Olen 21 maart 2008 Trip Report

pyromaniac

VWC lid
Olen 21 maart 2008 Trip Report

Om 05:45 uur:

Ik ben onderweg naar Centraal Station in Arnhem (lopend..), om 06:31 had ik de trein naar Tilburg. De ochtend verliep volgens plan, de trein vertrok op tijd was lekker warm in trein en had wat broodjes gehaald en drankje bij de broodjes kraam (weet naam ff niet). Zat in trein op naar tilburg dan maar he :D eenmaal aangekomen bij station Oss, riep de conducteur wat op van over studenten met OV-week kaart.. (ik heb week kaart) en zei ze van studen met OV-week kaart hebben nu nog mogelijkheid om uit te stappen en trein kaartje te komen... (prop.. hoorn op de haak) 1 minuut laten: Zal ook even zeggen waarom studenten met week kaart een trein kaartje moeten halen: omdat het "Goede Vrijdag is" en dus een "Zondag" (weekend).. ik wou me jas en tas pakken en snel uitstappen... "FFFFFFFFFFFFFFTTTTTTTT" ja hoor conducteur moest fluiten en deur ging voor me neus dicht dus ik kon niet meer uitstappen om trein kaartje te kopen... :x dus afwachten op de controlle.. ff trein kaartje gekocht bij condocteur ff €42,70 kwijt... €35,- boete + €7,20 enkeltje.. ik zo: @#@$!$ moet ik dat perse hebben.. maar had gelukkig €80,- contant bij me dus ik kon wel betalen.. dus maar betaald he.

Om 07:35 uur:

Eenmaal aangekomen met een "*****" bui ging ik bij de kleine AH wachten.. omdat ik iemand mee nam die uit "Utrecht" komt, dus 10min. gewacht liep ik weer naar binnen en 5 minuten binnen gewacht kwam die persoon aan. We liepen naar bushalte en we zagen buslijn: 450 nog staan.. dus wij even sprintje afgelegt naar de bus (maar op tijd ook.. want we stapte in en bus ging gelijk rijden.) OP naar: TURNHOUT dan maar he :D

Eenmaal aangekomen in Turnhout:

Gingen we even kijken hoe laat buslijn: 210 komt (naar herentals) uhm.. 45minuten wachten.. of trein pakken? gingen we naar trein loket om enkeltje herentals te halen.. hadden we trein kaartje gekocht wouden w naar trein gaan.. was die net vertrokken.. dus wij maar trein kaartje verscheurd en weggegooid.. en maar wachten op de bus.

1.JPG

1%20(2).JPG

1%20(4).JPG

Eenmaal aangekomen in Herentals:

Gingen we maar weer wachten op de bus naar Olen.. buslijn: 15B. we moesten iets van half uur wachten.. en we waren nog best moe want we waren heel vroeg vertrokken, gingen we maar wachten op bus he :) en na tijdje wachten hadden we de bus gingen we instappen, halverwege bus rit hadden we onze voeten op de bank gezet.. en na paar minuten ging de bus chauffeur wat naar ons roepen erover.. en wij verstonden er geen zak van.. dus wij voete op grond en de chauffeur uitlachen.. maarja is wel goed gekomen, waren we in olen aangekomen.. reed de bus niet naar Olen-z 3. dus moesten we 500mtr voor de kerk uitstappen en nog 2,5km maar wandelen he?

1%20(6).JPG

1%20(7).JPG

1%20(10).JPG

Eenmaal aangekomen in Olen:

We waren op de grens van Olen, we hadden al tijdje weer droog wij dachten leuk hele lange wandeling maken in droog weer tot aan de kruispunt waar we links af moeten.. nou we hadden niet hard moeten hopen want.. ja hoor.. eerst een flinke hagelbui, en daarna nog flink sneeuwen.. en het bleef echt lang sneeuwen :shock: we waren zeik en zeik, zeik nat.. dus eenmaal aangekomen bij de kruispunt moesten we nog een endje.. maar dacht we maken wat foto's'

1%20(11).JPG

1%20(12).JPG

1%20(14).JPG

Maar na flink stuk wandelen kwamen we eindelijk bij de afslag naar de grote industrie terrein eindelijk.

