Ook Duitsland P1 producten dit jaar.

Vielen de Weco Corsairs voorheen ook niet onder die categorie in Duitsland? Als zogenaamde 'Vogelschreck'.

Vielen de Weco Corsairs voorheen ook niet onder die categorie in Duitsland? Als zogenaamde 'Vogelschreck'.

Klopt, net als knalpatronen volgens mij.

Ik ben wel benieuwd hoe de Duitsers met dit spul omgaan. Dit zou, als er geen gekke gebeuren, als een mooi voorbeeld kunnen dienen dat men ook normaal met zwaar spul om kan gaan.

Wel grappig P1 mag je straks het hele jaar in Duitsland kopen als ik dat zo lees op de site.

P1 In dieser Kategorie sind Artikel eingeordnet, die keiner der anderen Kategorien unterliegen. Dies sind in der Regel zum Beispiel Anzündmittel. Die Abgabe ist ganzjährig an Personen über 18 Jahren möglich

Wel grappig P1 mag je straks het hele jaar in Duitsland kopen als ik dat zo lees op de site.

Klopt, P1 is natuurlijk geen vuurwerk specifiek om als feest/spectakel vuurwerk te gebruiken. Dit vuurwerk zou je ten alle tijden moeten kunnen toepassen in een situatie die daar voor schikt.

Komen deze dan ook in de lidl/aldi?
Sowieso maar de vraag of ze de laatste toelatingseisen wel behalen. Is me nog niet helemaa helder hoe dat in Duitsland nu precies zit.

En ik vermoed dat voor Lidl/Aldi etc geldt, dat zij enkel 1.4G mogen vervoeren/verkopen.
Die P1 flashknallers gaan onder 1.3G vallen.
Ik denk (weet het dus niet zeker) dat 1.3 alleen bij 'echte' vuurwerkwinkels verkrijgbaar is, want daar hoort ongetwijfeld weer een berg documentatie en richtlijnen bij.

Dat zou makkelijk kunnen, flash strijkers mogen namelijk wel in die categorie ( in tegenstelling tot Cat2 vuurwerk ).
Was het niet zo dat volgens de CE-keuring geen strijkers met flash gevuld mogen zijn?
En zonder CE keurmerk zijn ze in Duitsland verboden, ook al zijn ze cat 2.

ik denk dat dit dan een gedown sizede versie is... nrmaal vallen deze toch onder de 1.3 klasse
Ze hebben het over de real deal, dus 5 grammers (flash), in de 1.3G categorie.

Edit: het zijn wel andere typenummers dan de bestaande cat 3 varianten

P1 = xp1011
F3 = s1002 / txp484

Misschien dat die P1 variant toch niet met flash is... blijft gissen, tot ze er daadwerkelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Was het niet zo dat volgens de CE-keuring geen strijkers met flash gevuld mogen zijn?
En zonder CE keurmerk zijn ze in Duitsland verboden, ook al zijn ze cat 2.

Alleen voor F2 en F3 mogen er geen flash strijkers. Voor categorie P1 gelden andere (ruimere) eisen voor Flash knallers.

Ze hebben het over de real deal, dus 5 grammers (flash), in de 1.3G categorie.

Edit: het zijn wel andere typenummers dan de bestaande cat 3 varianten

P1 = xp1011
F3 = s1002 / txp484

Misschien dat die P1 variant toch niet met flash is... blijft gissen, tot ze er daadwerkelijk zijn.

Reken er maar op dat dit niet de full flash variant is, eerder de gedownsizete

Reken er maar op dat dit niet de full flash variant is, eerder de gedownsizete

De P1 versie heeft logischerwijs een ander typenummer. Voor P1 mag er volgensmij 10 gram Flash maximaal in een knaller zitten dus het kan maar zo dat deze 5 gram of meer aan boord heeft.

Enkele Duitsers op de fora zijn wel aardig overtuigd van het feit dat het inderdaad 5 gram BKS knallers zijn.

CE hebben ze al, maar volgens mij moeten ze nog een BAM toelatingsnummer (oid) krijgen (in Duitsland), ondanks het feit dat de BAM ze niet meer daadwerkelijk keurt, daarvoor is de CE-keuring in de plaats gekomen als ik het goed begrijp.

Alleen voor F2 en F3 mogen er geen flash strijkers. Voor categorie P1 gelden andere (ruimere) eisen voor Flash knallers.
Klopt, voor wat betreft flash inhoud.
Echter stelt de EU d.m.v. CE keuring dat er, zover ik gelezen heb, er geen flash meer in strijkers mag zitten. Strijkkop i.c.m. flash is een no go, ongeacht klasse (P1/F2/F3). Zo heb ik het begrepen.

Back
Bovenaan