Olympisch vuurwerk werd digitaal genept

moontan

VWC lid
Olympisch vuurwerk werd digitaal genept
Gepubliceerd door Nikolas Taillieu op maandag 11 augustus 2008 14:15

Een Chinese krant heeft bekend gemaakt dat een deel van het vuurwerk van de openingsceremonie van de Olymische Spelen dat de kijker thuis zag, nep was. Verwarrend genoeg werd het vuurwerk effectief afgestoken boven de Chinese hoofdstad, maar een deel van wat we thuis zagen was digitaal nagemaakt.

Het bedrog werd ontdekt door de Chinese krant The Beijing Times, dat bekend maakte dat een 55-seconden-durende scène, waarin onder andere 28 voetstappen boven Peking verschenen, geen oorspronkelijke beelden zijn, maar digitale animatie. Het vuurwerk werd zoals gezegd wél afgestoken boven Peking, maar de organisators vreesden dat het onmogelijk was om dat veilig en accuraat te filmen, waardoor voor CGI gekozen werd.

Het Beijing Olympic Committee (BOCOG) ontkent ook niet dat een deel van het vuurwerk digitaal werd nagemaakt. "Het zou dom geweest zijn om dat live proberen te filmen," aldus het BOCOG, "we konden het leven van de helikopterpiloot niet in gevaar brengen door hem het vuurwerk te laten achtervolgen."

Om alles nog echter te laten lijken koost het team achter de beelden er zelfs voor om de kleine schokjes van de camera na te bootsen in de beelden. Ook werd het meteorologisch instituut van de stad geconstateerd zodat een perfecte imitatie van de smog mogelijk was.

Bron:
http://www.techzine.nl/nieuws/17361/Olympisch-vuurwerk-werd-digitaal-genept.html

Moet eerlijk zeggen dat mij al zoiets opviel bij die voetstappen.
Zoals die camera er overheen "vloog" leek mij al vrij onrealistisch.
Ook hoe die stappen op sommige plaatsen omhoog kwamen... raar.
Maarja, ik dacht er nog weinig van.. gezien dat budget was er wel e.e.a. mogelijk leek me :wink:

Verder zag het er wel über netjes uit.

Op het werk vroeg iemand het ook aan me, die geloofde niet dat dit zo gemaakt kon worden. Het is dus wel degelijk echt geschoten, maar wat wij dus zagen was eigenlijk een perfecte versie... Even gezocht, maar het origineel van beneden zag er anders ook prima en overweldigend uit hoor. :D

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik had hier in een ander topic aangaande het olympisch vuurwerk aan gekaard dat het waarschijnlijk hardstikke nep was, en computer gerenderd. hehehehe.

Het zou best kunnen zijn hoor dat hier miljoenen mensen voor de gek zijn gehouden.

Maar ik weet het niet, waarom zou dit niet kunnen?
Kijk het budget, ze zijn hier maanden (jaren) mee bezig geweest.
En Kruitsnuiver en Tony gaven al aan dat ze met luchtdruk gingen schieten en met chips, zodat ze zelf konden bepalen wanneer iets ontploft.
Dus waarom zou het niet zo perfect geschoten kunnen worden?
Ik denk dat we hier gewoon met een uniek staaltje vakwerk te maken hebben.

Toen ik de ceremonie bekeek, zag je zo al dat het een animatie was.
En tot mijn verbazing staat het ook nog eens op deze site!

niemand vliegt zo boven vuurwerk.
het vuurwerk zelf is wel echt, maar de camera die het filmde niet.

HHHHmmmm, ik vind het moeilijk, maar ik denk dat het toch zeker life en werkelijk is gebeurd. Het kan bijna niet anders.........Alleen de TV beelden zijn eigenlijk te mooi en te perfect. Dus dan misschien digitaal aangepast?

dus de helft van wat ik heb gezien was dus nep . dit hat ik niet verwacht
hoe heben ze dit geflikt ?

Oplichters zijn het:p.

haha njah wel netjes gedaan dan. De echte beelden zien er wel mooi uit. Lijkt me trouwens niet onmogelijk.

Dit is particulier gefilmd, en dit toont dus aan hoe heftig het er in werkelijkheid aan toe ging. Daar had ik toch echt wel bij geweest willen zijn.:bonk:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Tja, ik vind het niet echt oplichterij. Het is gewoon je verantwoordelijkheid nemen over je personeel. Wat is uitgezonden is ook daadwerkelijk afgestoken. Alleen om de mooiste beelden te krijgen zou je je piloot bijna opofferen. Dus laten ze de buitenwereld beelden zien die op de werkelijkheid lijken. Dat is voor mij altijd nog beter dan dat je er helemaal niets van ziet.
En nu ook als ik de orginele beelden bekijk.. Petje af hoor, ziet er prachtig uit.:wink:

Tja, ik vind het niet echt oplichterij. Het is gewoon je verantwoordelijkheid nemen over je personeel. Wat is uitgezonden is ook daadwerkelijk afgestoken. Alleen om de mooiste beelden te krijgen zou je je piloot bijna opofferen. Dus laten ze de buitenwereld beelden zien die op de werkelijkheid lijken. Dat is voor mij altijd nog beter dan dat je er helemaal niets van ziet.
En nu ook als ik de orginele beelden bekijk.. Petje af hoor, ziet er prachtig uit.:wink:

helemaal mee eens Invader:), als je alles bij elkaar optelt hebben ze een magnifiek staaltje werk verricht, ik heb er iedergeval van genoten! en zoiezo waar praten we nu eigenlijk over, over 53 seconden beeldmateriaal, wat vanwege veiligheidsredenen digitaal "genept" werd voor de kijkers thuis. Het is niet zo dat die voetstappen er helemaal niet waren, en idd de werkelijke beelden blijven prachtig om te zien.

Back
Bovenaan