Opengescheurde kat door vuurwerk terwijl vrouw thuis op bevallen staat

RedBaron

Pyroworld
[ Dit is kat nummer 2 die slachtoffer is geworden van vuurwerk dit jaar]

VOLENDAM Poes Rocky kwam op oudejaarsavond compleet opengescheurd het huis van haar baasje in Volendam binnen. Grote paniek, want op hetzelfde moment stond het baasje van Rocky op het punt van bevallen.
Dan man des huizes zag een plasje bloed. Even later zag hij Rocky met een los lapje huid rondlopen en belde in paniek de dierenambulance, terwijl zijn vrouw lag te bevallen, die het dier kwam halen.

w710.d7846_fedb9abceda542801f2193dc2547983e.jpg

Volgens een medewerker van de dierenambulance was de chaos compleet toen ze bij het Volendamse huis aankwamen. Het dier is waarschijnlijk langs iets scherps gerend toen het zich kapot schrok van vuurwerk, aldus de dierenambulance Purmerend. Daardoor scheurde de huid van de poes.

Het arme beest werd meegenomen door de dierenambulance. Die constateerde dat het te risicovol was om Rocky te opereren. Daarom hebben ze het dier laten inslapen. Of de vrouw inmiddels bevallen is, is nog niet bekend.

Zielig voor dit beestje, maar om niet meteen te oordelen maar wij hebben ook twee katten en die hebben we bewust de laatste 3 dagen vh jaar binnen gelaten om ellende te voorkomen.
Katten zijn bang voor vuurwerk dus beter voorkomen dan genezen.

RIP Poes.

Ik vind het een waardeloos artikel, er wordt eigenlijk meteen maar van uit gegaan dat deze kat is geschrokken van vuurwerk ( wat natuurlijk op de 31e goed zou kunnen), maar misschien wilde deze kat wel oversteken en schrok hij van een claxonerende vrachtwagen ?

Maar ja het is bekend dat als er het woord vuurwerk wordt gebruikt het artikel gretiger wordt gelezen :bonk:

Laatst bewerkt:
Mensen die dit doen mogen ze van mij in de hoogste boom hangen.
Maar wie zegt dat het vuurwerk was?
Als dat dan zo was, zeg dan "opengescheurde kat door verveelde bezopen idioten met vuurwerk"

beetje vaag ook dat men het te risicovol vind om hem te opereren en dus maar laat inslapen ? wat was het risico dan? dat hij dood zou gaan ?? dat is hij nu toch ook ??

Een kat is een huisdier.... de naam zegt het al huisdier! Dus niet los buitenlaten zonder toezicht. Erg vervelend dat de kat geschrokken is van vuurwerk en zich flink heeft bezeerd het beestje kan er namelijk niets aan doen. De eigenaren wel.

Hier zie ik s'ochtends ook wel is een kat buiten die dan ook geregeld bovenop de auto's zit en daar wordt ik niet vrolijk van. Vuurwerk in de kat stoppen gaat veel te ver maar een gesprek bij de eigenaren kan geen kwaad.

beetje vaag ook dat men het te risicovol vind om hem te opereren en dus maar laat inslapen ? wat was het risico dan? dat hij dood zou gaan ?? dat is hij nu toch ook ??

is meestal een centen kwestie.. niet zozeer of het zal slagen ja of nee.

Lekkere stemmingmakerij, waarschijnlijk door vuurwerk... En dat scherpe stuk, de oorzaak, daar hoor je niets over. Dus elke kat die daar in de buurt schrikt, van wat dan ook, loopt nog steeds het risico om hetzelfde te eindigen als Rocky... Maar het komt allemaal door vuurwerk...

Dit gun je natuurlijk nummer, maar dit neemt niet weg dat het een waardeloos artikel is. De suggestie wordt gewekt dat vuurwerk een directe oorzaak is. Hou je kat gewoon binnen op oud en nieuw, dit lijkt me toch wel logisch (misschien door de chaos niet op gelet).

Ik vind het een waardeloos artikel, er wordt eigenlijk meteen maar van uit gegaan dat deze kat is geschrokken van vuurwer ( wat natuurlijk op de 31e goed zou kunnen), maar misschien wilde deze kat wel oversteken en schrok hij van een claxonerende vrachtwagen ?

Maar ja het is bekend dat als er het woord vuurwerk wordt gebruikt het artikel gretiger wordt gelezen :bonk:

die afschuwelijke foto maakt het plaatje ook al zo lekker compleet .
januari begint echt zo n horror maand te worden .
Er zijn inmiddels dingen op touw gezet om een tegen geluid te geven .
Wat alleen zo jammer is het word maar niet gehoord .
Wat doen we er aan om goed gehoord te worden .

lekker baasje dan.:bonk: Je doet er alles aan om je huisdier te redden mijn hond was als familie voor me.

En naast dat, tegenwoordig kun je bijna alle huisdieren laten verzekeren tegen dierenartskosten. Mijn katten zijn ook verzekerd, kost nog me geen 2 tientjes per maand en zo hoef je nooit voor zo'n kl*te dillemma komen te staan als ze eens worden aangereden oid en de reparatiekosten zijn 1000+ Euro.

Daarnaast, mijn katten zijn niet buiten geweest van 28 dec tot 3 januari. Zeker op oudejaarsavond een kat buiten hebben lopen vind ik een beetje van de zotte maargoed.

Iig sneu voor het beestje

De titel klopt niet!! Het artikel zegt totaal iets anders... Dat is echt weer iets voor Nederland, zeuren, klagen, het erg maken terwijl er inprencipe niks aan de hand is. (wat LEGAAL vuurwerk betreft)

Jezus, er is gewoon niks wat erop wijst dat het door vuurwerk komt! Dat de kat van vuurwerk zou zijn geschrokken is zomaar een theorie die net zo goed waar als onwaar kan zijn. Dat dan ineens als een feit brengen is echt slecht, wat een lef zeg! Oorzaak is onbekend, pech gehad.

Toen ik eerst t bericht op Facebook zag dacht ik, toch niet alweer een sukkel die ik moet vinden en van deze wereld moet verwijderen. Maar na het nader lezen van dit bericht zie ik weer t populisme van de media. Toch schandalig als er geen feiten zijn en dat men dan weer vuurwerk de schuld geeft. Serieus, ik word dit zo zat. Bedoel, huisdieren kunnen van t minste en geringste schrikken. En serieus, welke persoon heeft er iets scherps op de grond liggen met n huisdier in huis, bedoel kom op zeg?

Alsof katten zich niet kunnen verwonden buiten 31 december. :bonk:
Waar halen ze het.... walgelijk gewoon.

Back
Bovenaan