Oogarts: Vuurwerk afsteken alleen in aangewezen zones

Babiloot

VWC lid
Oogarts: Vuurwerk afsteken alleen in aangewezen zones

Mensen die vuurwerk willen afsteken, zouden dat alleen nog maar mogen doen in zones die daarvoor zijn aangewezen. Dat stelt de Rotterdamse oogarts Tjeerd de Faber, die met een internetmanifest probeert te bereiken dat alleen professionals nog vuurwerk mogen afsteken.

,,Maar ik begrijp dat dat niet van het ene op het andere moment is geregeld. Daarom deze tussenoplossing'', zegt De Faber. ,,Deze tussenoplossing is ook democratischer. Van de bevolking steekt 10 procent vuurwerk af en die 10 procent claimt 99 procent van de openbare ruimte.''

Als er zones zijn waar je heen moet om vuurwerk af te steken, dan kunnen anderen zelf beslissen of ze willen gaan kijken en voor de risico's kiezen, vindt De Faber. Volgens hem bestaat de helft van de slachtoffers van vuurwerk uit omstanders.

Zijn manifest is inmiddels ondertekend door 31.000 particulieren en achthonderd organisaties, aldus De Faber. ,,Iedereen denkt dat ik een vuurwerkhater ben, maar dat is niet zo. Het is één van de mooiste dingen die je kunt zien, maar het moet niet het laatste zijn dat je ziet.''

Vuurwerkbrillen
De Faber deelde onlangs met burgemeester Ahmed Aboutaleb vuurwerkbrillen uit aan leerlingen van basisschool De Esch in Kralingen. De gemeente en het Oogziekenhuis willen op deze manier het dragen van een vuurwerkbril stimuleren tijdens de jaarwisseling ter voorkoming van oogletsel door vuurwerk.

Bron:http://www.ad.nl/rotterdam/oogarts-vuurwerk-afsteken-alleen-in-aangewezen-zones~a4b2de21/

Zo hey, dat is een slimme! Laten we met z'n allen op een hoopje gaan staan afsteken, kijken hoe je de kansen om een pijl of iets anders in je ogen te krijgen vergroot. Wedden dat hij gewoon meer klanten wilt? :bonk:

Ooh, verder is het toch zo dat iedereen toch ook zelf al beslist om naar het vuurwerk te gaan kijken, al is het maar naar het vuurwerk in je eigen straat. Wat is dan het verschil met de keuze wanneer het ergens anders wordt afgestoken en je gaat daar naartoe?(overigens toch ook nog altijd uit vrije wil)

,,Iedereen denkt dat ik een vuurwerkhater ben, maar dat is niet zo. Het is één van de mooiste dingen die je kunt zien, maar het moet niet het laatste zijn dat je ziet.''

hahaha XD, vandaar wil hij zeker ook de legale vuurwerktraditie uitroeien en iedereen de illegale handel induwen want zo doe je dat namelijk.

laat deze maneer zich nou maar met zijn patienten bezighouden en vuurwerkbrillen promoten. Je ziet toch ook geen tandartsen een totaal verbod van frisdrank te promoten of longartsen die roken proberen te verbieden.

hahaha XD, vandaar wil hij zeker ook de legale vuurwerktraditie uitroeien en iedereen de illegale handel induwen want zo doe je dat namelijk.

laat deze maneer zich nou maar met zijn patienten bezighouden en vuurwerkbrillen promoten. Je ziet toch ook geen tandartsen een totaal verbod van frisdrank te promoten of longartsen die roken proberen te verbieden.

ik had het niet beter kunnen verwoorden....hij spreekt eigenlijk zijn eigen tegen:bonk:

Back
Bovenaan