1%20(20).JPG

1%20(24).JPG

We kwamen eindelijk aan bij Original Fireworks midden in de sneeuwbui en we hebben ook nog een hele mooie foto gemaakt midden in de sneeuw dus deze foto mag absoluut niet ontbreken:

1%20(27).JPG

Dus we kwamen eindelijk binnen en wie zag ik daar achter een laptop in een rode trui??

1%20(37).JPG

ouwe bekende: Pieter van AVP, had hem absoluut niet verwacht :lol: & natuurlijk Stefan mag ook niet ontbreken :) alleen Ramon ontbrak er nog echter.. maar die kwam later op de dag aanwandelen :) ik heb nog wat foto's gemaakt en veel lopen ouwe hoeren met Stefan, Peter (vriend die mee was) & natuurlijk met Pieter.. maar Pieter was heel vaak zo gefocused op de laptop dat ik van alles kon zeggen tegen hem zonder dat die me hoorde... :roll: maar uit eindelijk kwam Ramon er ook en dus was de dag top :) we hebben beetje lopen kletsen over een en ander en Peter (vriend die mee was) heeft nog een leuke rondleiding gehad door alle (uhmm??) 12 bunkers :) en ik heb natuurlijk nog wat foto's gemaakt in de bunker(s)

1%20(51).JPG

1%20(48).JPG

1%20(56).JPG

We hebben natuurlijk ook wat gekocht, waaronder ik: 5x Messier potjes (heb nu hele karton ervan) en Peter (die mee was) heeft nog 2x potten gehaald & hindoerol 4000.

Later op de middag kwam er nog iemand met een vriend langs: Xewse :)
hij heeft ook leuk spul gehaald maar het was al snel te horen dat hij uit Belgié zelf komt :) aardige gozer ;)

maarja de dag ging vrij snel voorbij en na flink wat kletsen met Pieter, Stefan & Ramon en na flink wat gelachen te hebben was het weer tijd om naar huis te gaan.

en de terug reis was minder erg dan heen reis.. want heen reis was echt een ware hell.. maarja heb het voor over :)
we hadden eerst mooi 5km mogen lopen... omdat de bus lijn 15B pas over 1,5 uur kwam? uhmm lekker... maarja..

5km lopen later..

We kwamen aan bij de station van Olen: we dachten even een trein kaartje te kunnen halen?? uhmm.. nergens een loket te vinden? nou ja zeg... dus we lopen maar verder naar bus halte.. (even bij bushalte lopen wild plassen.. ja we moeten onze behoefde ook doen he 8) ) na 15min. wachten kwam de bus lijn 15B eindelijk :) dus we zijn naar Herentals gegaan en hebben daar trein kaartje gekocht naar Turnhout.. (10min. reizen), We hadden geen zin om bus te pakken want dan waren we langer onderweg...)

Eenmaal aangekomen in Turnhout:

We moesten zoals verwacht hadden weer moeten wachten op de bus.. maar ik moest weer zo erg zeiken dat ik gewoon op hield.. en kon bijna niet houden dus ja blijven proberen.. (na veel ophouden geblazen) kwam de bus eindelijk aan, we zaten in de bus op naar Tilburg he :D

Eenmaal in Tilburg aangekomen:

We waren eindelijk op het station... moest ik nog half uur wachten op me trein naar huis?? had geen zin te wachten dus pakte een trein naar 's hertogenbosch die kwam eerder. had ik in Den Bosch maar trein gepakt naar Arnhem.

na 1 uur reizen eindelijk in Arnhem aangekomen, moest ik nog flink wandelen naar huis.

maar ben veilig aangekomen.

dit was mijn trip report :D

Groeten,
Pyromaniac

edit:

bij deze de link voor de foto's:

http://www.crazyfireworks.eu/album/thumbnails.php?album=25

LET OP!!

de foto's zien op de thumbnail er niet bepaald strak uit.. de oorzaak is onbekend! klik op de foto om de juiste kwaliteit te bekijken! (ben dit probleem nog aan uitzoeken)

Laatst bewerkt:
Pfff je hebt nogal wat moeten doorstaan voor je vuurwerk :)

Maar erg leuk om te lezen.

Ben benieuwd naar de pics van je vuurwerk.

Je had het kunnen weten met je OV.
Je bent student en dan nog niet weten hoe je OV te gebruiken terwijl op de achterzijde de data van feestdagen staan, behoorlijk suf.

Ik hoop dat je verder wel een leuke dag hebt gehad.

Je had het kunnen weten met je OV.
Je bent student en dan nog niet weten hoe je OV te gebruiken terwijl op de achterzijde de data van feestdagen staan, behoorlijk suf.

Ik hoop dat je verder wel een leuke dag hebt gehad.

Weet wel hoe met OV moet gebruiken alleen stond niet bij stil dat Goede Vrijdag ook een "zondag" was.. maar eind van middag las ik op internet (ns & nu.nl) dat ik gewoon gratis kon reizen.. eigenlijk had ik voor niks €42,70 aan ns gedokt :/

verder heb leuke dag gehad zeker :)

Kan je terugvragen, is als het goed is ook bekend gemaakt door de NS.
Mooi dat je alsnog een leuke dag hebt gehad.

Met het OV reizen is wel een groot avontuur ja, altijd leuk. Dus al haal je slechts 1 doosje strijkers, het avontuur maakt dat alles meer dan goed.

:D

Hoe was het wandelen zelf van Olen station naar de winkel toe? Was dat nog een beetje te doen en kon je op de stoep lopen of moest je ergens in de berm van de weg gaan lopen ofzo? Was dat niet lastig met verkeer dan?

Hoe was het wandelen zelf van Olen station naar de winkel toe? Was dat nog een beetje te doen en kon je op de stoep lopen of moest je ergens in de berm van de weg gaan lopen ofzo? Was dat niet lastig met verkeer dan?

het is 5km wandelen opzich te doen en eerste lange stuk (3,5k +-) is op stoep laatste 1,5 is op fietspad en auto weg lopen :wink:

Liep dus nog wel een fietspad langs. Vroeg me echt af hoe je dat allemaal gedaan hebt aangezien de wegen in België niet altijd even goed zijn. (Dit zag ik zojuist weer op Belgische tv haha).

Liep dus nog wel een fietspad langs. Vroeg me echt af hoe je dat allemaal gedaan hebt aangezien de wegen in België niet altijd even goed zijn. (Dit zag ik zojuist weer op Belgische tv haha).

tsja gewoon ervoor gaan he :D

ik was nog nooit in olen geweest maar ben gewoon de weg gaan rond vragen en zo kwam ik er wel uit :D

en volgens vele ben ik tot nu toe de enige die met OV naar Olen is geweest :rolleyes: (of dat zo is? betwijfel ik wel :bye:)

maar het is wel te doen.. als je tenminste de boel netjes plant want 1e keer reizen duurde richting 5 uur :D

Als je dat in ogenschouw neemt en het baggerweer erbij pakt is deze trip een avontuur op zich te noemen.

Je zult wel een uurtje gelopen hebben heen én terug neem ik aan?

Als je dat in ogenschouw neemt en het baggerweer erbij pakt is deze trip een avontuur op zich te noemen.

Je zult wel een uurtje gelopen hebben heen én terug neem ik aan?

heen ongeveer 45min (redelijk rustig lopen) en je kan onderweg altijd nog langs de Superspar (supermarkt) :D als je goed weer te pakken hebt is het zeker te doen :bye:

Back
Bovenaan