'Overlast door vuurwerk nog meer beperken'

Minder tijd om vuurwerk af te steken, de verkooptijd ervan verkorten, gemeenten meer ruimte geven om zelf overlastgevers aan te pakken en illegaal en zwaar vuurwerk hard aanpakken. Die aanbevelingen doen woensdag lokale GroenLinks-fracties om overlast door vuurwerk aan te pakken.

De fracties openden in december vorig jaar, onder leiding van Arno Bonte van GroenLinks Rotterdam, het meldpunt vuurwerkoverlast.nl. Daar kwamen in een paar weken tijd totaal 82.212 meldingen binnen van mensen die last hadden van vuurwerk. De klachten heeft GroenLinks geanalyseerd en in een rapport beschreven.

De GroenLinks-fracties pleiten onder meer voor meer bevoegdheden voor gemeenten om vuurwerkoverlast in te perken, zoals het aan kunnen wijzen van vuurwerkvrije gebieden. Ook zou de afsteektijd wel korter mogen.

'Het is nu legaal om op 31 december vanaf 10 uur 's morgens vuurwerk af te steken. Als dit een doordeweekse dag is, moeten heel veel mensen gewoon werken of boodschappen doen. Dat wringt met het op plekken ongelimiteerd mogen afsteken van vuurwerk', stelt Bonte.

bron

Hij was net nog op Radio Veronica...wat een azijn zeiker blijft het toch zeg....die man heeft echt niks om voor te leven volgens mij...

Hij blijft aan de gang inderdaad.Kost bakken met geld dat gezeik van hem en het haalt niks uit.:p

Ze gaan de bestaande regels afknijpen dat gaat echt gebeuren en toch zijn er mensen hier die zeggen dat dat niet gaat gebeuren,ik zeg blijf lekker slapen op een moment word je smorgens wakker om 10.00 uur en sta je buiten met je vuurwerk maar mag je niet stoken.wanneer dat is misschien de vraag maar ik voorspel dat dat gaat gebeuren

Brave New World Order? Wie zal het zeggen!? Het gaat erom dat ze willen,dat we zonder er een echte keuze in te hebben,allemaal regeltjes gaan volgen. Ze gaan net zo lang door,tot ze hun zin krijgen. En dan zijn wij de sjaak,qua onze hobby. Maak dan wat vuurwerk zones als het zo erg is,dat de werkende geld in het laadje brengende mensen. Op die oh zo beladen dag (door julie eindeloos geziek) wel eens gestoord zouden kunnen worden,in hun belangerijke doen en laten. Gompie het zal je maar gebeuren,wat een vervelende belevenissen allemaal!

Ze gaan de bestaande regels afknijpen dat gaat echt gebeuren en toch zijn er mensen hier die zeggen dat dat niet gaat gebeuren,ik zeg blijf lekker slapen op een moment word je smorgens wakker om 10.00 uur en sta je buiten met je vuurwerk maar mag je niet stoken.wanneer dat is misschien de vraag maar ik voorspel dat dat gaat gebeuren

Eehm, waarom? Omdat groenlinks dit zo graag willen? Wat een chaos zou het worden als ze alleen al de verkoopdagen inkorten. Nu sta je soms al een uur in de rij. lijkt me niet echt haalbaar, Om nog maar te zwijgen over het feit dat we niet genoeg politie hebben om een ingekorte stooktijd te handhaven...

Eehm, waarom? Omdat groenlinks dit zo graag willen? Wat een chaos zou het worden als ze alleen al de verkoopdagen inkorten. Nu sta je soms al een uur in de rij. lijkt me niet echt haalbaar, Om nog maar te zwijgen over het feit dat we niet genoeg politie hebben om een ingekorte stooktijd te handhaven...

Groen Links kent een anarchistische achtergrond. Met de uitspraak dat het chaos wordt, sla je de spijker dan ook volledig op zijn kop.

Wat mij betreft mag het tijdstip 10 uur s morgens best een uurtje later worden, daar zou ik niet veel moeite mee hebben, maar dan moet er s avonds wel een uur bij komen :p

Wat een zeikert is het toch, dus doordeweeks is het niet okay omdat er veel mensen werken, dus anders gezegd heeft hij er geen moeite mee als oud en nieuw in het weekend valt??

Ik heb begrepen dat de heer Bonte in zijn jeugd nogal gepest is door de lokale vuurwerkhandelaar en door de jeugd die vuurwerk afstak en waar hij van moest huilen als hij schrok.

Wat ik ook gehoord heb is dat hij een keer op een vuurpijl is gaan zitten en dat door deze actie nog steeds zijn darmflora van streek is.

Het gaat hun ook niet om een werkbare of zinnige regeling tot stand te brengen,het gaat hun om het creeren van meer weerstand onrust en verwarring.op die mannier komt hun hemel op aarde uiteindelijk tot stand en dat is een totaal particulier verbod

Back
Bovenaan