Nu al vuurwerk

ylke

VWC lid
Leidschendam - Drie Leidenaars, in de leeftijd van 22, 32 en 34 jaar, bezochten op zaterdag 2 november omstreeks 21.30 uur het recreatiegebied Vlietland om zwaar vuurwerk af te steken. Gewapend met mortierbuizen toog het gezelschap naar Leidschendam, waarna tot tweemaal toe professioneel vuurwerk werd ontstoken.

Agenten zagen het drietal in een auto wegrijden, waarna een controle werd uitgevoerd. In de auto van de Leidenaars werden de mortierbuizen aangetroffen. Deze werden in beslag genomen, terwijl de Leidenaars werden aangehouden.

In het politiebureau bekende de 22-jarige het vuurwerk te hebben afgestoken. De politie heeft proces-verbaal tegen hem opgemaakt. Zowel de 32-jarige als de 34-jarige hadden geen legitimatiebewijs bij zich. Zij kregen een bekeuring voor het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs.

Bron

Das toch een beetje dom tenminste als ik jouw stukje goed heb begrepen zijn ze alleen met buizen gepakt??je had toch kunnen zeggen dat je ging kijken en alleen de buizen hebt gevonden laat hun maar bewijzen dat je geschoten hebt.

Valt onder de wapen en munitie wet sinds dit jaar dacht ik.:bonk:

Dat is niet zo.
Want dat zou ook betekenen dat schiet bedrijven dus een wapen vergunning zouden moeten hebben.

Waar ik wel blij mee ben is dat de media het deze keer wel goed hebben geschreven zonder domme benamingen zoals normaliter gebeurd.

Ik zal jullie even verlossen van de vraag .

Aan gezien er veel vraag na was en wat en wel niet mag ben ik gisteren bij de politie amsterdam geweest.

let op nu komt het !

Het bezitten en verhandelen van chem,s voor fabriceren van vuurwerk ( ook benodigheden) is strafbaar !
maar het bezit van buizen is niet strafbaar , mits er bepaalde aspecten zijn .

1 de buis word samen met de shell,s gevonden .
2 duidelijk aankunnen tonen dat er uit de buis is geschoten( Door middel van reststanten, roet in de buis)

Veder heb ik het om/Politie een mail gestuurd met de vraag of deze info klopt .

dus kruitmensjes geen zorgen alles komt goed :).

Gr

Beetje vreemde vergelijking 1.1G valt ook onder de wapen en munitie wet en die mogen schietbedrijven ook gewoon gebruiken.

1.1g valt niet onder de wet wapens en munitie???? Dit is gewoon een (ADR) aanduiding over de gevaarklasse.. niks meer niks minder.

Munitie, zoals simpele kogels vallen net als sterretjes en het meeste categorie 1 vuurwerk onder de klasse 1.4S.. dat zou dan in jou redenatie het categorie 1 vuurwerk dus ook onder de wet wapens en munite vallen.. eehh juist ja :wink:

Ik zal jullie even verlossen van de vraag .

Aan gezien er veel vraag na was en wat en wel niet mag ben ik gisteren bij de politie amsterdam geweest.

let op nu komt het !

Het bezitten en verhandelen van chem,s voor fabriceren van vuurwerk ( ook benodigheden) is strafbaar !
maar het bezit van buizen is niet strafbaar , mits er bepaalde aspecten zijn .

1 de buis word samen met de shell,s gevonden .
2 duidelijk aankunnen tonen dat er uit de buis is geschoten( Door middel van reststanten, roet in de buis)

Veder heb ik het om/Politie een mail gestuurd met de vraag of deze info klopt .

dus kruitmensjes geen zorgen alles komt goed :).

Gr

Ja de politie weet zelf niks. Als die zwart is van binnen kan ik hem van een bedrijf gekregen hebben die ermee geschoten hebben en niet meer gebruikt. Stel ik zet hem in de schuur en ze vinden hem dan ben ik strafbaar? Kennen ze niet bewijzen

Op zich slim om naar de Vlietlanden te gaan daar is in November helemaal niets. Vreemd dat daar politie rond rijd.

Maar ondanks de man bekend had heeft die geen huiszoeking gekregen of wordt die opgesloten vanwege zwaar gevaarlijke bommen. Zou je wel verwachten

Ik ben geen computer nerd dus linkjes word moeilijk maar ik las net op de site van het openbaar ministerie(nadat ik mortier had ingevuld)een bericht van 13 april 2012 dat een onvoorwaardelijke straf van 4 jaar was geeist voor het ONTSTEKEN van een mortier.ik wil het niet hebben over mortier vs shell hier snapt iedereen dat wel ,maar ik wil zeggen als hier het kennis nivo van de overheid ligt wens ik degene veel succes en lange adem als ze worden gepakt met alleen de mortier

Ja de politie weet zelf niks. Als die zwart is van binnen kan ik hem van een bedrijf gekregen hebben die ermee geschoten hebben en niet meer gebruikt. Stel ik zet hem in de schuur en ze vinden hem dan ben ik strafbaar? Kennen ze niet bewijzen

Op zich slim om naar de Vlietlanden te gaan daar is in November helemaal niets. Vreemd dat daar politie rond rijd.

Maar ondanks de man bekend had heeft die geen huiszoeking gekregen of wordt die opgesloten vanwege zwaar gevaarlijke bommen. Zou je wel verwachten

Overdrijfen is ook een vak he:wink:

Dacht dat ik het ergens had gelezen,maar zit er blijkbaar helemaal naast.

Dat klopt was ivm pyro-part maar aangezien niks in de wet beschreven staat is het volkomen legaal.
Plus 3xh(remco) heeft dit ook gezegt en aangezien niemand op dit forum echt concrete wetgeving heeft gevonden is het legaal.

Ik ken de desbetreffende personen en die waren daar niet voor het vuurwerk :)
Meer voor de achterwaardse rumba....

Back
Bovenaan