Opvallende dealers in Noord Nederland?

Pyroguy

VWC lid
Het noorden van Nederland lijkt me een heleboel dingen altijd een beetje achter te lopen of minder te zijn. Kijk maar naar het aantal vuurwerk dealers, je kunt ze op 4 handen denk ik al wel tellen. Vergeleken met vooral het zuiden en westen van Nederland zijn dit er dus best weinig.

Er zijn van die dealers die er altijd boven uit springen qua prijzen of assortiment, bijvoorbeeld Kuiper Koekange.
Ik ben wel benieuwd of er nog meer van zulke dealers in het Noorden zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
In vergelijk met Zuid- en Midden Nederland zijn er inderdaad minder dealers in het Noorden en ook hebben ze vaak de wat meer algemene collecties. De andere collecties (Zena (in 2008 geheel niet) en Marijn etc), zijn minder vertegenwoordigd. Dit heeft voor een groot deel te maken met logistiek....

De dealers die super prijzen hanteren, of geweldige aanbiedingen hebben, moet je helaas met een vergrootglas zoeken....

Dealers met 'superprijzen' laten het vuurwerk toch vaak zelf uit China overkomen.. ?
En er is weinig variatie in collecties inderdaad. Lesli, Broekhoff en Breeschoten zijn er bv. in overvloed te vinden, maar Beko, Marijn, Zena, Royal enz. zijn hier nergens te vinden hoor!

Heb er helaas ook last van. Wat hier te krijgen is: wolff, breeschoten, vuurwerkland,lesli, broekhoff, GBV en diamond. Maar merken als marijn enzo moet ik verder voor reizen! :(

Kan ik me helaas alleen maar bij aansluiten. Vond net nog wat folders en moet je zeggen dat WEST VUURWERK(XXL VUURWERK) aan de Sontweg in Groningen wel aparte producten heeft( oa jorge) en die is ook niet echt duur.
Verder heb je nog GIGANT VUURWERK, ulgersmaweg,ook Groningen, voert apex collection? en brilliant, black smith en titanium collection, mooie spullen voor mooie prijzen.
Ja en verder is het vrij standaard hier in het hoge noorden.

Laatst bewerkt:
Tja hier in groningen en omstreken gaat het +- zo

Wolff, Wolff, Wolff, Wolff, Wolff, Wolff, Wolff, Wolff, Wolff, Wolff, Wolff, Wolff
B&W, B&W, B&W, B&W, B&W, B&W, B&W, B&W
Hardix, Hardix, Hardix
Broekhoff
Lesli

Meer heb je er niet dus voor de deihard wolf en B&W freaks masaal naar het noorden emigreren zou ik zeggen haha.

Dan heb je geluk,meeste winkels hier en omstreken bkv,gbv kan het zowat niet meer aanzien:)

ach dr zijn er hier genoeg in de omgeving hoor ;) hoogeveen bv. Veneboer(mercurius),
ho. Tuin(B&W).(vuurwerkhal) Groencentrum strijker(sensations??) en in ded omliggende dorpen zijn er ook nog wel meer dan 10 te vinden. en dat alles in een straal van 10 km ;)

Dus zo weinig zijn er hier niet. ;)

Groeten uit Drenthe

Zeeland loopt wat betreft vuurwerkmerken ook wel een beetje achter. Het is veelal hetzelfde. Nieuwe merken zie je nooit. (Royal Fireworks, Bonfireworks, Marijn etc.) Het zijn hier meer standaard merken; GBV, Beko, Schuurmans, BKV, Broekhoff. Wolf is hier ook nergens te krijgen. Jammer.

Zeeland loopt wat betreft vuurwerkmerken ook wel een beetje achter. Het is veelal hetzelfde. Nieuwe merken zie je nooit. (Royal Fireworks, Bonfireworks, Marijn etc.) Het zijn hier meer standaard merken; GBV, Beko, Schuurmans, BKV, Broekhoff. Wolf is hier ook nergens te krijgen. Jammer.

Ilvan ik denk dat het voor de huidige dealers het probleem is dat ze bang zijn voor het onbekende. Dat zie je hier namelijk ook, ze willen geen andere merken proberen.

idd ik vier wel eens oud en nieuw in middelburg omdat ik daar 6 jaar gewoond heb
maar je kan schuurmans ,lesli,en bij de halfords geloof ik broekhof krijgen maar nieuwe merken zoals wolf ,bonfireworks,etc kom je nergens tegen
dus ben altijd genoodzaakt om mijn vuurwerk mee te nemen uit een andere stad

Heb er helaas ook last van. Wat hier te krijgen is: wolff, breeschoten, vuurwerkland,lesli, broekhoff, GBV en diamond. Maar merken als marijn enzo moet ik verder voor reizen! :(

Ik ben eigenlijk best jalours op je Nitraat 12.
Bij mij in de buurt, (Tiel) zitten erg veel GBV dealers.

Over GBV niks dan goeds, maar als je op 10 a 12 dealers komt, die GBV verkopen, bij mij in de omgeving.
Dan denk je ook van... toch geen kartel vorming.

Gelukkig zit er een Lesli dealer bij mij in de buurt, maar ja van Lesli wordt ik ook niet blij, omdat die ook de prijzen lekker opdrijven in 2009.

Voor Marijn en Orginal (Zena) moet ik ook naar Oisterwijk en Eemnes.

Maar ja, Pronk zit dan niet zo heel ver uit de buurt van het Noorden.:wink:

Wat ik in de provincie Groningen nog mis zijn winkels die lage prijzen hanteren of kortingen geven. Elke winkel zit op of zelfs boven de adviesprijs en geeft nauwelijks tot geen korting, enkel de standaard gratis artikelen.

Enige uitzonderingen die ik hier in en rond de stad ken zijn Totaal Gemak de Weijs (15% korting of 25% gratis vuurwerk), de Bonfireshop van Giezen Hoogkerk (10% korting in vvk) en Vuurwerkgigant (10% korting vvk) en daar moeten we 't mee doen...

In de rest van het Noorden kennen we zo natuurlijk Magic Vuurwerk, Van Der Veen en Kuiper-Koekange (hoewel laatstgenoemde niet meer zo denderend goedkoop is als vroeger).

Qua collecties is bijna elke importeur hier nu wel te vinden, behalve Royal (alleen bij Kuiper toch?) en Katan. De spreiding is niet altijd even lekker (zie maar Rubro of Marijn in de buurt te vinden) maar met eventjes tuffen kun je overal aan komen. Dacht ik toch... Ach ja, zo'n hoge bevolkingsdichtheid is hier ook niet en die zunige Grunnegers en Friez'n smijten net zo min met 't geld als de verkopers kortingen geven. Allemaal hand op de knip hier :p

Grote teleurstelling (hoewel ik er niet gekocht had, maar toch) is dat de Groningse en Hoogkerkse Wolff-dealer niet één nieuw product hebben. Moeten zeker eerst van 't ouwe spul af :sad: of is dat Wolff-beleid?

Back
Bovenaan