Ontploffing zwaar vuurwerk; tientallen ruiten sneuvelen

moontan

VWC lid
Ontploffing zwaar vuurwerk; tientallen ruiten sneuvelen
Bron: Politie Lekstroom

De politie onderzoekt wie verantwoordelijk is of zijn geweest voor het afsteken van een vuurwerkbom/explosief in de nieuwjaarsnacht in het centrum van IJsselstein.

Door de kracht van de ontploffing sneuvelden tientallen etalageruiten van winkels, ruiten van horecagelegenheden en ruiten van erboven gelegen woningen.

Het incident gebeurde op vrijdag 1 januari omstreeks 02:00 uur op de hoek Voorstraat/IJsselstraat en Kerkstraat. Op het moment van de ontploffing bevonden zich veel mensen op straat. Er zijn al diverse aangiften van benadeelden opgenomen. De politie vraagt getuigen zich te melden op het politiebureau in IJsselstein of via het telefoonnummer 0900-8844.
Als u informatie heeft over het incident en over de mogelijke dader(s) maar u wilt anoniem blijven, bel dan met Meld Misdaad Anoniem, telefoonnummer 0800-7000.

http://www.radiostadmontfoort.nl/cms/00003133.html

Jammer dat dit gebeurt. Al die zinloze vernielingen. Een flinke dreun is goed, maar dan wel op plaatsen waar dit mogelijk is.

Dat is toch niet normaal man, dan moet je flink geknutseld hebben hoor, want door de hele straat ruiten eruit, dat doe je niet met een simpele knal.
Jammer dat die mensen dit blijven doen, ze stoppen pas als de hand eraf ligt, al zou dat in dit geval gewoon een dode geweest zijn lijkt mij. :frusty:

Zo zie je maar weer hoe gevaarlijk verkeerde mensen zijn met vuurwerk
Waarom zijn er altijd nog van die hersenloze zombie's:angry: die gaan lopen kl*ten en andere in gevaar brengen omdat zij denken dat hun lol belangrijker is dan een omstander:frusty::frusty::frusty:

Gaat het hier wel om vuurwerk dan? Lijkt me weer een sterk verhaal. :rolleyes: Mocht het wel met vuurwerk zijn dan ben je echt een poos bezig geweest om op je kamertje te knutselen en dan heb je geluk gehad dat de boel niet is afgegaan.

Gaat het hier wel om vuurwerk dan? Lijkt me weer een sterk verhaal. :rolleyes: Mocht het wel met vuurwerk zijn dan ben je echt een poos bezig geweest om op je kamertje te knutselen en dan heb je geluk gehad dat de boel niet is afgegaan.

Thanks.

Ik denk zelf ook niet dat het hier gaat over een bom eerder een salute van de hogere '' .. want zoals de tekst zegt Op het moment van de ontploffing bevonden zich veel mensen op straat dus het lijkt me niet een bom omdat er dan wel gewonden zouden zijn gevallen(pijpbom scherwerving)... Waarschijnlijk een salute die op de grond gelegt is of die niet uit z'n pijp ging...

tering hey.. dat mag dan een flikse klap geweest zijn! Men mag van een wonder spreken dat er kennelijk geen mensen ernstig gewoond zijn, of erger.

Jammer dat het nog steeds gebeurd. Moet wel heel hard zijn geweest, zeker voor een paar ramen. Gelukkig is er niemand gewond geraakt.

Zelfs een 3 inch salute op de grond zorgt niet voor zoveel ravage. Ik heb zelf al de gekste dingen met oud en nieuw gezien, waaronder het afsteken van salutes als normale rotjes op de grond (in drukke straten met veel mensen). Wat ik er wel van kan concluderen is dat ruiten (dubbelglas) niet zomaar kapot klappen. Een 3 inch salute op een paar centimeter van een normale ruit zorgt niet eens voor een sneuvelende ruit. Als ik het niet met eigen ogen had gezien, had ik mijn geld erop durven wedden dat een raam dan wel zou springen. Ik wil niet zeggen dat ik dit soort daden goedkeur, integendeel, maar dat ik het enkel wel heb meegemaakt.

Puntje bij paaltje, dat moet een flinke dreun zijn geweest.:)

Back
Bovenaan