Nu al vuurwerkoverlast.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De politie ontvangt steeds meer meldingen van overlast van vuurwerk in. Wijkagent Mirjam van Riessen zal hier de komende tijd samen met andere collega’s extra op controleren.

Van Riessen op Facebook: “De wijkagent die u alvast een gelukkig 2018 toewenst? Nee, kennelijk zijn er jongeren in Corlaer die zich in de maand vergissen. Veel meldingen van vuurwerkoverlast. Jongens en meisjes: september lijkt op december maar is het niet! Vuurwerk afsteken is nu verboden! Vanaf 31 december 18.00 uur mag het weer. Hou rekening met de buurt. De politie zal komende tijd extra controleren in de wijk. Opvallend en onopvallend. Wees gewaarschuwd.”

https://nijkerk.nieuws.nl/nieuws/95112/95112/

Kinders, als je gaat stoken zoek gewoon een bos op en ga daar stoken! Dan veroorzaak je minder overlast.

Hoort er ook een beetje bij hoor, hier en daar wat geknal...sfeerverhogend...wij deden in de jaren 80 niet anders..zodra de strijkers binnen waren was het 3 maanden feest! In het bos klinkt vuurwerk voor geen meter..
van de week hier in Soest nog twee forse potten in de avond..!

ja, maar tegenwoordig zijn het vaak geen strijkertjes meer :P

al vind ik wel dat mensen tegenwoordig wel heeeeel snel klagen, ze hoeven maar 1 cake te zien en bellen al politie of spammen facebook/twitter vol. Dat zou iedereen eens moeten doen als ze een hond horen blaffen, een kind horen krijsen of er een feestje iets te lang door gaat.

Ik kan niet goed beoordelen hoe groot de overlast is daar natuurlijk. En eerlijk gezegd hoeft het van mij nu ook nog niet in de wijk. Vanaf de eerste verkoopdag denk ik daar anders over...

En tijdje geleden postte iemand hier een video die een nitraat teste in mei ofzo. Toen ik daar wat van zei was ik een zeur.

Nou kijk wat er nu gebeurd? Negatieve publiciteit. Helpt allemaal mee naar een verbod

Hoort er ook een beetje bij hoor, hier en daar wat geknal...sfeerverhogend...wij deden in de jaren 80 niet anders..zodra de strijkers binnen waren was het 3 maanden feest! In het bos klinkt vuurwerk voor geen meter..
van de week hier in Soest nog twee forse potten in de avond..!

Daar ben ik het mee eens, maar helaas is het voor de anti-vuurwerkzeikers weer aanleiding om te klagen.

Beste wijkagent;
In september mag zeker vuurwerk aangestoken worden.En alle andere maanden van het jaar ook. Cat1 vuurwerk welteverstaan.

In het bericht is nml niet duidelijk welk vuurwerk er werd afgestoken.
Nitraten etc mag natuurlijk niet.

Ik weet zeker dat er ook mensen gaan klagen/bellen naar de politie als iemand een paar knetterballetjes cat1 aansteekt...

Mensen lopen tegenwoordig alleen maar te zeiken over elkaar. En is er toevallig een knalletje of een knal is iedereen in rep en roer. Moet ik dan ook gaan klagen als me buurman zijn duo-bak met teveel kabaal aan straat zet. Kom op zeg. Alleen maar gezeik tegenwoordig.

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande posts. Ik keur nu al nitraten/vlinders afsteken absoluut niet goed maar ik weet ook uit eigen ervaring dat mensen voor cat. 1 de politie bellen! Echt te bizar voor woorden! :bonk:

Back
Bovenaan