Oliebollen

pyroboy

VWC lid
Maak je ze zelf? Laat ons je beste recepten weten..
Koop je ze? Dan zijn we natuurlijk ook benieuwd waar ze het lekkerst zijn!

Gelukkig staan er overal in de weer de oliebollen kramen.
Heb er al een paar gekocht, heerlijk.

Maak ze ieder jaar zelf, normaal altijd de dag voor oudjaarsdag omdat ik al om 10 uur buiten stond maar nu we pas 'officieel' om 6 uur mogen beginnen bak ik de 31e in de ochtend ze zelf.

Dit jaar oliebollen proberen te maken met vulling van banketbakkersroom soort 'berlinnerbol' Ben benieuwd!

Als het goed is, maakt net zoals afgelopen jaren, mijn moeder het weer dit jaar. Lekkere oliebollen met lekker veel poedersuiker :) Elk jaar weer genieten samen met de appelflappen.

Maar aangezien ik geen geduld heb xD Heb ik al iets van 4x een oliebol gehaald in de binnenstad van Gouda. Daar staat een hele goede oliebollenkraam namelijk en voor 90 cent per bol is t nog te doen.

Bakkerij Wegerif Harderwijk,heerlijk krokant korstje en lekker zacht van binnen.Laatste keer dat ik zelf oliebollen heb gebakken had ik teveel gist erbij gedaan.Toen ze klaar waren had ik oliebollen met alleen lucht vanbinnen.

Lekker hoor oliebolletjes! Bak ze altijd zelf op 30 december. Soort traditie, al vanaf klein jongetje thuis bij me ouders in de schuur.

Ha goed idee ga ze vanmiddag eens even halen. Vind ze altijd veel lekklerder voor de kerst. Daarna wordt het massaproductie en is de kwaliteit over het algemeen ineens een stuk minder.
Uitzonderingen daargelaten.

Oliebollen hoort bij mij helemaal bij oud en nieuw! Een goede vriend van me heeft een eigen oliebollenkraam. Daar ga ik op 31 december overdag altijd helpen. Op zo'n dag heb je dus duizenden oliebollen, krentenbollen, appelbeignets, wafels etc. etc. in je handen. Massaproductie op 31 december, een enorm drukke dag maar daardoor ook enorm gezellig. Helaas heb je na zo'n hele dag werken in de oliebollenlucht, zelf nog maar weinig trek in een vet bolletje!

Intratuin bij Apeldoorn zijn erg goed! meestal een 9 maar dit jaar niet getest! Ook in de stad vind ik ze dit jaar heel erg lekker!

Wij hebben de beste oliebollen van Delft letterlijk om de hoek zitten. Dit jaar zijn mijn ouders op oudjaarsdag overdag aan het werk dus mag ik in de rij gaan staan voor de oliebollen. Is altijd druk, grote rij dus misschien neem ik wat koffie mee maar het is het dubbel en dwars waard, zeker nu we toch niet overdag mogen stoken haha :D

Back
Bovenaan