Oogarts Helmond wil verbod consumentenvuurwerk

Hmm vreemde kerel idd , er is idd meer oogletsel in december dat kunnen we niet ontkennen helaas . Als mensen nu allemaal eens een vuurwerk bril zouden gebruiken inclusief omstanders ben je al een heel eind denk ik ! In andere landen word ook volop vuurwerk verkocht dus wat hij zegt klopt niet helemaal .

Iemand zei:
Het is geen vuurwerk meer maar bommen. Het gaat niet meet om oud en nieuw in luiden, maar om mensen overlast te bezorgen en bommen naar mensen of dieren te gooien. Verbied het .

Wat lopen er toch een gigantisch domme mensen rond op deze aarde... Deze mensen snappen er helemaal niets van...

Als oogarts begrijp ik zijn punt wel. Hij is degenen die alles weer mag oplappen. Maar ik hekel altijd de vergelijking met Sydney, zij begrijpen gewoonweg niet dat zoiets niet kan/gaat gebeuren in Nederland.

Ik vind zo'n poll zware stemmingmakerij en manipulatie van meningen:
Eerst een uiterst negatief stukje schrijven over iemand, die wellicht vanuit zijn professie een punt heeft, en daarna voor of tegen laten stemmen! Zet dan 2 opinies tegen elkaar en laat dán stemmen...

Ik weet niet hoeveel van jullie er nou in die commentsectie zitten, maar dank voor degenen die er de tijd in hebben gestoken! Zo'n uitbarsting aan goede, gegronde pro-vuurwerk comments heb ik op die site nog niet eerder gezien. Er is nu voor iedereen die daar kijkt een duidelijk, massaal tegengeluid te zien. Dit is precies wat er nodig is om te laten zien dat er kwa vuurwerk vele onwaarheden worden verspreid, en dat onze mooie traditie nog springlevend is!

Ga zo door!

Het vervelende is wel dat het AD nog een link naar een website erbij zet van 'vuurwerk manifest' daarnaast als je een reactie plaatst weigeren ze dat op de website... dus eigen doen ze aan censuur.

Deze media club is zeer partijdig en er zitten aardig wat boomknuffellaars en/of vuurwerkhaters daar op de redactie volgens mij.

Is er iets positiefs te melden over vuurwerk hoor of zie je ze niet.

Uiteraard op beide polls gestemd en ook mijn mening gegeven, kan me er echt zo kwaad om maken.

De oogartsen kunnen beter iets positiefs er van maken:

Promoot de vuurwerkbril.
Dat is toch vele maler effectiever dan het gejank om een verbod.

Het AD heeft vorig jaar toen de traditie op de inventaris van het cultureel en immaterieel erfgoed werd opgenomen wel een overwegend positief stukje geschreven, inc een intervieuw met een BCN lid.

Wat betreft die comments op hun site: eerste keer plaatste ik een comment met de url van BCN er onder, die werd niet geplaatst. Toen plaatste ik er een ondertekend met "Behoud Consumentenvuurwerk Nederland", die werd ook niet geplaatst. Vandaag plaatste ik een nuancerend, positief bericht. Ook die werd, zonder opgave van reden oid, niet geplaatst. Er mag dus geen twijfel over bestaan dat ze bij het AD aan censuur doen.

Hah we staan best goed voor :cool: lijkt me verschrikkelijk grappig als we deze poll winnen terwijl het bericht zo'n negatief bericht is

Ik weet niet hoeveel van jullie er nou in die commentsectie zitten, maar dank voor degenen die er de tijd in hebben gestoken! Zo'n uitbarsting aan goede, gegronde pro-vuurwerk comments heb ik op die site nog niet eerder gezien. Er is nu voor iedereen die daar kijkt een duidelijk, massaal tegengeluid te zien. Dit is precies wat er nodig is om te laten zien dat er kwa vuurwerk vele onwaarheden worden verspreid, en dat onze mooie traditie nog springlevend is!

Ga zo door!

Samen sterk, Hendtje!

Back
Bovenaan