Onmacht of oneerlijkheid verschillende winkeliers?

Torrr

VWC lid
Ik heb de laatste paar dagen met grote regelmaat voorbij zien komen dat bestelde producten, sommige zelfs al voor de corona en dus zeker vast zouden moeten staan, bij het afhalen er niet waren.
tenminste dat werd door de winkeliers gezegd. Ik vraag mij af hoe dat kan en of het wel de waarheid is. Het is vaak gebeurd bij producten die ontzettend gewild waren/zijn en je voor de corona voor een zeer goede prijs kon aanschaffen.
Zo als iedereen weet zijn afgelopen jaar de producten ontzettend in prijs gestegen en zijn desbetreffende artikelen soms verdubbeld in prijs of nog meer.
Ik ga niet met een vinger wijzen, maar het kan toch niet zo zijn dat hier een kwade opzet in het spel is om deze artikelen ( voor en tijdens corona besteld ), bewust niet te leveren en ze tegelijkertijd de afgelopen maanden met de prijsverhogingen nogmaals te verkopen?
Of is het onmacht geweest en is er meer verkocht dan er uiteindelijk werd geleverd?
Dan rest de vraag : waar zijn die producten dan gebleven of zit er een gigantische fout bij de importeurs / winkeliers qua voorraad telling ?

Ik heb de laatste paar dagen met grote regelmaat voorbij zien komen dat bestelde producten, sommige zelfs al voor de corona en dus zeker vast zouden moeten staan, bij het afhalen er niet waren.
tenminste dat werd door de winkeliers gezegd. Ik vraag mij af hoe dat kan en of het wel de waarheid is. Het is vaak gebeurd bij producten die ontzettend gewild waren/zijn en je voor de corona voor een zeer goede prijs kon aanschaffen.
Zo als iedereen weet zijn afgelopen jaar de producten ontzettend in prijs gestegen en zijn desbetreffende artikelen soms verdubbeld in prijs of nog meer.
Ik ga niet met een vinger wijzen, maar het kan toch niet zo zijn dat hier een kwade opzet in het spel is om deze artikelen ( voor en tijdens corona besteld ), bewust niet te leveren en ze tegelijkertijd de afgelopen maanden met de prijsverhogingen nogmaals te verkopen?
Of is het onmacht geweest en is er meer verkocht dan er uiteindelijk werd geleverd?
Dan rest de vraag : waar zijn die producten dan gebleven of zit er een gigantische fout bij de importeurs / winkeliers qua voorraad telling ?

Gezien het feit dat er wel heel erg veel verhalen de ronde gaat dat producten die 2 jaar geleden al waren besteld ineens niet meer voorradig waren terwijl je dit soort verhalen in het verleden op één hand kon tellen, zou het mij in ieder geval niet verbazen wanneer sommige winkeliers bepaalde producten inderdaad hebben verkocht tegen een veel hogere prijs. Dat is op z'n zachts gezegd niet netjes maar helaas kan je dit moeilijk bewijzen. Ik heb hier gelukkig geen last van gehad maar ik had dan ook geen bestellingen laten doorschuiven. Waag anders eens een mailtje hieraan en vraag op de man af wat er precies met de producten zijn gebeurd, misschien met wat bluf, wie weet krijg je toch de waarheid boven tafel.

Ligt er helemaal aan wat je besteld hebt, veel freak winkels verkopen ook artikelen die ze niet op voorraad hebben maar wel kunnen bestellen bij de importeur. Als ze die dus in 2020 besteld hebben gaan ze er vanuit dat ze die producten geleverd krijgen. Helaas hebben importeurs die producten gewoon verkocht in belgie en duitsland de laatste 2 jaar en dus grijpen wij als nederlanders mis. Productie is laat op gang gekomen in china en ook durfde de importeur geen vroege bestellingen de deur uit te doen vanwege vuurwerkverbod.
Er zijn ook zat winkels die het fysiek in de bunker hadden staan en die producten zijn als het goed is gewoon geleverd. (Bij mij iig allemaal wel)

Ik heb sinds ik de prijzen zag het vermoeden dat het een afgesproken spel is en ze een soort monopoly zijn gaan spelen .
Ze gaan de stekker eruit trekken dus nog ff zakken vullen, de mensen kopen het toch wel .
Transport kan idd duurder zijn geworden maar dan klopt de verhouding niet .
Een cakebox wordt €50 duurder maar kleine producten waarvan er 200 in een cakebox passen worden €2 duurder p/st.

Dan hoor je idd dat mensen die 2jaar geleden gekocht hebben nu hun producten niet krijgen omdat er te weinig levering was , maar mensen die dezelfde producten dit seizoen kochten kregen ze wel (tegen huidige prijs)
Dan krijgen de pechvogels netjes hun geld terug en mogen ze het spenderen tegen huidige prijzen hahha wat een grap hey .
Maar ik zie het vast verkeerd !

Het is een lastige vraag want je richt je nu op de winkeliers. Zij die wel degene die daar echt invloed op hebben? Het is niemand ontgaan dat allerlei producten in Belgie en Duitsland plots op de websites zijn gekomen en massaal verkocht. Nemen we in gedachte dat de meeste winkeliers maar een beperkte opslag hebben of dat kostentechnisch helemaal niet willen dan denk ik dat je de pijlen op de verkeerde partij richt. Juist de winkeliers hebben ons liefhebbers acties aangeboden. De importeurs... Tsja wat moet je daarover zeggen. De enige importeur waar ik besteld heb en niet met prijzen heeft zitten kutten is gbv/weco.en alles was er bij het ophalen. Andere winkeliers zoals vw huizen en Huisman hebben hun stinkende best gedaan. Is het dan allemaal top? Nee zeker niet maar misschien is het beter om niet wild om ons heen te slaan. Winkeliers zijn vaak maar kleine spelers en ik geloof er geen reet van dat zij dit zo kunnen beïnvloeden. Maar goed, het is maar mijn idee. Ik kan me goed voorstellen dat menigeen best wel een kater heeft.

Uitstapje maar wel relevant, ik ben een van die knuppels die bij feuerwerkswelt heeft besteld. Glorieuze lage prijzen maar heb de helft van mijn bestelling niet gehad.moet maar zien wat daar nog van terecht komt.
En dan heb ik nog geluk want in de chat zag ik dat meerdere Nederlanders met lege handen in Gronau stonden. Dat heeft mn beeld van de Nederlandse winkeliers behoorlijk bijgesteld. In het positieve dan naar nl winkels.

Er zullen ongetwijfeld een paar 'slimmerikken' zijn geweest die doorgeschoven bestellingen 'niet hadden' maar wel in de losse verkoop voor hogere prijzen hebben verkocht, maar ik denk niet dat er van een grote opzet sprake is.

-Ik verwacht dat winkeliers net als de klanten hun bestellingen van afgelopen jaren hebben doorgeschoven bij importeurs (kan een winkelier dit bevestigen?)
- ik denk dat sommige winkeliers te laat besteld hebben
- ik denk dat importeurs onderschat hadden hoeveel producten er in 2020/2021 doorgeschoven stonden bij winkeliers, producten die in de verbodsjaren in het buitenland zijn verkocht.

Maar bovenal denk ik dat liefhebbers hun verwachtingen moeten bijstellen. Hoe vreemd ook, vroeg bestellen betekent niet automatisch dat het product a) al bij de winkelier is en b) voor jou apart gehouden wordt, zeker bij 'laat' ophalen.

Vanwege bunkercapaciteiten worden veel bestellingen pas de dag van ophalen klaargemaakt. Als een product uitverkocht is, maar niet opnieuw bijgeleverd dan heb je pech. Voor 95% vd kopers is een vervanger van dezelfde prijs prima, voor ons liefhebbers zwaar balen.

Je weet hoe het zit dan kan je dit soort dingen beter niet vragen op dit forum.

Uitstapje maar wel relevant, ik ben een van die knuppels die bij feuerwerkswelt heeft besteld. Glorieuze lage prijzen maar heb de helft van mijn bestelling niet gehad.moet maar zien wat daar nog van terecht komt.
En dan heb ik nog geluk want in de chat zag ik dat meerdere Nederlanders met lege handen in Gronau stonden. Dat heeft mn beeld van de Nederlandse winkeliers behoorlijk bijgesteld. In het positieve dan naar nl winkels.

hier was ik er 1 van die niks had omdat de vrachtwagen na berlijn was gestuurd en niet na gronau, stonden er met meerdere nedelanders en duitsers met handen in het haar, enige wat gezegt werd rij maar ff na bremen daar liggen de bunkers kunnen ze de order nog pakken, ben gek zo ver te gaan rijden
drama verhaal

Als je zeker wilt zijn van een product tijdens de afhaaldagen, doe dan een bestelling bij een vuurwerkwinkel met een "bunkeroutlet". Tenminste dat is mijn ervaring. Die producten staan nu nog in de bunker van de winkel en op de website van de winkel. Als het artikel uitverkocht is, gaat deze van de website af.
Ik heb alles geleverd gekregen van wat ik bij deze winkels heb besteld het afgelopen jaar.

Als je zeker wilt zijn van een product tijdens de afhaaldagen, doe dan een bestelling bij een vuurwerkwinkel met een "bunkeroutlet". Tenminste dat is mijn ervaring. Die producten staan nu nog in de bunker van de winkel en op de website van de winkel. Als het artikel uitverkocht is, gaat deze van de website af.
Ik heb alles geleverd gekregen van wat ik bij deze winkels heb besteld het afgelopen jaar.
Wordt na deze jaarwisseling stukje lastiger... Mag je (grotendeels, meeste is op) op hun blauwe ogen geloven dat het leveringen zijn die nog bij de importeurs voorradig waren of nog op schip stonden

Zelf wel alles gekregen, zelfs nog een paar producten van hun eigen lijn erbij gekregen.

Back
Bovenaan