Original Fireworks Olen (22-12-08)

Plukkie

VWC lid
Beste mensen,

Ik heb me na een aantal weken rondsnuffelen hier en na mijn trip gister toch maar geregistreerd, en meteen volgt mijn trip report.

Gister na veel twijfel over de controles etc toch maar de gok gewaagd om nog naar belgie te karren. Om 2 uur hier weg gereden om vervolgens rond 4 uur aan te komen.

Vooral de heenweg goed opgelet of ik ergens grote controles zag aan de andere kant v/d weg, heb overigens geen politie gezien. Eindelijk aangekomen, de auto geparkeerd en de winkel binnen getreden.
Wat een mooi spul zeg, dit was mijn eerste keer dus het was in 1 woord geweldig.
Ben eerst maar wat doelloos rond gaan kijken naar wat ze allemaal hadden, ik kwam tot de conclusie dat dit niet op schoot. Ben gaan vragen naar goeie kwaliteit/prijs cakes, ze zette een mooie film op met diverse cakes/pijlen etc. + prijs.
Aan de hand hiervan ben ik als een dolle gaan schrijven, die vind ik mooi.. die vind ik mooi.. die vind ik mooi.. die vind ik mooi.
Al snel had ik een aardig lijstje staan, bestellijst gepakt en het e.e.a. ingevuld.

Het volgende heb ik aangeschaft.

Batterijen en Waaiers:

Share the flare (18Sh)
Smiling Sky (12Sh)
Harrowing Night (12Sh)
Athena-b (15Sh)
Crackling Chrysantium x2 (25Sh)
Messier-h (16Sh)
Space Warriors (19Sh)
Gold Sword (29Sh)
Stormy (12Sh)
Cyclone (12Sh)
Aquarius-c (25Sh)
Blessing (20Sh)
Apollo-e (25Sh)
Spacecraft-A (42Sh)

Pijlen:

Big 3
New years eve (JOEKELS)
Viviane
Flash Rocket's (Cadeautje)
Assorted Rocket (Z.029)

En natuurlijk de 100.000 klapper.

Nadat ze alles bij elkaar hadden gepakt was het tijd om richting huis te gaan.
De kar mee naar de auto gereden en met een beetje passen en meten toch alles erin gekregen (met moeite).
Na een km of 5 kregen we toch wel honger en zijn we bij een friettent/chinees??? gestopt om een frietje te halen. Wat een gore patat, ik heb nog nooit zon vies patatje gegeten als daar, maar dat terzijde.
Auto weer aangeslingert en met spanning de snelweg op richting de grens gereden.
Toen ik het bord zag staan met Nederland -- 2km begon het toch wel te kriebelen.
Voor zon kapitaal aan vuurwerk achterin liggen en dan de kans dat alles zo ineens ingenomen wordt met een dikke boete eroverheen gaf me kippevel. Toch goed doorgereden en toen ik eindhoven door was kwam ik weer een beetje tot rust. We made it!. Snel nog wat gegeten en getoilleteerd bij een tankstation en toen doorgereden naar huis, waar ik rond 21:00 arriveerde.

Heb een foto-tje gemaakt van mijn collectie, de rol ontbreekt op de foto.

http://img370.imageshack.us/my.php?image=dsc00262yf2.jpg

En hier nog een foto van de kofferbak die al niet meer dicht wou, de rest maar op de achterbank gelegd.

http://img152.imageshack.us/my.php?image=23122008387bewerktiv4.jpg

Laatst bewerkt:
Leuke tripreport en weer genoeg gehaald voor aankomend Nieuwjaar.
Mooi geschreven en ik kan het best voorstellen om zo zenuwachtig te zijn, rond deze tijd.

Plukkie, ik denk dat je een van de weinige bent die nog een trip heeft durven wagen:p
Lekker lijstje en foto.

Ja het was spannend en zou het niet zo nog een keer doen.
Maar aangezien ik dit jaar geen andere keus had dan zelf te gaan toch maar gedaan.
Heb trouwens in de winkel nog gevraagd of er nog veel nederlandes kwamen rond deze tijd, en dat was wel zo.
Gister waren er nog lui geweest die voor 2000/3000 euro vuurwerk in de jeep hadden geladen en de rollen staken boven de ramen uit. En zo de grens over gereden haha. Dat is pas lef hebben !
Heb trouwens me eerste viviane pijl afgeschoten, maar die ging niet helemaal lekker. Hij ging de lucht in maar na 2 meter vloog de dop aan de bovenkant eraf? en lande hij weer in de tuin zonder enige knal o.i.d.

2e ging echter wel goed! mooie pijlen voor die prijs :D

Hallo Plukkie,

Kijk uit met nu al afsteken.
Een hoop hebben het wel heen en weer naar België gered, maar zijn daarna gepakt doordat ze vroegtijdig gingen afsteken met een huiszoeking als gevolg.
Er hoeft maar 1 iemand de kliklijn te bellen met vermelding van je adres en je bent de klos.
Het mee naar binnen sjouwen van het vuurwerk brengt al risico met zich mee.
De mensen bellen al heel snel na alle trammelant van verleden jaar.

Laatst bewerkt:
Gygabyte,

Dank je wel voor de waarschuwing, ik hoorde het al van meerdere mensen inderdaad. Toch steek ik ze niet in de buurt van mijn huis af dus mijn adres achterhalen word moeilijk. Toch bedankt voor het waarschuwen! Altijd handig om dit soort dingen te weten voordat je onaangenaam verrast wordt.

Inderdaad, original in olen.

Het was trouwens even spannend gisteren, er werd een inval gedaan bij mij in de straat bij de overburen. Voor mij is het tot oud en nieuw helemaal niks meer af steken want met die SMS alert actie van de politie is veel te link op het moment.

Back
Bovenaan