Opleidingsniveau vuurwerkliefhebbers

https://longreads.cbs.nl/trends18/maatschappij/cijfers/onderwijs/

In Nederland heeft bijna 40 procent van de 15- tot 75-jarigen een havo- of vwo-diploma of een afgeronde mbo-opleiding op niveau 2, 3 of 4. Deze groep middelbaaropgeleiden is al jaren de grootste groep en blijft door de jaren heen in omvang vrij stabiel. Het aandeel dat een hbo- of wo-studie heeft afgerond groeit daarentegen en kwam in 2017 uit op 30 procent. Daarnaast heeft bijna 29 procent basisonderwijs, vmbo, havo-, vwo-onderbouw of mbo-1 als hoogst behaald onderwijsniveau.

Ik vindt dit mega interessant, zeker omdat er vaak beweert wordt dat t allemaal tokkies zijn! En ik herken er ook wel iets in als ik door Baarle loop haha! :wink:

Zelf bezig aan MBO 3!

Ik denk dat het gewoon een vorm van hokjesgeest is.
Als vuurwerk liefhebber ben je een tokkie, want positieve berichten over vuurwerk zijn met een vergrootglas te vinden.
En zo kunnen we wel doorgaan.
Marokkanen zijn bontjasjes.
Gabbers zijn kale pillen slikkende idioten.
Feyenoord supporters zijn uitkeringstrekkers.
Ajax supporters zijn joden.
....

En zo kan ik wel even doorgaan, maar eigenlijk is het op nergens op gebaseerd.
Het is alleen negatief en kei hard werkende Marokkaanse vader komt nooit in het nieuws.
Maar de Marokkaan die een pinautomaat uit de muur blaast wel, of een brievenbus wordt opgeblazen met een Cobra, dus daar gaan we weer.....

Dus de algemene conclusie is, Ruben Koet heeft last van hokjesgeest.
Of heb ik dat nou...
Nou ja, ga ik een vogelhokje in elkaar timmeren.

O ja, wat ik over bepaalde mensen, supporters gezegd heb ik is wat men in Nederland over het algemeen zegt over die mensen.
Mijn mening is het in ieder geval niet....

misschien is de stelling ook wel wat scheef , hebben jullie hier wel eens aan gedacht.het zou ook kunnen zijn dat het gaat om hoog en laag opgeleid tokkiegedrag.je kan een hoog iq hebben maar je ER niet naar gedragen.

hier mbo verpleegkunde, hbo management en hbo palliatieve zorg :angel:. ik denk dat de meeste youtube volgers. nog geen opleiding afgerond hebben. is vooral jeugd.

Laatst bewerkt:
HBO informatica. En al sinds de wieg een vuurwerkliefhebber.
Voor de liefde voor vuurwerk zal het opleidingsniveau niet veel zeggen. Voor de omgang waarschijnlijk wel. Helaas maakt dit laatste dat alle beperkingen doorgevoerd worden.

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen vuurwerkLIEFHEBBERS en de idioten die met illegaal knalspul strooien voor 31-12, ermee stunten, openbaar goed vernielen en ermee naar hulpverleners gooien, daar vermoed ik wel een verschil in. Liefhebbers kunnen meestal niet voor niets zomaar een flink bedrag aan siervuurwerk uitgeven, daar zit vaker een goede baan en dan ook vaak opleiding achter. Laatstgenoemden (die idiote niet-liefhebbers) zijn sowieso, wat hun opleiding dan ook, enkel LAAG te noemen en hebben klok noch klepel zien hangen.

Laatst bewerkt:
Wo bedrijfskunde (shrm) afgerond. Vwc voldoet iig niet aan het beeld van Koet (het beeld dat ik overigens zelf ook heb).

Ik heb milieuwetenschappen gestudeerd en werk voor de overheid (milieugerelateerd ook), gek genoeg bij medestudenten nauwelijks ervoor uitgekomen dat ik vuurwerkliefhebber ben:bonk: Tot mijn verrassing een collega getroffen die ook van vuurwerk houdt. Ze zijn er dus wel:cool:

Back
Bovenaan