Opruimen op nieuwjaarsdag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zodra ik klaar ben met stoken ruim ik alles gelijk op. Je moet proberen mensen zo min mogeijk redenen te geven om te zeiken. Er zijn genoeg mensen in mijn omgeving hier die een pokkehekel aan vuurwerk hebben. En als ik ze een ding niet gun is het wel commentaar geven over de rotzooi.
Zodra je laat zien dat je alles netjes en schoon achterlaat, en uiteraard alles heel laat.
Voorkomt dat een hoop gezeik de volgende dag.

De dag, 1 januari, komt er ook weer aan en omdát het nu eenmaal belangrijk is om op te ruimen wil ik hier meer reacties zien. Ieder jaar rond 10 of 11 uur de straat op om op te ruimen. Grote cakes staan al opgestapeld (of zijn de nacht ervoor verbrand:bonk:) en dan met de bezem. Ik ruim alles op wat ik tegenkom, zoals bijvoorbeeld het telefoonboek waar de dag ervoor een C6 in had gezeten. Omdat de overbuurjongen zo graag wilde lachen. Maar goed het was wel weer schoon en een schone straat en een schoon milieu daar zorg je zelf voor.

Ben ik trouwens de enige die het altijd zo mistig vind de ochtend op 1 januari?
Gr:bye:

Overdag in Amersfoort gaan we met zijn alle de boel op ruimen voordat we weg gaan! beetje vegen en misschien de cakes op een brand stapel.

Waar ik de avond door breng in zwaag word alles opgeruimd door de gemeente.
Daar zetten we alles aan de kant en op 1 januari word alles opgehaald daar.
Tuurlijk vegen we zelf ook wel een hoop zodat het wel netjes op 1 plek ligt/staat.

Vorig jaar ben ik er helemaal niet aan toe gekomen. De mensen waar ik de jaarwisseling doorbracht hadden zelf alle cakes al in een vuurkorf gestopt dus er was niets meer om op te ruimen. Bij het ouderlijk huis had ik alleen wat cakes afgestoken en daarna gelijk in de zwarte bak gedaan. Waar ik in de ochtend was daar waren ze nog flink aan het stoken toen ik er vandoor ging dus heb ik het maar overgelaten aan de 'stokers' daar.. ;)

Ik heb nu al 2 jaar achter elkaar gehad dat ik naar buiten liep en alles op wou ruimen is alles al weg haha ik denk kinderen uit de buurt want bij ons in de gemeente krijg je een bon voor patat als je een volle vuilnis zak in levert en je vult er hier nog al wat. Ik hoef alleen de mat snipper aan te vegen en de rest ben ik al lekker vanaf. Hoop dat het dit jaar weer zo gaat.

Meestal gebeurd het meteen na het stoken,direct opruimen. zodat niemand volgende ochtend vroeg nog wat bij mij stook plek kan zoeken.

Cakes e.d. worden opgeruimd als we naar binnen gaan om 2 uur / half 3.
Alle snipper werk en overige spul vegen we mooi aan de volgende dag om 10-12 uur.

Heb nog nooit commentaar bij ons gehad! Dat willen wij ook graag zo houden! :)

Uiteraard opruimen. Vaak doen we dat dezelfde avond nog (gooien alles op 1 hoop) en dan de volgende dag alles naar achteren brengen in de tuin. En dan op 2 januari als de stort weer open is met 2 auto's 2x heen en weer.

Hmm, hier stoken we, gaan we naar binnen, champagne en een oliebol naarbinnen werken en dan naar buiten met zijn alle opruimen. Iedereen vegen en alle cakes en fonteinen in vuilniszakken daarna alle andere zooi. Gewoon alles opgeveet om 2 uur, dus niet day al het rood in de straat trekt. En de volgende dag de achtertuin nog even vegen.

Ik houd alles wat afgestoken is bij elkaar. Veeg de snippers van de matten bij elkaar. En de volgende dag wordt het netjes door de gemeentereiniging opgehaald. Makkelijker kan het niet.

Ik ruim gelijk alles op nadat ik klaar ben, de cakes en alles in zakken en in de morgen al rond een uur of 6 komt de gemeente vegen en gooit gelijk mijn zakken met afval weg. Helemaal top dus.

hier ook, ruim alles netjes op, soms 's avonds en soms 's ochtends ligt aan de weers voorspellingen, helaas komt de gemeente hier niet, en moet alles zelf in de container waardoor we eind maart nog altijd zakken rotzooi hebben liggen..

Hier ruim ik pas op 1 janauri op. Als ik me Roes uitgeslapen heb. Maar werd afgelopen jaar wakker. En de helft was al opgeruimd door een overbuur die de stoepen schoonmaakte. En door een jochie die vuurwerk voor de avri wou inzamelen.

De cakes worden netjes bij elkaar gezet en deze stoppen we de volgende ochtend(of middag) nadat we een bezem door de straat gehaald hebben in vuilniszakken. Helaas doet de gemeente hier niet aan opruimen.. :(

Na het stoken (+-01;30) eerst even een paar drankjes naar binnen gieten. Vervolgens (mits het droog is) ruim ik gelijk de hele bende op tot 03;00-04;00. Kan ik de volgende ochtend lekker blijven liggen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan