Oliebol voor nuchtere automobilist

Oliebol voor nuchtere automobilist GRONINGEN/ASSEN

De politie in Groningen en Drenthe deelt rond de feestdagen oliebollen en oliebollenbonnen uit aan automobilisten die nuchter achter het stuur zitten. De politie houdt tijdens kerst en de jaarwisseling extra controles en hoopt met de beloning vooral jongere bestuurders aan te sporen zonder alcohol te rijden, zo meldde de politie maandag.

De politie zal zoals gewoonlijk blaaspijpjes meenemen naar de alcoholcontroles, de oliebollen worden verzorgd door een Bob-team van Veilig Verkeer Nederland, zei een woordvoerster. Of die ook warm uit het vet worden uitgereikt, kan ze niet garanderen. „Maar wel met poedersuiker, we geven geen troep weg.”

In sommige gevallen is het logistiek niet mogelijk om tijdens de controles oliebollen uit te delen. Nuchtere automobilisten krijgen dan een oliebollenbon. Die kunnen ze later inwisselen bij een oliebollenbakker die in beide provincies actief is. „Daarover hebben we met het bedrijf afspraken gemaakt.”

bron

En wie betaald die onzin, stelletje kloothommels.
Er zijn genoeg ouderen die ze er gelukkiger ermee kunnen maken.
Rijden en drinken is gewoon lomp en achterlijk.

Ik vind het echt onzin.

En wie betaald die onzin, stelletje kloothommels.
Er zijn genoeg ouderen die ze er gelukkiger ermee kunnen maken.
Rijden en drinken is gewoon lomp en achterlijk.

Ik vind het echt onzin.

Misschien kan jij beter geen vuurwerk kopen en dat geld aan de ouderen schenken?

Ik ben het met Hamtoro eens want je houd je aan de wet en wordt dan nog beloond ook en het is inderdaad lomp om te rijden als je gedronken hebt. Maar aan de andere kant wordt je nu eens een keer beloond bij goed gedrag en daar is ook wel weer wat voor te zeggen :angel:

Misschien kan jij beter geen vuurwerk kopen en dat geld aan de ouderen schenken?

Als ze nou van die alcohol testers uitdelen oke.
Maar oliebollen is gewoon weer onzin, geeft geen meerwaarde alleen maar nadelen.
Mensen rijden verder met 1 hand aan het stuur lopen een olibol te eten.servetje pleuren we gewoon uit het raam.:rolleyes:.
Ik vind dit gewoon belasting geld verknallen.

We betalen genoeg belasting en dan wil ik en velen anderen volgens mij eigenlijk dat het nuttig en goed word besteed.

Wat ik met me eigen geld doe moet ik zelf weten nitraat 12.

Ik vind dit onzin, net alsof iemand van te voren denkt: Ik ga niet drinken vanavond anders krijg ik geen oliebol!

Back
Bovenaan