Onderzoek afsteken vuurwerk Velsen

azui308

VWC lid
VELSEN - De gemeenteraad van Velsen wil weten of de gemeente zelf strakkere regels voor het afsteken van vuurwerk kan maken.

Dat gaat het bestuur nu uitzoeken. Voor de zomer krijgt de raad antwoord. Dit op initiatief van een motie van GroenLinksraadslid Reina de Haan. Volgens De Haan voldoen landelijke kaders niet.

Een tweede motie van haar, die de gemeente opdroeg te onderzoeken welke invloed Velsen heeft op de landelijke regels, haalde het echter niet.

Bron:http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/ijmond/article20189813.ece/Onderzoek-afsteken-vuurwerk-Velsen?lref=sll

Verdere informatie volgt nog

Dat kan zeker. Bij ons in raalte is ook een verbod in het centrum wegens zware rellen met nieuwjaar een paar jaar terug.

ach maakt het uit mensen steken toch wel af. Ze kunnen zich dan beter zorgen maken om de openbare orde. Dan zal het in Velsen meevallen maar in Rotterdam bijvoorbeeld krijg je nog meer rellen. als ze dan eentje aanhouden die vuurwerk afsteekt slaat direct de vlam in de pan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt in zekere zin wel gelijk maar ze zullen de eerste die ze dan pakken als voorbeeld hard straffen ,je zal dan zien dat de jaren daarna steeds meer mensen afhaken en uiteindelijk zal de overheid dan winnen

Dit is het enige punt waar Groen Links op korte termijn nog mee kan scoren. Groen Links staat overal op verlies en met het oog op gemeenteraadverkiezingen zie je nu lokale fracties proberen zich in te zetten voor 'hun' gemeente.

@chappie valt wel mee denk ik want het is ook nog ieder weekend raak met voetbal. en die worden toch hard gedtraft en toch zijn er iedere keer "incidenten" naar mijn idee is dit structueel. Er zijn zoveel mensen die afsteken het is gewoonweg niet te handhaven. Ook vaders met kinderen kunnen exploderen als ze een boete krijgen zeker met alcohol op. met een verbod heb je niet alleen jongeren tegen maar een halve bevolking

@jupiler Ik denk niet dat ze hiermee scoren zeker de rechtse partijen zal het neerzetten als buteteling. bovendien is nu al iedereen oud en nieuw vetgeten. we maken ons nu alweer druk over de treinen die niet rijden. De media geeft Groenlinks veel aandacht. Dat zou eigenlijk moeten stoppen. Meeste komt er toch niet van maar het is wel iedere keer reclame. Maar ik ben benueuwd wat hier uitkomt. ik denk wederom niks

Back
Bovenaan