• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Oldschool kanonslagen binnenkort weer verkrijgbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had iets meer van de Shising crackers verwacht. Knalden beduidend zachter dan oude Djf's.
Maar idd is het best te doen als je maar op let.

Er zat een zeker gevaar in deze:-) dat in de lucht laten knallen maar over geslagen. Sommige knalden al na 2 sec.

Ik heb door de Shising Crackers gewoon een dikke piep in m'n linker oor,omdat ie 1 seconde na aansteken al knalde.
Hij was gelukkig uit m'n hand maar knalde zo dichtbij dat het een piep tot gevolg heeft.

Ik vind het gevaarlijk spul en heb de rest gewoon in het water gegooid.

Ik heb een hele slof uitgezocht en allen met open lont eruit gefilterd; toen was er niet één meer die te vroeg knalde. De harde goed dichtgedraaide lonten gingen allemaal top. Maar natuurlijk niet goed als 2/10e gevaarlijk is...bij de groten kwam het iets minder vaak voor, maar alsnog.

De shising waren ok en hadden voldoende lang lont.. De classic box echter, wat een drama. Flashback naar m'n jeugd. Alsof ik op 1 januari weer de rode knallers van de 100.000 klappers liep af te steken :bonk:
Heb 1 pakje geprobeerd. Nog 9 dozen over. Verzamel/ruil object dan maar :cry:

Ik heb mij met deze dingen echt zo vermaakt volgend jaar wil ik wel 20 van die boxen hebben echt leuk knalvoer.je staat echt niet voor gek met die dingen het hoeft voor mij niet altijd op zijn pools komt echt een lekkere knal vanaf.

Het leek net alsof er sommige rotjes schietlont bevatte inplaats van het normale trage grijze lont. En dan bedoel ik het schietlont wat er gebruikt word voor matten.. Heeft denk vrij weinig te maken met een scheurtje, want sommige schoten echt precies zoals dat bij knallertjes van een mat gaat. Je kan met dit soort dingen beter geen risico nemen en ze gewoon lekker laten liggen, dat zijn je vingers het niet waard.

Zijn deze gevaarlijke knallers inmiddels uitverkocht bij Zena of zijn ze gewoon uit de handel gehaald?
Ik zie ze namelijk niet meer op de site staan??

Ik kan mij niet herinneren dat deze vroeger ook zo snel afgingen! Hopelijk zijn ze niet al teveel in handen geweest van jonge pyromaantjes, want gooien vanuit de hand in de lucht, wat wij vroeger veel deden, wordt em niet op deze manier!

Kijk gelijk een verzamelobject er bij:D Of komt er iets anders voor in de plaats? Met visco? Of komen de Djf's en de Golden Dragons weer terug.

DSC_0010_8.jpg

Ik kan mij niet herinneren dat deze vroeger ook zo snel afgingen! Hopelijk zijn ze niet al teveel in handen geweest van jonge pyromaantjes, want gooien vanuit de hand in de lucht, wat wij vroeger veel deden, wordt em niet op deze manier!

Klopt maar de Herdertjes van toen hadden perfect mooie gedraaide lont en waren dus met name geschikt om deze vanuit de hand de lucht in te gooien. Dat ging prima met een mooie snipperregen.
Je had ook de knallers (groen-wit) van Tigerhead die hadden ook die lus lonten. Daar moest je ook mee uitkijken. Maar deze oldschool knallers doen me nog het meest denken aan de overgebleven rotjes van een chinese mat. Tsstboemmmmm!!!!
Wie kent dat niet.

Met dank aan DJF.

atoombom.beko.jpgHerdertjes 450 - 1973 los.jpgtigerhead1.jpg

Wel jammer van zena begin december begonnen ze met de nieuwe producten toe te voegen waar onder ook de nieuwe versie van de golden dragon en djf thunder de oude rotjes met snipper effect baalde er wel van ik was er in november al geweest ze hadden heel veel uit de collectie gehaald waaronder ugly joe en nu hebben ze ook opeens geen blast meer en toffees en nog meerdere dingen niet djf thunder en golden dragon ook weg opeens wel balen duimen voor de volgende keer dat dan alles er weer is

Groetjes,
pyrozapp:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan