• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Trueno Z162

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik snap je punt en het heeft zeker een kern van waarheid, want ik ben het ook met je eens.

Maar mensen reageren zo omdat er een overvloed aan fenix nitraten zijn, die zeker te vergelijken zijn met de ricasa no3. Die de meeste of zelfs alle knallers uit het belgische assortiment knallen. Ja, er zit gips en dergelijke in maar het verschil is prijs is zo hoog dat het bijna logisch is dat je daarvoor kiest.

Maar dat terzijde. Ik hoop dat deze knaller gewoon echt goed is, en de supero eruit blaast. Want dan is dit gewoon een aanwinst aan het belgische assortiment. De kwaliteit/prijsverhouding is dan gewoon het beste!

Hmm ik had toch liever deze verpakking gezien:

image

:)

Haha, erg mooi nagemaakt UltraCorez:)

Ik vind alles aan deze knaller erg mooi, alleen had de verpakking van mij wel wat anders gekunt. Nu lijkt het precies op de Thunder cracker en op de Mammoth, ipv een knaller die uit Spanje komt. Maar verder vind ik het een leuke toevoeging aan het assortiment van Original, vooral als ze lekker hard klappen!!(beter als de mammoth)

grtz

Ik heb gelezen dat de des betreffende treuno niet helemaal van original is maar van een andere importeur (zal de naam wel niet noemen) hier uit blijkt dat het om een omlabeling van original is, en het waarschijnlijk ook nog eens om het kleine broertje lijkt te gaan, er bestaat dus nog een grotere variant (blijkt uit verpakkingseenheid, grote broer 10, kleine broertje 20)
hoe en wat zal ik verder wel niet posten maar ik zou toch graag wat opheldering willen hebben...

Ik heb gelezen dat de des betreffende treuno niet helemaal van original is maar van een andere importeur (zal de naam wel niet noemen) hier uit blijkt dat het om een omlabeling van original is, en het waarschijnlijk ook nog eens om het kleine broertje lijkt te gaan, er bestaat dus nog een grotere variant (blijkt uit verpakkingseenheid, grote broer 10, kleine broertje 20)
hoe en wat zal ik verder wel niet posten maar ik zou toch graag wat opheldering willen hebben...

Maar dit verhaal is wel helder dan?

Je moet je wel bedenken dat alle belgische knallers nu fors weerstand krijgen van oostblok knallers als de Fenix. Een veel betere knal/prijs verhouding zal je moeilijk vinden. Nederlanders vergelijken nou eenmaal graag en dan is de vergelijking 17.5/20st. vs. 5/20st. niet zo moeilijk. Mensen zullen de knaller uit nieuwsgierigheid kopen maar als je echt veel wilt verkopen van een dergelijke knaller moet de prijs toch echt omlaag.

edit: masterBSC heeft al een bericht in dezelfde lijn gepost, moet overigens offtopic zeggen dat de Fenix toch meer naar de no4 neigt hoor.

Eigenlijk is het geen directe concurrent omdat de Belgische knallers gewoon vlak over de grens in bevoegde winkels te koop zijn. Fenixnitraten zijn alleen of in Polen te koop òf je moet ervoor in het illegale circuit zijn. Sommige mensen kopen vuurwerk gewoon in een winkel en willen goedgekeurd vuurwerk hebben.
In Polen lijken mij de veiligheidsvoorschriften soepeler dan in België.

Mooie knaller! maar is dit niet gewoon een Traca vlinder los gehaald?
zo komt het op me over!

Deze ziet er toch machtig uit!
Lijkt vooral veel op The Mammoth, en die knalt echt zeer hard!

Jammer dat TM en Trueno zo duur zijn.
Benieuwd naar mensen die dit product hebben meegemaakt en ervaringen.

Eigenlijk is het geen directe concurrent omdat de Belgische knallers gewoon vlak over de grens in bevoegde winkels te koop zijn. Fenixnitraten zijn alleen of in Polen te koop òf je moet ervoor in het illegale circuit zijn. Sommige mensen kopen vuurwerk gewoon in een winkel en willen goedgekeurd vuurwerk hebben.
In Polen lijken mij de veiligheidsvoorschriften soepeler dan in België.

Tuurlijk maar ontiegelijk veel mensen halen wél bij dat illegale circuit. Ik doe het zelf allebei, bels maar ook andere landen, en dan zal ik dus nooit zo'n dure knaller kopen en dat is zonde want het zou juist leuk zijn om veel verschillende knallers te hebben. Maar goed, maakt ook nie uit.

Lekker ontopic nu!

Ontopic.

Ik weet niet echt wat ik moet zeggen van deze vlinders ik vind ze vrij wisselvallig. Ze klappen redelijk goed maar vandaag was er wel wat minder hij klapte heel dof en gaar en de hele huls lag er nog gewoon en het touwtje wat om de lont zit ook alleen de staart was weg en de lont.? :S En ze klappen volgensmij ook niet elke keer even hard.

Ontopic.

Ik weet niet echt wat ik moet zeggen van deze vlinders ik vind ze vrij wisselvallig. Ze klappen redelijk goed maar vandaag was er wel wat minder hij klapte heel dof en gaar en de hele huls lag er nog gewoon en het touwtje wat om de lont zit ook alleen de staart was weg en de lont.? :S En ze klappen volgensmij ook niet elke keer even hard.

best raar,
mischien productiefout??

mooi uiterlijk
waar is de knal mee tevergelijken?

Mij pakt het toch niet meer, al die nieuwe knallers.. 2 jaar terug was het echt spannend wanneer er een nieuwe knaller uit kwam; zal hij echt een flink stuk harder dan een goede nitraat gaan, of zal het een fikse domper zijn. Men wachtte dan ook met smart totdat er een filmpje op het net verscheen. Tegenwoordig als er een nieuwe knaller uit komt is het van, hey goh de hoeveelste is dit nu alweer sinds afgelopen jaar. het enige wat in mijn ogen verandert is de verpakkingshoeveelheid en de prijs.

Om een paar voorbeelden te geven: The Mammoth, Bombero's, 'spaanse' Thunder cracker, Scorpio's, Supero's, Toffee's, 'spaanse' Thumping thunder, Mini-toffee, Mini-Supero, Flashing Cobra, Pyrostar Trueno, Original Trueno, En tsja zo kan ik nog wel effe doorgaan, wanneer stopt het ?

En hoe kan er steeds bepaalt worden van: 'Oh deze moet ik echt halen want deze gaan me toch effe hard zeg' Volgens mij kan hier alleen achter komen door er met een decibel-meter erbij te gaan staan. Tuurlijk zullen sommige harder gaan dan anderen, maar waarom moeten er zoveel komen ? Als original met een 'Mammoth' komt moet Pyrostar weer een 'Bombero' komen, en wanneer pyrostar met een trueno komt moet original ook weer met een trueno komen.

Tevens denk ik dat wanneer er zoveel knallers op de markt komen ( die in mijn ogen geen waarde toevoegen ) dat de klant alleen maar denkt 'Och ik neem ze alleen maar mee om te testen, ze zijn immers nieuw.' Wanneer men doorheeft dat een dergelijke knaller toch niet harder gaat dan een van de andere nieuwe knallers, zullen er ongetwijfeld producten niet meer -of weinig- verkocht gaan worden.

Dus wat mij betreft hoeven er alleen nog maar knallers op de markt te komen die waarde toevoegen aan het assortiment. De Ugly Joe vind ik hier wel een perfect voorbeeld van moet ik zeggen. Of de Lady Cracker van Salon Roger, hetgeen wat die knaller zo aantrekkelijk maakt is de prijs. Vorig jaar slechts 5euro voor een doos van 20, en die trueno's hiero zijn alweer 3x zo duur terwijl je van de knal ( vermoed ik ) weinig tot geen verschil hoort.
Wie is er immers zo gek om een doos van 20 knallers voor zo'n 20euro te halen afgezien van het alleen testen van dit spul ?
Dan maak ik toch liever gebruik van een of andere actie waar je 5 pakjes TT's haalt voor zo'n 35/40euro.
:D:bye:

6 euro is idd goed hahahahaha, mmmh maar zit toch te twijfelen wat ik aan spaanse knallers dit jaar koop. aangezien deze toch erg goed knallen!

Ik denk als je de staart eraf knipt en naast een mammoth/bombero/eenanderegekkespaansekanller dat het helemaal niet veel scheelt.. Ik snap trouwens ook niet waarom er maar 1.5G in zit? Stop er dan meteen 2G in voor dat geld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan