Kom net weer thuis van de Tosch Demo 2016, hierbij een mooi verslagje
Dit jaar, na een jaar afwezig te zijn geweest weer naar Osnabrück afgereisd voor de demo. Met 2 maten in de auto, deze dag stond al weken vast.
Na om half 4 vertrokken te zijn uit Oldenzaal (Eerst half uur met de bus voor mij, en 2 uur met de auto uit Zoetermeer voor een andere maat) tegen een uur of vijf aangekomen in Osnabrück. Onder het mom van 'ik was der twee jaar terug ook' zonder navigatie gereden, dat doen we dus ook niet meer

Bij aankomst viel het meteen op dat alles super geregeld was, veel parkeerbegeleiders, een groot parkeerveld en een goedgeorganiseerde entree. Na 5 euro te hebben betaald het terrein op gegaan en onder genot van een biertje en currywürst gewacht op het beginnen van de demo.
Helaas begon het te regenen, wat voor een vertraging van een klein half uur zorgde, maar toen het droog was kon de show beginnen. Een mooie opbouw, gebaseerd op verkoopprijs zorgde voor een mooie oplopende volgorde van grootte, burst en uitwerking. De ruim 90 (op de schietlijst stonden 103 producten, waar er enkelen niet van geschoten konden worden omdat die nog niet binnen waren) werden in een mooi tempo doorgeschoten, wat toch een goed anderhalf uur duurde.
Wat opviel is dat er een aantal Nederlandse producten werden geschoten, van onder andere Rubro en Vuurwerkmania. Wel leuk om deze 'bekende' producten tussen de mooie BlackBoxx, GAOO, PyroProdukt en Toschpyro eigen import cakes en cakeboxen te zien.
Het blijft toch bizar om te zien hoe goedkoop sommige producten zijn, in vergelijking met wat ze presteren. Voorbeelden hiervan zijn de Blitz Fire (Geisha, 4 euro), Solaris (Jorge, 8 euro), Memories (GAOO, 17 euro EXTREME SALUTES FINALE !! ) en de Red Club (Geisha, 11 euro) waren echt hele mooie cakes.
Andere toppers van de avond waren de Bad Ass box (Geisha) en de daarna geschoten Euphoris happyness (Evolution), beide Nederlandse boxen, die toch wel de toppers van de demo waren.
Opvallend was dat er veel fluit geschoten werd. Zaten goede cakes bij, maar op een gegeven moment had je dat wel gezien. Ook was er veel blauw en goud, wat kenmerkend is voor de Toschpyro producten. Nou vind ik zelf blauw-goud erg gaaf, maar kan me voorstellen dat dit op een gegeven moment ook wel een keer te veel is.
Na de producten was er even pauze, om daarna aan een prachtige finale te beginnen. Relatief kort (ik schat een minuut of 8, misschien 10 maximaal), maar prachtig. Professionele blokken in combinatie met consumentencakes en shells tot 6 inch (schat ik). Een knallende salutewall als finale, samen met veel goud in verschillende maten shells rondde de show af, met daarna als klap op de vuurpijl een paar heel harde saluteshells.
Al met al een geslaagde avond. Organisatie top, producten erg mooi en een finale om je vingers bij af te likken. Volgend jaar zeker weer