• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Golden Dragon B504

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze vielen mij een beetje tegen.
De djf thunders knalden duidelijk harder en snipperden soms beter.
Vaak genoeg gehad dat ze in 2 stukken knalden of alleen maar open aan de zijkant.
Doe mij maar djf thunders...

Ze knalde hartstikke goed hoor, alleen een ding viel wel op 1 januari tijdens het opruimen.
Ik zag overal stoppen van 2-3 cm in de lengte en 0,5-1 cm in de breedte liggen! Aan sommige zaten nog stukken van de Golden Dragons!

Ze snipperden ook goed, maar ik had me er meer van verwacht, ik verwachtte ware snipperknallers, maar dit viel vies tegen. Jammer dat ik niet meteen de goede zie maar met flinke stoppen erin :(

Het leuke van dit spul is dat het harder klapt dan hollands spul maar niet zo hard dat het teveel aandacht trekt zodat je dit met een gerust hart voor de deur kan opstoken overdag en in het begin van de avond,aangezien hier in de buurt de godganse dag politie rondrijd ook in burger.

Ik heb deze knallers vorrig jaar laten liggen.
Snipperen deed het niet meer...
knallen deed het als een widow maker.
door de snippers en de beschaafde knal was dit ooit een aanrader.

Maar OPGELET nu komt het.
Met de Mei meeting heb ik een slofje mee genomen voor de test.
Ennuh snipperen doen ze als de beste.
Maar Knallen ook.
Helaas vind ik ze net te hardt.
Knal is bij de nieuwe 2015 versie gelijk aan een Mammoth of een Fp3 (die richting)
dus voor 12.50 heb je 40 geweldig luide knallers.
wat een aangename verassing.. en ook nog eens snippers.

hier onder het filmpje!
en oordeel zelf

Heb vergelijking ergens op film.
Het won van de zena traat.
Ging gelijk aan de fp3-gaminiai
En verloor van de p2000 -maxem.
Al met al het laat de meeste belgische knallers nu achter zig.

en voor de Ongelovigen meteen een vergelijking online gegooit.

De Golden dragon won van de Nieuwe Zena traat.
Ging gelijk aan de fp3. maar verloof van de poolse p2000.

Ik kan toch niet wachten om een paar pakken te halen.oud en nieuw is voor mij toch niet een feest zonder een paar dragons.het gaat voormij toch meer dan alleen om de knal, het gevoel van het in de hand laten rollen de looks gewicht etc.

heel apart dat ze nu zo hard gaan.
misschien kan iemand van Original uitleg geven?

Ze knalden al jaren lang erg goed :) Er is de laatste jaren volgens mij geen nieuwe batch binnengekomen hoor. Dus de 2015 versie bestaat helemaal niet.

Op het moment zijn ze uitverkocht trouwens, ze komen als het goed is later dit jaar weer binnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan