'Oranje vuurwerkslachtoffers'

TILBURG - Twee mensen zijn gisteravond gewond geraakt door afgestoken vuurwerk tijdens het bekijken van de WK voetbalwedstrijd Nederland-Uruguay. Na het eerste doelpunt door Oranje stak een 52-jarige Tilburger twee knalbollen af op de Paleisring.

Een 18-jarige vrouw liep daarbij brandwonden op haar linkerarm op. Bij een 27-jarige Tilburg ontplofte het vuurwerk op zijn schouder waarbij ook hij brandwonden opliep.

Ze deden aangifte van (zware) mishandeling tegen de gearresteerde vuurwerkgooier.

In het feestgedruis vonden nog een paar incidenten plaats die aanleiding waren voor nog zes arrestaties.

Wegens mishandeling werden vier personen aangehouden Twee personen werden opgepakt wegens het verstoren van de openbare orde of het niet opvolgen van een politiebevel om te vertrekken.

14kee6d.jpg

Oranjesupporters belagen een stadsbus. Foto Jan van Eijndhoven/PVE

Je hebt gelijk wat het bericht betreft.
Ik wil een kanttekening maken bij de foto, ik was er zelf bij en de auto's en bussen deden allemaal vrolijk mee. Dat 'belagen' was gewoon gezellig. Toen de politie vroeg of iedereen weg wilde gaan en de weg afsloot, deed iedereen dit op twee mensen na. Zij zijn ook opgepakt wat je in het bericht kan lezen.

EDIT: de rood wit gestreepte straatpion was ook NIET bedoeld om mee te slaan, maar om mee te zwaaien en werd later weer teruggezet.

"knalbollen"? ... :confused: Is dit een lekenbenaming voor shells?
En de actie zelf slaat inderdaad nergens op. Deze man moet dronken zijn geweest oid. Een gezonde geest doet zoiets niet.

Cameo

Verbaas me er iedere keer weer over.
Iedereen viert feest, maar er zijn altijd wel een paar figuren die zich niet kunnen gedragen.

Jaja altijd omepje,
Altijd zitten er van die "rotte appels" tussen, heb even geen andere nette benaming ervoor, maar ik wordt er ziek van, maar zo is de mens he.
We moeten er toch maar mee leven, en iemand met gezond verstand zou zoiets niet doen, wees blij dat de politie het vuurwerk al toelaat.
Want overal laat de politie gewoon vuurwerk afsteken omdat het gewoon 1x is dat dit gebeurd.

Knalbollen is inderdaad een rare benaming, ik ook dat het om shells gaat.
Er is ook een filmpje op internet, waar een salute afgaat tussen de mensen. Maar deze kan ik niet meer vinden.

ik sluit me aan bij de reactie van de cameraman.. nog geen seconde na de dreun staat er al iemand op de plek waar dat ding heen 'plofte'! zieke geest.

Dit is zeker een ziek filmpje, wie doet nou zoiets..
Dit filmpje was niet uit Tilburg, maar uit Vlaardingen. Het heeft dus niks met het krantenbericht te maken.

Back
Bovenaan