Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
's nachts voordat bed in duik probeer ik al alles netjes bij elkaar te zetten en dan volgende ochtend op tijd eruit.
Aangezien ik bewust weinig drink met oudjaarsdag (something, something vuur en drank gaan niet samen) is het op tijd eruit gaan nooit een probleem.

Opruimen altijd samen met de buren dus ook nog wel gezellig.

Ik zet alle dozen na het afsteken vaak allemaal bij elkaar en dan fikt het snachts op. Smorgen alles bij elkaar vegen en in de groene container

Ik verbaas mij altijd van hoeveel er soms nog dagen later op de straten/stoepen ligt.

Op 1 januari sta ik meestal rond een uurtje of 10 te vegen met de buurman. De vuurton met as kiepen we langs het talud leeg en verdelen we met de hark.

Ik verbaas mij altijd van hoeveel er soms nog dagen later op de straten/stoepen ligt.
Ik heb juist het idee dat dat vroeger veel meer was. Zeker met die 100.000 klappers. Laatste jaren ruimt iedereen de troep netjes op zodat de straten er al snel weer netjes bij liggen, met hier en daar de handtekening in de vorm van zwartgeblakerde stenen door een vuurton waar net te weinig zand onder lag.

Het anti-argument ‘het geeft zoveel troep’ heb ik nog nooit begrepen. Als je kijkt wat de gemeentedienst na een weekmarkt op moet ruimen. Om maar niet te spreken over evenementen als Koningsdag, Carnaval etc. Ik verbaas me dan altijd over de enorme troep die achtergelaten wordt. Dan is de jaarwisseling daarbij vergeleken en ontzettend schoon feestje.

Meestal als ik cakes/compounds schiet word het al gelijk opgeruimd voor er een nieuwe cake/compound word afgestoken/neergezet. Het kleine spul wat ik dan niet meer hen word oudejaarsavond al opgeruimd en bij elkaar geveegd.

Al met al is de straat al schoon en in vuilniszakken en kan ik rustig uitslapen en 1 januari uitslapen.

Ik heb juist het idee dat dat vroeger veel meer was. Zeker met die 100.000 klappers. Laatste jaren ruimt iedereen de troep netjes op zodat de straten er al snel weer netjes bij liggen, met hier en daar de handtekening in de vorm van zwartgeblakerde stenen door een vuurton waar net te weinig zand onder lag.

Het anti-argument ‘het geeft zoveel troep’ heb ik nog nooit begrepen. Als je kijkt wat de gemeentedienst na een weekmarkt op moet ruimen. Om maar niet te spreken over evenementen als Koningsdag, Carnaval etc. Ik verbaas me dan altijd over de enorme troep die achtergelaten wordt. Dan is de jaarwisseling daarbij vergeleken en ontzettend schoon feestje.
Absoluut waar (beide punten). Toch kan ik me er wel dood aan ergeren als men wat vuurwerk afgeschoten heeft en alles maar op straat laat liggen verpieteren. Bij afsteeklol hoort gewoon de opruimplicht. Ook al is het maar even alles bij elkaar aan de kant zetten.

Ik wil hier liever niet aan denken want dat is het moment dat je weet dat het klaar is..

Ik bouw altijd een muur op de stoep van de afgestoken artikelen… dag erna komt de gemeente het opruimen.

Ik probeer altijd in de nacht al een deel op te ruimen en klaar te zetten op een hoek van de straat. Heb het geluk dat de gemeente het op komt halen. Verder probeer ik dan rond 10,30 uur buiten te zijn om de straat verder op te ruimen zodat het weer netjes is. Wordt altijd erg gewaardeerd door de buurt.

Ik lees heeel veel verbanden van de cakes.

Bij ons hebben we een relatief grote fik waar we de hele avond omheen zitten. Mijn inziens is het nooit verstandig om cakes daarop op te fikken gezien er ook altijd iets niet afgegaan kan zijn.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Bij ons hebben we een relatief grote fik waar we de hele avond omheen zitten. Mijn inziens is het nooit verstandig om cakes daarop op te fikken gezien er ook altijd iets niet afgegaan kan zijn.

Hoewel het zelden voor zal komen kan er altijd nog iets in een geschoten product achtergebleven zijn zoals een weigerende bombette. Ik zou dan ook niet aanraden om het op een open vuur te gooien, bij gebruik van een vuurton kan er weinig gebeuren.

Lijkt me dat als een cake is afgegaan en een poosje heeft gestaan,dat je dan toch even kan gluren of er nog wat inzit voor je m op een vuur gooit ?
Zowiezo zou t mij opvallen als er iets niet uit een cake/compound komt en dus blijft hangen,je ziet vanzelf het patroon van het vuurwerk en als je (ik zeg maar wat) 3x 4 schoten naast elkaar hebt en de 4e rij mis je er 1,dan weet je toch hoelaat t is ?

Lijkt me dat als een cake is afgegaan en een poosje heeft gestaan,dat je dan toch even kan gluren of er nog wat inzit voor je m op een vuur gooit ?
Zowiezo zou t mij opvallen als er iets niet uit een cake/compound komt en dus blijft hangen,je ziet vanzelf het patroon van het vuurwerk en als je (ik zeg maar wat) 3x 4 schoten naast elkaar hebt en de 4e rij mis je er 1,dan weet je toch hoelaat t is ?
Velen schieten cakes/compounds met meerdere tegelijk, als er dan 5 schoten niet afgaan valt dat echt niet op.

In het verleden eens een buurman die een cake in een open vuur wierp.bleek niet afgegaan te zijn. Gelukkig stond de pot gericht naar een stuk waar niemand stond.

Ik check na een x periode ook wel of er niet nog een bombette in de pot zit voordat ie de vuurton in gaat.

Als je dingen gewoon rechtop laat staan gaat het altijd goed (mijn ervaring).

Maar vliegt de afgeschoten shizzle bij jullie dan niet vanzelf in de hens? Hier schuiven we gewoon alles bij elkaar en laten dat dan een soort van gecontroleerd affikken. De buurmannen ontfermen zich daarover

Maar vliegt de afgeschoten shizzle bij jullie dan niet vanzelf in de hens? Hier schuiven we gewoon alles bij elkaar en laten dat dan een soort van gecontroleerd affikken. De buurmannen ontfermen zich daarover
Dikke compoumds met veel schoten gloeien vaak na. Als er wat wind staat gaan ze vanzelf wel in de brand. Wil alleen geen brand los op straat hebben

S'morgens eerst even rustig en vroeg wakker worden.
Daarna buiten even wat foto's maken van de eerder op een hoop gegooide cakes compounds fontijnen en andere grotere rommel.

En even rustig nagenieten en bedenken o ja die was goed die was wat minder. oja die had ik ook nog gestookt of was die nou van de buurman? tijdens het weglopen van de spullen richting de ondergrondse container 20 meter verderop.

De rondjes laat ik mooi liggen die zijn nie weg te krijgen van de klinkertjes en ze geven nog heel lang een gevoel van fijne jaarwisseling geweest 😏

Screenshot_20241127_203307_Gallery.jpg

Ik probeer snachts altijd al wat aan te vegen, of het in ieder geval zoveel mogelijk bij elkaar te leggen.
Dan wil ik altijd de volgende ochtend beginnen met opruimen… helaas/gelukkig (ligt er maar aan hoe je het ziet) zijn er altijd van die buren die al om 8/9 uur beginnen met alles opvegen en opruimen, wat meestal inhoudt dat er weinig over is als ik eenmaal buiten sta rond 11 uur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan