Open dag Alpeco

zo, net terug.. en wat was t ongelofelijk druk daar en snik heet binnen...
ze hebben goede info gegeven met een foto presentatie en bij de bunkers legde ze uit hoeveel er in zit en waar wat in zit en het verschil met nederland..
Wat ik alleen niet wist is dat ze vandaag niks verkochten, das wel een beetje jammer...

Wel hadden ze een tweetal posters liggen die je kon meenemen, heb ik toch nog iets:p

in 1 woord dom, waarom als ze zon drukte verwachten verkopen ze niks.
Bij zoiets kun je juist lekker binnenlopen een gemiste kans echt slecht.

Is ook zo. Maar je bent denk ik ook zélf dom als je iets gaat kopen met zoiets, je kan dan wel politie verwachten :bonk:

Ik hoop dat die toelaat om groter vuurwerk te verkopen. Het grote gevaar bij vuurwerk is immers dat het zou omvallen. Groter vuurwerk is veel stabieler', aldus nog Xavier Van den Bulte.

Dit klinkt trouwens ook goed! Blijkt dus dat Xavier denkt dat de regels in Belgie worden versoepelt, en dan hoogstwss ook in Nederland! Waardoor we weer grote compacts kunnen kopen!:D

in 1 woord dom, waarom als ze zon drukte verwachten verkopen ze niks.
Bij zoiets kun je juist lekker binnenlopen een gemiste kans echt slecht.

Ik wil niet ***lig zijn ten opzichte van Alpeco, maar qua feestvuurwerk is er helemaal niks op voorraad.
Alle 19 shots crown potten, waren uitverkocht op de rode na.
Voor de rest, waren alle v-shape/ w-spape cakea uitverkocht.
Alleen van de knallers wat er nog een voorraad(tje).

Nu noem je als Alpeco de grootste importeur van Belgie.
Maar als je dan in Baarle-Hertog ziet, wat er naar buiten gesleept wordt aan vuurwerk.

----

Maar ja, mijn verslag bij deze.
Vanochtend ging om 9:00 uur me wekker.
Na een paar keer me zelf omgedraait te hebben en gevloekt tegen mezelf te hebben, he je mot er uit, ging ik ook maar uit.
Snel een stuk ontbijtkoek in me mik gegooid en na een uurtje belde Jawe aan.
Samen richting Kapellen gereden.

Op de A27 was het lekker druk, omdat de A2 was afgesloten, maar ja het reed en dat was goed.
Na een korte omweg, want een straat in Kapellen was opengebroken en daar moesten wij nou juist doorheen, waren we bij Alpeco.
Het was er druk, erg druk, Jawe en ik zeiden al van, zouden die mensen allemaal voor vuurwerk komen.
Mwo als die mensen allemaal voor vuurwerk zouden komen, dan zal Alpeco nu helemaal los zijn....:wink:

Xavier was door middel van een foto presentatie aan het uitleggen, hoe vuurwerk werd gemaakt en hoe dat allemaal in de bunkers bij Alpeco terecht komt.
Wij zijn daar niet bij gaan staan, want ik heb foto's gemaakt en Jawe is gaan filmen.

Daarna zijn we even naar de bunkers gegaan en hebben we daar alles op de foto en film gezet.

Toch stiekem vragen of er nog vuurwerk gekocht kon worden, want je bent immers een freaks, maar dat kon helaas niet.

Toen zijn we naar langs Baarle Hertog gereden, waar we Sisser tegen kwamen, die ons een paar mooie dummy's liet zien.
Zelfs een dummy waar me mond van open viel.
Maar ik heb Sisser en Toon beloofd om daar niet al te veel over te zeggen, dus dat doe ik verder lekker niet.

Leuke dag, maar ik vraag me wel af waar Alpeco mee bezig is.
Het begin okotber, het vuurwerk seisoen begint te lopen, maar waarom is er geen goede voorraad?
Mensen gaan terleurgesteld naar een andere vuurwerk winkel en komen heel moeilijk terug naar Alpeco.
En zo verlies je een groot stuk van je markt....

Maar ik ga even me mandje in, ik ben bekaf.

Laatst bewerkt:
VUURWERK 14

Alpeco is in oktober op zondag nog gesloten. Alpeco was vandaag open voor open bedrijvendag. De bedoeling is om de vlamingen wat wegwijs te maken over vuurwerk. Geen enkel bedrijf zal tijdens zo een openbedrijvendag bezig zijn met verkoop. De bedoeling is om zoveel mogelijk informatie te geven aan de bezoekers. De bezoekers komen echt niet om vuurwerk te kopen, maar om informatie in te winnen.

ja ok, maar gaat het dan ook per caliber verschillen?

dezelfde vraag hier, want in nederland worden een paar jaar al 500 grams potten verkocht terwijl het caliber niet groter is. Dus je hebt alleen wat meer effecten in 1 pot maar geen groter effect.

Dus heb je er nog niks aan.

gram per shot is sowieso al hoger in belgie dus ik verwacht mooiere effecten,omdat ze dat eerst ook wel konden doen alleen dan had je misschien 8 schoten en kauro je hebt deels gelijk, maar toch ze zijn binnenkort weer zondag open dus was dit met een soort van open dag wel leuk geweest als er ook verkoop was erg slim ook in mijn opzicht. Ik zou in ieder geval als ik de baas was wel zorgen dat mensen op die dag konden kopen maar goed wie ben ik.

Als 1000 gram in Belgie voor particulieren een feit wordt is dat heel interessant. Importeurs kunnen 40 shot cakes van 25 gram per shot op de markt brengen, dat klinkt als hemelse muziek in de oren.

Laatst bewerkt:
idd en als nederland er niet in mee gaan zijn we weer bij voor af aan!
en groeit de markt na belgie weer als bloemkool!
fijt is dat in belgie gewoon 25gram per tube mag zitten (dat is ongeveer even veel als in een 30 mm pro blok)
helaas word het niet gedaan want met maximaal 250 gram maken ze liever cakes met meerdere schoten.

Dus dan laten we hopen dat die 1000 g snel in Belgie ingevoerd wordt want dan kan Nederland eigenlijk niet achter blijven als ze de invoer van vuurwerk uit Belgie terug willen dringen.

Als 1000 gram in Belgie voor particulieren een feit wordt is dat heel interessant. Importeurs kunnen 40 shot cakes van 25 gram per shot op de markt brengen, dat klinkt als hemelse muziek in de oren.

wat is het verschil tussen 2 cake's van 20 shots afsteken zoals nu mag of misschien binnenkort 1 cake van 40 shots. Volgens mij heb je toch een vettere cake als je de 1e optie neemt. Dan heb je meer kleur, geluid en toch dezelfde hoeveelheid pyrotechnisch sas.

Snap je waar ik op doel, de inhoud per tube word waarschijnlijk toch niet groter dus heb je exact dezelfde effecten als nu. Meer gram per tube zou het weer leuk maken omdat dat iedereen naar belgië gaat en dan mag er in Nederland misschien ook meer gram per tube worden gestopt om die handel tegen te gaan. En dan word het vuurwerk wat voorheen hierzo illegaal was legaal.

Hierbij een video verslag bij Alpeco.
Helaas zijn een aantal opnames mislukt door een storing zoals opnames bij de bunkers.
Maar Gerco heeft nog een aantal leuke foto's gemaakt van de open dag .
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

wat is het verschil tussen 2 cake's van 20 shots afsteken zoals nu mag of misschien binnenkort 1 cake van 40 shots. Volgens mij heb je toch een vettere cake als je de 1e optie neemt. Dan heb je meer kleur, geluid en toch dezelfde hoeveelheid pyrotechnisch sas.

Snap je waar ik op doel, de inhoud per tube word waarschijnlijk toch niet groter dus heb je exact dezelfde effecten als nu. Meer gram per tube zou het weer leuk maken omdat dat iedereen naar belgië gaat en dan mag er in Nederland misschien ook meer gram per tube worden gestopt om die handel tegen te gaan. En dan word het vuurwerk wat voorheen hierzo illegaal was legaal.

De regel is op dit moment zo dat ze een 10x25 gram per shot cake kunnen maken. Als dat 1000 gram wordt kunnen ze 40 shot cakes maken en gaan dat dan waarschijnlijk ook doen omdat 10 schoten toch wel weinig is.

Back
Bovenaan