Op z'n Surinaams: Owru Yari 2020-2021

Die winkels zien er echt fantastisch uit, mooi om te zien dat daar nog gewoon babypijlen en romeinse kaarsen in een "kinderpakket"gaan :)

Je vraagt je ook af hoeveel marge er in NL wordt gemaakt als je die prijzen ziet. Natuurlijk, hogere kosten door veiligheid ed maar ik denk ook dat er meer verdiend wordt. Het zegt ook wel iets over de inkoopprijzen als je daar een Lilly Magnolia voor omgerekend 2 euro ziet staan.

Mooi spul inderdaad daar. Blijft inderdaad bizar dat daar alles lijkt te kunnen, terwijl dat toch "onderdeel" van Nederland is.

Jammer dat er niemand is die dit spul importeert naar NL... nu kan je via via eigenlijk alleen maar de standaard producten kopen a la triplex, enigma, universe etc... zou leuk zijn als ook dit soort spul hier via via te verkrijgen was..

Mijn grootste heimwee zijn nog wel de matten die ik daar af zie gaan. Ik koop de hier illegale rollen niet eens meer, valt altijd tegen.

Op de filmpjes zie je de ene na de andere goede mat af gaan, of het nu de kleinere thunderbomb achtige zijn of de grote chinese rollen. Allemaal de super felle witte flitsen. Dat is zeker 6 jaar geleden dat ik die kwaliteit hier heb kunnen bewonderen!

Mooi spul inderdaad daar. Blijft inderdaad bizar dat daar alles lijkt te kunnen, terwijl dat toch "onderdeel" van Nederland is.

Jammer dat er niemand is die dit spul importeert naar NL... nu kan je via via eigenlijk alleen maar de standaard producten kopen a la triplex, enigma, universe etc... zou leuk zijn als ook dit soort spul hier via via te verkrijgen was..
Heeft ook te maken met het volk daar geen gekke dingen hier in nederland kunnen we er maar niet normaal mee om gaan

We pakken ons aansteekstokje erbij en gaan ff stoken.

Kennelijk hadden de surinamers in 2014 al de beschikking over funke consu vuurwerk. Hier met de surinaamse benaming 'grondraket'. Goed bedacht door funke.

Beetje rondkijken, grote boxen heten daar 'kls'. Vaak zijn filmpjes van jaren geleden van hele brakke kwaliteit. Maar feit is dat we hier echt niks 'nieuws' hebben gezien de afgelopen jaren, we lopen achter de feiten aan.

Wellicht in de toekomst maar een keertje “Su” aandoen ziet er erg gezellig uit! :p lekker flesje Parbo erbij, in me korte broekie:bye:

Heeft ook te maken met het volk daar geen gekke dingen hier in nederland kunnen we er maar niet normaal mee om gaan
Dat is een homogene autochtone bevolking.
Daar heersen nog normen en waarden.
De mentaliteit is dus waarschijnlijk nog niet aangetast door de import van vreemden met een andere norm.

Dat is een homogene autochtone bevolking.
Daar heersen nog normen en waarden.
De mentaliteit is dus waarschijnlijk nog niet aangetast door de import van vreemden met een andere norm.

dat zie je op Aruba ook, er word amper wat gesloopt ondanks het zwaardere vuurwerk ( nitraten, 2" salutes )
en amper gezeik ondanks 2 weken stoken.
echt een verademing met al die discussies en gezeik in nederland....zelfs over cat1 prut hebben sommigen grote ruzie.

Het enige probleem op Aruba is dat iedereen straalbezopen is en ook zo naar huis gaat rijden, met best veel ongelukjes als gevolg :shocked:

Back
Bovenaan