Guusje
VWC lid
We agree to disagree I gues
Ik heb er heel erg moeite mee om telkens een stukje van onze passie op te geven om de wolven van onze rug te houden. Liever zou ik het zien dat we samen een hek om onze passie heen zouden bouwen. Die compromissen hebben het er voor ons niet beter op gemaakt denk ik.
Ik zou liever zien dat de BPN een offensief zou inzetten waarin ze benadrukken dat het vuurwerk op de Nederlandse markt aan QC eisen onderworpen is en volkomen veilig is bij juist gebruik. Misschien de verschillen benadrukken tussen F4 knallers en Nederlandse compounds ofzo, voor ons zijn die verschillen duidelijk maar voor de mensen die niet met vuurwerk bezig zijn niet.
Of misschien de europese regelgeving er meer bij betrekken? Op europees gebied mag er veel meer dan er bij ons mag namelijk, dat is natuurlijk een vreemde situatie.
Agree. Het probleem is dat veel mensen totaal geen idee hebben van de verschillende categorieën vuurwerk en daar ook niet geïnteresseerd in zijn. Ze willen gewoon van “de knallen” af. De politie denkt illegale knallers beter te kunnen opsporen wanneer de legale verboden zijn, maar we weten allemaal dat dat onzin is. Nu is helaas alleen siervuurwerk toegestaan en de rest verboden, maar dat is wel zo makkelijk uit te leggen aan de gemiddelde Nederlander. Ook is het duidelijk de laatst mogelijke stap, op een totaalverbod na.