• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] The Mammoth Z150

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: The Mammoth
Artikelnummer: Z150
Importeur: Original Fireworks
Aantal per verpakking: 10 stuks
Kartoninhoud 100/10
Aantal grammen: 1,5 gram
Effectomschrijving: Spaanse nitraat - dé knaller van ZenaVuurwerk
Prijs: €.9,50
O.a. te koop bij: www.vuurwerkbelgie.com

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Original Fireworks voor deze informatie.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bijlagen

• s_Z150.png
    s_Z150.png
    14,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand ervaringen/vergelijkingen van dit product? En zou iemand me kunnen vertellen hoe groot zo'n Mamoth eigenlijk is? Ze zien er op de foto namelijk best lomp en groot uit.

De Mammoth heeft de normale grootte van een nitraat.

hier een foto in vergelijking met een Thumping thunder:
P9290037_2.jpg

Mijn ervaring met dit product is dat ze inderdaad erg hard gaan. Ik had er 1 vergeleken met een Fenix nitraat en de Mammoth kwam in de buurt. Helaas zegt dit niet er-rug veel omdat de knal van Fenix nitraten nogal wisselvallig is, maar in ieder geval is de Mammoth geen slechte nitraat, daar kwam ik wel achter. Als ik naar de prijs ga kijken echter, heb ik toch zoiets van... nee danku. Ik vind ze veel, en veel, en veel te duur.

Mooie afgewerkte nitraten. Zien er goed uit alleen wel een beetje aan de hoge kant. Gaan harder dan Chooet inderdaad en ongeveer even hard als de Fenix nitraat. Die zijn nog al wisselvallig.

Aanrader :)

heb er ondertussen meer dan 10 vergeleken met een fenix en die gaat constant harder, alleen soms een stuk harder dan de andere keer ( maar hij is altijd harder dat is waar het op neer komt). En degene die een mooie "nitraten-wet" bedenkt krijgt van mij +1 want de wet "alles wat geen vlinder is, is een nitraat" ben ik wel spuugzat

:bye:

De nitratenwet

Een nitraat is cylindrisch knalvuurwerk met lont. Om de lont zit een beetje crepepapier. Voorafgaand aan de knal is er een klein siereffectje in de vorm van vlam/knetter/fluit of iets dergelijks. Een nitraat heeft ongeveer de volgende afmeting:
hoogte: 5,5 cm
diameter: 1,75 cm

Van deze afmetingen mag 10% worden afgeweken.

Tot zover mijn wet als het aan mij lag, nu maar hopen dat iedereen zich eraan houdt...

heb er ondertussen meer dan 10 vergeleken met een fenix en die gaat constant harder, alleen soms een stuk harder dan de andere keer ( maar hij is altijd harder dat is waar het op neer komt). En degene die een mooie "nitraten-wet" bedenkt krijgt van mij +1 want de wet "alles wat geen vlinder is, is een nitraat" ben ik wel spuugzat

:bye:

Ik krijg eindelijk steun naar 2 jaar frustraties en klagen over dat geneuzel van onwetende "freaks" die alles zonder staart een nitraat noemen.

julie omschrijven de nitraat oals een nitraat idd is bedoeld!
dit is in mijn ogen een gewoone harde flash knaller

Het is gewoon een vlinder zonder staart:p
Waar gaat dit in godsnaam over, niet over de Mammoth in ieder geval:mad:

Noem het beestje gewoon bij zijn naam:wink:

De Mammoth is een erg goede knaller. Zijn mooi afgewerkt en de knallen zijn erg goed. Of het nou een nitraat is of niet, de knal blijft even hard.

Dinkydau als ik jouw begrijp is de chooet cracker ab21 dus geen nitraat maar een rotje ofsow?? en zijn GLC en Ugly joe de enige Belgische nitraten.

Dinkydau als ik jouw begrijp is de chooet cracker ab21 dus geen nitraat maar een rotje ofsow?? en zijn GLC en Ugly joe de enige Belgische nitraten.

Wilde ik eerst ook zeggen, hij omschrijft een typische jaren '90 nitraat, tegenwoordig hebben de meeste nitraten geen vlam of crepepapier meer.

Nouja, rotje, dat nou ook weer niet; gewoon een goede knaller met flash zoals de Mammoth hier ook al werd omschreven. Een nitraat zonder klein siereffectje van tevoren is als een kerstboom zonder versiering erin.

Ik zou aan syobmobaderb en een willekeurige moderator willen voorstellen om posts over dit onderwerp naar een apart topic te verplaatsen. Als jullie daar beiden mee akkoord gaan zou dat denk ik bijdragen aan het gemak dat er over nitraten gediscussieerd kan worden en geklaag over offtopic voorkomen.

Dit vind ik zeker de hardste knaller van België. De knallers zien er goed uit, hele doffe knal, en de prijs is ook redelijk! :)

deze gaan verrassend hard! zeker harder dan de chooet nitraat. zijn wel vrij duur, helaas. ga ze komend jaar zeker halen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan