• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Silver Cracker Z43

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja maar de normale silvercracker wordt volgens mij ook niet meer verkocht.
En deze is naar ik meen ook exact hetzelfde als de normale (op het uiterlijk na) dus denk dat het niet veel uitmaakt dat hij het hier post. :wink:

Ja maar de normale silvercracker wordt volgens mij ook niet meer verkocht.
En deze is naar ik meen ook exact hetzelfde als de normale (op het uiterlijk na) dus denk dat het niet veel uitmaakt dat hij het hier post. :wink:

De normale silvercracker wordt nog wel verkocht. Bij de "Tabac-o-Thiek" kon ik kiezen tussen de versie van Salon Roger en de Orginal versie ;)

De normale silvercracker wordt nog wel verkocht. Bij de "Tabac-o-Thiek" kon ik kiezen tussen de versie van Salon Roger en de Orginal versie ;)

Klopt, de LVC actie is €1 voor een pakje Silver Crackers je krijgt dan de Salon Roger versie.
Maar denk dat je gewoon mag kiezen!

Knal verschilt idd niet veel maar die SR zijn soms wel eens wat slechter afgewerkt. (Deuken, vochtig gips, korte lontjes enz)
Vandaar dat ze ook deze in de aanbieding hebben en niet de orginele versie neem ik aan!

Knal is gewoon hetzelfde tussen deze twee versies. Alleen de SR variant is minder goed afgewerkt, zoals al eerder gezegd.
Nog even een paar fototjes met de verschillen tussen deze twee:
IMG551.jpgIMG553.jpgIMG554.jpg

Dit had ik bij 3 van de 10 pakjes:
IMG557.jpg

Eerst de AB35 SR daarna de Z43.

Er is niet echt een duidelijk verschil te horen tussen de twee varianten. De AB35SR is minder goed afgewerkt, maar de knal is wel gewoon erg goed!

Persoonlijk vind ik de Z43 toch iets harder, maar voor 1,- euro per pakje maakt dat niemand meer uit :bonk:

Ik vond ze gewoon heerlijk knallen. Van de 10 pakjes maar 1 pakje vol met kruit. Lekker weggegooid, en de rest van de pakjes opgestookt. Had exact dezelfde knal als de widowmakers van pyrostar alleen had die bizar veel weigeraars.

Klopt, de LVC actie is €1 voor een pakje Silver Crackers je krijgt dan de Salon Roger versie.
Maar denk dat je gewoon mag kiezen!

Ik heb deze gekocht tijdens de LVC actie en kreeg gewoon die van original!

Ik was wel laat dus het zou kunnen dan die van SR op waren, maargoed...

Dit zijn op zich best leuke knallers voor het formaat maar de afwerking is behoorlijk slecht.
Ik had een doosje met geknikte lontjes, normaal geen probleem lijkt me maar deze weigerde daar vrijwel altijd op.
Na nader inspectie van de andere doosjes, zag ik dat 4 van de 10 doosjes geknikte lontjes hadden.
Ik hoop niet dat die ook vrijwel allemaal weigeren.

Als ze knallen komt er een leuke knal vanaf, zeker voor het formaat.
Hier een paar uit een doosje waar de lontjes wel goed waren :)

Ik zou deze alleen kopen als ze flink in de aanbieding zijn, want de normale prijs vind ik net even te hoog, mede door de afwerking.

Ik had ook een 20 tal pakjes gekocht bij Gijs ( tabac-o-thiek ), ik kreeg ook de Z43..

Helaas echt veeeel weigeraars , het lont valt er gewoon uit ! Maar als ze knallen , is de knal idd voor het formaat echt goed te noemen.

Dacht vorige week tijdens een stooksessie , steek nog een paar silvercrackers af , maar 2 van de 3 weigerde , niet zo relaxt , ook niet als je ze maar voor 1 eu p pakje hebt gekocht zoals ik , dan verwacht je nog een fatsoenlijk product , vindt ik dan.

Mischien kunnen ze hier wat aan doen ? ;)

Oké even een domme vergelijking misschien maar ik ben benieuwd of deze bijvoorbeeld harder gaan dan thunderking met een fatsoenlijk goede knal.

"Harder gaan dan thunderking"...? Welke Thunderking? Je hebt daarin zo veel varianten die zeer uiteen lopen hoe hard ze knallen.
De Silver Cracker is een heel klein nitraatje met een (voor het formaat) zeer prima knal. Maar ze knallen lang niet zo hard als een Chooet Banger.

ik had ze afgelopen jaar .. zijn prima knallers vooral als je ze met een aanbieding
kan scoren maar het is wel vergelijkbaar met de sick6 mortieren van zena (ned)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan