O&N 14/15 Noorwegen DW2000

alle films zijn weer in de lucht, en we doen er maar meteen eentje bij.
het volgende blok is van spectra, de red dragon trekasse, het leek ons wel leuk om een trekasse in het assortiment te hebben, de indrukwekkende houte kist. dat indrukwekkende verdween snel toen we hem eenmaal in onze handen kregen, in onze gedachte was hij 2maal zo groot, maar goed het gaat om het idee.
het is een 24mm 49sh blok met 570gr
prijs ongv €55

Het volgende blok valt onder de categorie rakettbatterier/rocketbatteries.
Deze is ontstaan na het verbod op vuurpijlen in Noorwegen.
Elk shot word in een langzaam tempo geschoten, zodat de effecten lang kunnen blijven hangen.
Zoals svea het zelf zegt "The rockets may be gone, but the effects live on".
Het is een 18sh 45mm blok met een kruitgewicht van 545gr
Koste ongeveer €75

Leuk topic, interessant om te lezen hoe oud en nieuw verloopt en de weg er naar toe. Volgens mij is het vuurwerk daar van goede kwaliteit, zitten leuke blokken tussen! Wetgeving mag hier ook wel doorgevoerd worden, 50 mm per tube is wel even wat anders dan hier in Nederland.

Wel is het spul daar wel aardig prijzig of niet :shocked:

Het volgende blok valt onder de categorie rakettbatterier/rocketbatteries.
Deze is ontstaan na het verbod op vuurpijlen in Noorwegen.
Elk shot word in een langzaam tempo geschoten, zodat de effecten lang kunnen blijven hangen.
Zoals svea het zelf zegt "The rockets may be gone, but the effects live on".
Het is een 18sh 45mm blok met een kruitgewicht van 545gr
Koste ongeveer €75

Salute klinkt ook lekker man! Das te minste een knal ;)

Wel imposant zo'n houten kist van de red dragon! Zoiets hadden ze hier voor de ammo crate van wolff moeten doen. Maja, dan is tie helemaal niet meer te betalen denk ik...!

Heel leuk stuk om te lezen, krijg gelijk zin in sneeuw en een tripje boeken!
Mooi dat je er wat tijd ingestoken hebt, leest lekker weg en echt een heerlijk sfeer topic!

Met dank aan bolle40 en kanaal fireworks040 is het weer tijd voor een update.
Volgend blokje is er een van cosmos, klein 15sh + fontijn blokje.
Prijs van ongv €28 en schoot met salvo's van 3.
Met 250gr en een caliber 25mm vond ik hem verrassend leuk.

Laatst bewerkt:
Ook in Noorwegen is het pas vanaf 18h uur toegestaan te stoken, zoon beetje vanaf 4 uur word het al donker, en rond een uur of 5 is het gewoon pikkedonker. Het jeuk natuurlijk, dat hoef ik niemand uit te leggen hier. Weet je wat, we pakken gewoon zoon klein blokje uit het asortiments pakket van svea.
Enzo geschieden. Een klein 160gr 20sh blokje 22mm, gevarieerde gouden effecten. En het was ook al meteen de eerste verrassing, lekkere burst en mooie grote effecten.

De galaxy van cosmos, mooi gemixt I+W shape en een heerlijke finale.
25mm 36sh 580gr ongv €44
2x gefilmd

Zoon beetje alle salutes die in de producten van cosmos zatten waten dik, die in de intro komen ook uit een blok van cosmos. Als er een vervolg kom, gaan we toch iets meer van cosmos inslaan

Wederom een klein blokje van 200gr 22mm uit een asortiments pakket van svea.
Het is een 30s maar ik tel er maar 13, waarschijnlijk iets te vroeg afgedrukt.

Wederom een klein blokje van 200gr 22mm uit een asortiments pakket van svea.
Het is een 30s maar ik tel er maar 13, waarschijnlijk iets te vroeg afgedrukt.

Blijf me toch verbazen over de effect grote. je ziet dat de producten veel beter presteren op de prijs/kwaliteit verhouding

Weer een blok uit de categorie rakettbatterier. De bombard 5.0, €40 9shots 45mm
330gr. Lekker langzaam, lekker door galmen in het dal.

Back
Bovenaan