Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Na het stoken is het natuurlijk ook een moment van terugkijken op een geweldige dag. Op 1 januari begint het altijd met het opruimen van het vuurwerk, voor iedereen nog een laatste kans om te genieten van de laatste kruitdampen, weigeraars en een geweldige rotzooi dat iedereen heeft gemaakt op de laatste dag van het jaar.

Blijf jij op 1 januari zo lang mogelijk op bed liggen en hoop je op een schone straat als je het gordijn open doet of sta jij om 10.00 buiten op straat alles aan te vegen ?

De volgende dag. Sta ik altijd vroeg op. Met de kameraden alles aanvegen. Alles op een berg vegen en nog even nagenieten en praten wat er goed en niet goed ging. En wat we weer anders gaan doen aankomend jaar. En als alles is opgeruimd. Dan fiets ik altijd nog een rondje in de wijk. Om te kijken wat er allemaal is afgestoken. Ook wel een mooi moment

Hier alles in de vuurton. Wat niet past gaat in door de gemeente verstrekte zakken en die worden 1 jan rond 12 uur smiddags opgehaald. De ton halen ze een dag later op en dan komt de bezemwagen paar dagen later. De kooien gaan naar de stort of naar een vriend die ze gebruikt voor zn moestuin tegen slakken. Ideaal geregeld!

Dat hoort er natuurlijk bij. Snachts heb ik het vuurwerk zelf vaak al verbrand in de vuurton. Sochtens staan we op, pakken een oliebol en dan naar buiten met een bezem en bladblazer. Vaak tijdens het schoonmaken komen er mensen uit de buurt om te bedanken voor het mooie vuurwerk.

Niet het leukste deel maar aangezien ik niks laat verbranden heb ik bij het opruimen alles nog eens in m'n handen en dan speel ik de beelden van het product weer even in m'n hoofd af en bedenk dan of het een product is wat gelijk weer op de lijst gaat. Het gaat tegenwoordig wel een stuk sneller en makkelijker dan vroeger moet ik zeggen toen er zak na zak gevuld werd met rood papier of rode pulp als het 's nachts geregend had.

Niet het leukste deel maar aangezien ik niks laat verbranden heb ik bij het opruimen alles nog eens in m'n handen en dan speel ik de beelden van het product weer even in m'n hoofd af en bedenk dan of het een product is wat gelijk weer op de lijst gaat. Het gaat tegenwoordig wel een stuk sneller en makkelijker dan vroeger moet ik zeggen toen er zak na zak gevuld werd met rood papier of rode pulp als het 's nachts geregend had.
Opruimen is nooit leuk, maar als ik dan moet opruimen graag op 1 januari. Vergeet de kartonnen dopjes niet, die zijn verschrikkelijk om aan te vegen. Zeker als het nat is.

Die plastic kapjes waren ook niet fijn, gelukkig heb ik daar zelf nooit veel mee gedaan en bij de kinderen viel het ook mee. Ik had meer last van zwarte strepen van de knetterlinten als de kinderen ermee los gingen.

Nagenietend opruimen hoort erbij. Is als afwassen na het eten. En ik kan er echt wel van genieten als ik in de zomer nog kartonnen rondjes tegenkom. De stille getuigen…

Nagenietend opruimen hoort erbij. Is als afwassen na het eten. En ik kan er echt wel van genieten als ik in de zomer nog kartonnen rondjes tegenkom. De stille getuigen…

Ja dat heb ik ook, kan er ook wel van genieten als je zo af en toe eens wat tegen komt nog. Maar idd, die kartonnen dopjes zijn wel echt een drama zeg.

Ik vind 1 januari altijd verschrikkelijk. Dan voel ik me zo leeg. Verschrikkelijk om al die rotzooi/afval op straat te zien liggen.
Meeste potten zijn s nachts al de ton ingegaan. S ochtends direct de tuinen vd buren en straat aanvegen/schoonblazen zodat alle kleine rotzooi (de kartonnen afdekschijfjes vooral) weg is.

Hier brand ik ook alles weg, maar de volgende dag moet er als nog flink geveegd worden door dat de straat vol ligt met die klote kartonnen schijfjes.
Hahaha de schijfjes zijn lastig opruimen hé! Afgelopen 1 januari had ik 10 Vuilniszakken vol met vuil, restkruid, klei etc. Dit jaar toch maar ergens alles laten wegfikken!

Het meeste gooien we op de brandstapel, maar veeg wel altijd op 1 januari de straat ff schoon. Ben ook de enigste van de straat die stookt.

Bij goed weer branden we het meeste op, ik stook het meest in de straat maar 1-2 buren doen hier en daar wat mee.
1 januari even samen vegen, is een beetje standaard traditie geworden. Al is het alleen al voor de overige buren zodat ze er geen last van hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan