.' Ook een hondenpoepbak op de Reekerkooglaan moest het ontgelden laat Pixie_dot weten.

Meeschrijver Tommylienetje vindt het jammer dat hij/zij lang moest wachten na overlast telefonisch gemeld te hebben. 'Als je belt omdat er een vuilnisbak in de brand staat en ze verderop een prullenbak proberen op te blazen, duurt het erg lang voordat er iemand komt. Heb uur gewacht en geen agent gezien. Uiteindelijk is voorbijganger met zijn hand in het vuur gegaan om in ieder geval de prullenbak leeg te maken.'

Zadinia denkt dat de overlast niet minder is dan voorgaande jaren. 'Ik denk dat we allemaal bel-moe zijn en het ook niet meer twitteren, maar de overlast is niet af- maar toegenomen vind ik.'

Bron

Back
Bovenaan