Opnieuw grote vuurwerkvangst in Den Haag

Dinkydau

VWC lid
Den Haag - De politie heeft afgelopen weekend drie minderjarige Hagenaars staande gehouden op de Cantaloupenburg voor het afsteken van vuurwerk. De aanhouding van deze jongens leidden uiteindelijk tot een vondst van 40 kilo illegaal vuurwerk in de Voorthuizenstraat.

Naar aanleiding van een melding hield de politie de drie jongens (13 en 14 jaar) staande. In de omgeving van de Cantaloupenburg hadden zij meerdere keren vuurwerk afgestoken. Ook in de woning van één van de verdachten werd nog wat vuurwerk aangetroffen.

De jongens verklaarden het vuurwerk te hebben gekocht van een stadsgenoot op de Voorthuzienstraat. De politie besloot een kijkje te nemen in de genoemde woning en trof een grote hoeveelheid vuurwerk aan. Maar liefs 40 kilo. De verdachte is aangehouden en de politie maakte proces-verbaal op.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/152337/Opnieuw_grote_vuurwerkvangst_in_Den_Haag.html

Hoe mensen elkaar naaien... Bah bah en nog eens bah! En nou nou, wat een "grote" vangst weer. Ik hoop dat de straf voor die verraaiers zo hoog mogelijk is.

Naaie is k.u.t..
Maar als je verkoopt aan snot neuzen is het er zelf om vragen.
Als die handelaar beetje hersens had gehad ..had hij niet aan snot neuzen verkocht.

Ik lees de kop en eerste wat ik dacht was, daar gaat weer 1500 kg. Vervolgens lees ik het artikel en kom tot de ontdekking dat het om 40 kg gaat.
40 Kg een grote vuurwerkvangst. :bonk:

Wat de jongens betreft natuurlijk erg triest dat ze hun mond niet hebben kunnen houden, maar voor de politie zijn deze koters natuurlijk een makkelijk slachttoffer.
Ze passen de good guy bad guy methode toe, en de koters schreeuwen om hun moeder.
Wat betreft de handelaar, ik weet niet wat voor vuurwerk hij aan de jongens verkocht heeft.
Maar:
1 het is natuurlijk erg lomp om vuurwerk aan minderjarige te verkopen, die kunnen vaak niet wachten tot oudjaar, en gaat het natuurlijk gelijk afsteken met alle gevolgen van dien
2 Ik weet niet of het zwaar vuurwerk was, maar vind dat je als handelaar geen vuurwerk aan minderjarige moet verkopen, en al helemaal niet aan 12,13 jarige.

Inderdaad tegenwoordig is dat een grote vangst haha.
Die jongens hebben een probleem ze kennen blijkbaar een haagse uitspraak niet.

2 Ik weet niet of het zwaar vuurwerk was, maar vind dat je als handelaar geen vuurwerk aan minderjarige moet verkopen, en al helemaal niet aan 12,13 jarige.

Ik denk dat het probleem is dat minderjarige het van minderjarige kopen, iedereen weet dat je op elke middelbare school wel aan wat illegaal vuurwerk Kan Komen. Dit zal dus ook niet om echt zwaar vuurwerk zoals Shells, big boys enz. Gaan, maar meer om een paar nitraten, dit is weer een goede reden om knalvuurwerk met een paar gram flash te legaliseren zodat deze kinderen Nietmeer illegaal vuurwerk hoeven te kopen en dat ze het ook op de afgesproken tijd zullen afsteken.

De jongens verklaarden het vuurwerk te hebben gekocht van een stadsgenoot op de Voorthuzienstraat. De politie besloot een kijkje te nemen in de genoemde woning en trof een grote hoeveelheid vuurwerk aan. Maar liefs 40 kilo. De verdachte is aangehouden en de politie maakte proces-verbaal op.

SNITCH!

Hoe mensen elkaar naaien... Bah bah en nog eens bah! En nou nou, wat een "grote" vangst weer. Ik hoop dat de straf voor die verraaiers zo hoog mogelijk is.

Ik hoop het ook maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Die krijgen natuurlijk een halt staffie en een hele lichte ook omdat ze 'goed meegewerkt' hebben.. En diegene van de 40 kilo wordt aangepakt als een gigantische handelaar... ***streken zijn dit!

Hoe kunnen jullie die jochies nou aanmerken als verraders? Voor hetzelfde geld lopen die 13 jarige snotapen met cobra's of zinks rond. Die hondeloel van een verkoper zit fout door kinderen knallers te verkopen.

Volledig eens met 3xh en Dennis.

Verraden doe je gewoon niet, of die handelaar het nou volgens jou of mij verdiende om gepakt te worden of niet. Niks zo misselijk als dat je iemand die je vertrouwt en je geholpen heeft (geholpen aan vuurwerk in dit geval) verraait voor wat strafvermindering (of niet eens)

Back
Bovenaan