onbekenden slopen lantaarnpaal met vuurwerk

ylke

VWC lid
ALBLASSERDAM –

Onbekenden hebben vrijdagavond 4 november een lantaarnpaal langs de Schaepmanstraat in Alblasserdam vernield met vuurwerk. De politie kwam ter plaatse om het ontstane gat in de paal af te dichten, om onder meer kortsluiting te voorkomen. Later deze week zal een professioneel bedrijf de boel opknappen dan wel vervangen. Er werd niemand aangehouden voor de vernieling

http://www.alblasserdamsnieuws.nl/w...en-lantaarnpaal-in-alblasserdam-met-vuurwerk/

Of het komt vaker in het nieuws, of er wordt meer gesloopt dan voorgaande jaren. Zeer jammer. Wel moet ik zeggen dat de politie wel een cursus mag volgen wat betreft het dichten van de lantaarnpaal want dit lijkt echt nergens op.

Dan moet de politie ook maar niet zoveel flitspalen neerzetten!:wink:
Nee grapje, hiervan gaat de reputatie van vuurwerk weer naar beneden... :cry:
Als het zo door gaat, dan denk ik serieus dat vuurwerk over een jaar of 3 helemaal verboden is in Nederland. (maar het is natuurlijk beter om die aso's aan te pakken)

Of het komt vaker in het nieuws, of er wordt meer gesloopt dan voorgaande jaren. Zeer jammer. Wel moet ik zeggen dat de politie wel een cursus mag volgen wat betreft het dichten van de lantaarnpaal want dit lijkt echt nergens op.

Het is denk ik ook een feit dat er meer zwaarder VW in de omloop is.

Het is denk ik ook een feit dat er meer zwaarder VW in de omloop is.

Nou ik kan je vertellen dat het niet lekker gaat met het zware vuurwerk, daarom wordt er ook zoveel besteld op die websites. Hou het zelf bij legaal, maar heb zo wel mijn contacten. Of het bij iedereen zo geldt dat weet ik niet.
Maar we dwalen af.

Is mij ook al opgevallen hoeveel nieuwsberichten er verschijnen met betrekking tot vernielingen met vuurwerk.Lijkt inderdaad of dat veel meer is als andere jaren nu verschijnt er bijna iedere dag wel een bericht.Geen wonder dat de politie momenteel zo actief is in de opsporing ervan nog even en dan wordt alles aan banden gelegd als het zo doorgaat.Wat een idioten :frusty:

Een verbod op consumenten vuurwerk staat geheel los van deze vernielingen.
Vergeet niet dat de vernielingen veroorzaakt worden door zware knallers. En niet met Nederlands consumenten vuurwerk.

Verder verdient de staat genoeg (belasting)geld aan de verkoop van vuurwerk.

Ach ja. Die paal kan ook gesloopt worden met een slijptol. Moeten ze die dingen ook maar verbieden dan. Heb wel eens meegemaakt dat een groep gasten een lantaarnpaal hebben gesloopt met blote handen. Dat is pas lijp...

:bonk:

vroeger kon je ze buiten werking stellen door er strategisch gericht een trap tegen te verkopen...dat waren pas tijden, superhandig met de jaarwisseling. Toen dat niet meer werkte liepen ze hier door de wijk met een bijl in handen om ze onschadelijk te maken :bonk:

Een verbod op consumenten vuurwerk staat geheel los van deze vernielingen.
Vergeet niet dat de vernielingen veroorzaakt worden door zware knallers..

Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedere vuurwerkliefhebber.Maar dit soort incidenten is natuurlijk voer voor de anti-vuurwerk groepering.Die zullen geen mogelijkheid onbenut laten om vuurwerk in een kwaad daglicht te stellen en hun maken geen onderscheid tussen consumenten en illegaal vuurwerk.Als dit zo doorgaat dan kan de publieke opinie wel eens heel snel gaan veranderen en gaat de regering alsnog akkoord met een verbod.

Back
Bovenaan